INFORMACE O UŽITÍ COOKIES

Land Rover by rád používal soubory cookie pro ukládání informací do Vašeho počítače s cílem zlepšovat svou webovou stránku a nabízet Vám produkty a služby, o nichž jsme přesvědčeni, že by Vás mohly zajímat. Jeden ze souborů cookie, které používáme, je zásadní pro funkčnost některých částí webové stránky a byl již odeslán. Všechny soubory cookie z této internetové stránky můžete smazat a zablokovat, ale některé její prvky pak nemusí správně fungovat. Více informací o internetovém behaviorálním marketingu nebo o námi používaných souborech cookie, i o postupu, jak je smazat, naleznete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.

AKTUALIZACE PROHLÍŽEČE

Zjistili jsme, že nepoužíváte aktuální verzi prohlížeče. Aktualizace prohlížeče Internet Explorer na nejnovější verzi vám umožní prohlížet a používat tuto webovou stránku v plném rozsahu. Běžné procházení internetu bude rovněž bezpečnější, neboť aktualizace zohledňuje nejnovější bezpečnostní standardy.

AKTUALIZUJTE SVŮJ PROHLÍŽEČ

NEUSKUTEČNITELNÁ VÝPRAVA

V roce 1955 se šest vysokoškoláků vydalo ve dvou vozech Land Rover na impozantní expedici z Londýna do neznáma. Cílem byl Singapur a odměnou byl zápis do historie. Tim Slessor byl jedním z členů týmu a nyní vzpomíná, jak celá akce vznikla.

Měla to být jedna z nejdelších výprav po souši: poloviční cesta kolem světa, od kanálu La Manche do Singapuru.

Jako vysokoškoláci jsme neměli žádné peníze, žádná auta, prostě nic.

Jako mnoho jiných věcí v 50. letech v Cambridge vznikl i tento nápad pozdě v noci nad kávou, kterou jsme si vařili na plynovém vařiči. Přišel jsem na večerní drink do pokoje Adriana Cowella a on zanedlouho začal snít – nahlas. Co takhle zorganizovat automobilovou expedici do Singapuru? Blázníš? Možná. Ale proč ne? Koneckonců, nikdo to ještě neudělal. Mohli bychom být první.

Vytáhli jsme atlas. Načrtli jsme trasu. Odhadovali jsme vzdálenosti. Hovořili jsme dlouho do noci.

A tímto způsobem se víceméně zrodila naše expedice, nebo přesněji řečeno její plán.

Tým vznikl téměř ještě dřív, než jsme si to uvědomili. Prvním členem byl kameraman Antony Barrington Brown (přezdívaný vždy BB). Dalším byl Henry Nott, sekretář univerzitního motoristického klubu. Pak tu byl Pat Murphy, navigátor a diplomat, který vyjednával víza.

Pak nás napadlo, že bychom měli získat někoho z Oxfordu. Kdybychom totiž jednou získali obě vozidla, mohli bychom jedno nalakovat světle modrou a druhé tmavě modrou barvou. Výsledný zájem médií výrazně zmnohonásobil naše šance získat sponzory.

Do Oxfordu jsme vyslali skupinu. Ta se vrátila s Nigelem Newberym, který se stal naším proviantním důstojníkem a druhým mechanikem. Adrian, který byl koneckonců autorem prvotní jiskry, byl již naším „busyness managerem“ – pokladníkem, účetním a sekretářem. Nyní, nejprve dopisem a poté návštěvou v Birminghamu, se snažil přesvědčit společnost Rover Company, že jsme schopni vyrazit na výpravu, která byla, podle některých, dočista nemožná.

Jak však Adrian zdůraznil, kdybychom navzdory všem očekáváním úspěšně absolvovali první výpravu „po souši do Singapuru“, přineslo by to společnosti Rover značnou publicitu. Rover za několik dní odepsal, že logice Adrianova návrhu rozumí. To byl důvod k oslavě – a pořádné!

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeba paliva a emisí CO2 u modelů Land Rover:
Spotřeba paliva (kombinovaná v l/100 km): 5,7 - 9,1. Emise CO2 (g/km): 149 - 206.

Uvedené informace jsou hodnoty získané podle zkušebního cyklu WLTP v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 a byly přepočítány pro účely srovnání s údaji získanými podle zkušebního cyklu NEDC. Další informace naleznete např. na wltpfacts.eu

Uváděné hodnoty se tedy nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a jeho užití v provozu a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje vždy jen srovnání spotřeby paliva a emisí v normovaném cyklu mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se však spotřeba paliva a emise u různých provedení vozů téže modelové řady mohou odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a emise u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva vozidlem, ale také jízdní styl, zatížení a další netechnické faktory, jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a údržba vozu. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny nesoucí odpovědnost za globální oteplování. Další informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce vozů Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 naleznete také v sekci “Ceny a specifikace” zvoleného modelu Land Rover.