JELI JSME PO NĚČEM, O ČEM JSME SI MYSLELI, ŽE JE TO CESTA

Rikard Beckman, ředitel soutěže G4 2006 a vedoucí průzkumu, hovoří o schopnostech vozu a obtížném terénu v Bolívii

V rámci příprav soutěže G4 Challenge 2006 jsme strávili jeden a půl roku průzkumem a během této doby jsme se stali místními obyvateli. Zázemí jsme měli v Santa Cruz a poznali jsme nejlepší bary, nejlepší trasy a nejlepší kontakty.

Byli jsme dva Švédové, jeden Jihoafričan, dvojice Britů a jeden Španěl. Šest chlapů hledalo nejlepší lokality v Bolívii. Museli jsme je najít, vyzkoušet a ohodnotit. Byl to obrovský úkol. Nalezli jsme fantastická místa, kde nikdo dosud nebyl – dokonce ani místní průvodci.

Jednoho dne jsme jeli po něčem, o čem jsme si mysleli, že je to cesta. Když cesta začala stoupat po horském úbočí, nečinila tak v serpentinách – prostě stoupala přímo vzhůru. Vypadalo to, že tady by nám mohlo pomoci jen lano. Cesta byla opravdu, ale opravdu strmá. Nakonec to pro Discovery nebyl problém, ale bylo děsivé, jak strmá ta cesta byla.

V Bolívii jsou extrémně hrbolaté cesty. Všude je šotolina, a kdybyste na takový úsek narazili ve Švédsku nebo Anglii, jeli byste po něm rychlostí pět kilometrů za hodinu, protože byste věděli, že je dlouhý jen 100 metrů. Ale v Bolívii jsou takové celé silnice. Náš mechanik prohlásil, že to, co jsme absolvovali během jednoho dne v Bolívii, bylo pro tlumiče vozidla Discovery náročnější než provoz ve Velké Británii po celou dobu životnosti vozidla.

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeba paliva a emisí CO2 u modelů Land Rover:
Spotřeba paliva (kombinovaná v l/100 km): 5,7 - 9,1. Emise CO2 (g/km): 149 - 206.

Uvedené informace jsou hodnoty získané podle zkušebního cyklu WLTP v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 a byly přepočítány pro účely srovnání s údaji získanými podle zkušebního cyklu NEDC. Další informace naleznete např. na wltpfacts.eu

Uváděné hodnoty se tedy nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a jeho užití v provozu a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje vždy jen srovnání spotřeby paliva a emisí v normovaném cyklu mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se však spotřeba paliva a emise u různých provedení vozů téže modelové řady mohou odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a emise u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva vozidlem, ale také jízdní styl, zatížení a další netechnické faktory, jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a údržba vozu. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny nesoucí odpovědnost za globální oteplování. Další informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce vozů Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 naleznete také v sekci “Ceny a specifikace” zvoleného modelu Land Rover.