LAND ROVER DISCOVERY ODTÁHL NÁKLADNÍ SOUPRAVU, KTERÁ VÁŽILA 110 TUN NAPŘÍČ AUSTRALSKOU PUSTINOU

  • Model Discovery odtáhl 100 m dlouhou nákladní soupravu, která vážila 110 tun a předvedl tak využití nejnovějších technologií v praxi.
  • Působivý počin, který demonstroval tažné schopnosti modelu Discovery, se odehrál na 16 km dlouhém úseku dálnice Lasseter Highway v Severním teritoriu v Austrálii.
  • Model Discovery je vybaven systémem Advanced Tow Assist, který usnadňuje řidičům složité couvací manévry, protože dokáže přesně vypočítat potřebné zásahy řízení.
  • Modernizovaný model Discovery lze nyní objednat s 12,3palcovým TFT přístrojovým panelem Interactive Driver Display, ionizací vzduchu v kabině a zážehovým motorem Ingenium o výkonu 300 koní.
  • Krátké video z testování v australské pustině můžete zhlédnout zde.

Severní teritorium, Austrálie, 21. září 2017 - Land Rover Discovery si v australské pustině poradil s nákladní soupravou vážící 110 tun… a vyhrál. Představa kamionu se sedmi návěsy taženého SUV zní neuvěřitelně, ale přesně to přichystala značka Land Rover pro model Discovery v rámci nejtěžšího tažného testu.

Automobilka předvedla výborné tažné schopnosti modelu Discovery, když ho nechala odtáhnout 100 m dlouhou nákladní soupravu v odlehlém Severním teritoriu. Představila tak vůz Discovery s výbavou pro modelový rok 2018.

Model Discovery Td6 má maximální certifikovanou tažnou kapacitu 3 500 kg na veřejných komunikacích*. Dokázal však odtáhnout 110 tun vážící nákladní soupravu na 16 km dlouhém uzavřeném úseku dálnice Lasseter Highway, a to díky třílitrovému vznětovému motoru s výkonem 258 koní a trakci pohonu všech kol.

V regionech v rozhlehlé australské pustině jsou povoleny pouze nákladní soupravy do čtyř návěsů. Obvykle přepravují palivo, minerální rudy a dobytek mezi odlehlými vesnicemi. Přísná nařízení omezují jejich délku na 53,5 m, proto musela automobilka získat speciální povolení k tažení sedmi návěsů a tahače vážícího 12 tun. Ten byl ponechán, aby bylo možné ovládat hydraulické brzdy instalované na návěsech.

Při této působivé ukázce tažných schopností seděl za volantem John Bilato, výkonný ředitel specializované dopravní společnosti G&S Transport.

„Když mě společnost Land Rover poprvé kontaktovala, myslel jsem si, že to auto nedokáže, proto jsem byl dost překvapený, s jakou lehkostí standardní model Discovery 110tunovou nákladní soupravu odtáhl. A plynulost řazení při takovém zatížení byla opravdu výborná. Tyto nákladní soupravy jsou nejefektivnějším druhem silniční dopravy na světě a tato byla díky použití modelu Discovery také nejhospodárnější ze všech,“ dodal Bilato

Původní model Discovery I byl při svém uvedení v roce 1989 použit k tažení vlaku a prémiové kontaktní SUV Discovery Sport loni odtáhlo tři železniční vagóny ve výšce 26 m nad řekou Rýn.

„Tažné schopnosti byly vždy důležitou součástí DNA modelu Discovery a pouhá hmotnost nákladní soupravy vypráví jen polovinu příběhu. Odtažení tahače a sedmi návěsů, kdy musíte překonat valivý odpor tolika náprav, je mimořádný úspěch. Čekali jsme, že si vůz povede dobře, ale zvládl tento test naprosto skvěle. Na 16 km dlouhé trase dosáhl rychlosti 44 km/h,“ upřesnil Quentin Spottiswoode, Land Rover Product Engineer.

Model Discovery měl standardní osmistupňovou samočinnou převodovku a systém pohonu všech kol. K nákladní soupravě byl připojen pomocí tažného zařízení instalovaného ve výrobě. Na samotnou nákladní soupravu byla dokonce naložena zátěž o hmotnosti 10 tun, aby bylo dosaženo hranice 110 tun.

Třílitrový motor vozu Discovery o výkonu 258 koní s jedním turbodmychadlem využívá nízkotlakou recirkulaci výfukových plynů a dvoustupňové čerpadlo oleje pro lepší odezvu, kultivovanost a úspornost. Verze se vznětovým motorem díky tomu produkuje emise CO2 189 g/km a dosahuje spotřeby paliva kolem 7,2 l/100 km.

Vylepšení pro modelový rok 2018

Model Discovery je nyní k dostání s úsporným čtyřválcovým zážehovým motorem Ingenium o výkonu 300 koní od společnosti Jaguar Land Rover. Vyspělá pohonná jednotka využívá technologii nepřetržitě variabilního zdvihu ventilů (CVVL) pro optimalizaci hospodárnosti a twin-scroll turbodmychadlo s keramickými ložisky pro plynulé odezvy a nižší tření. Nový motor poskytuje točivý moment 400 Nm a emise CO2 kolem 219 g/km**.

Technologie průhledového displeje druhé generace nabízí také plnobarevné zobrazení a širší nabídku funkcí. Na čelní sklo před řidiče promítá dokonce informace o systému 4x4 a vylepšené navigační zobrazení. Poprvé je u modelu Discovery nabízena ionizace vzduchu v kabině, která zaručuje lepší kvalitu vzduchu v interiéru pro dokonalejší pohodlí cestujících.

Tažný král

Technologie Advanced Tow Assist modelu Discovery usnadňuje couvání, neboť na středovém dotykovém displeji přenášejícím pohled zadní kamery zobrazuje responzivní naváděcí čáry. To řidiči umožňuje řídit vozidlo pomocí otočného voliče Terrain Response 2 na středovém panelu, zatímco

Kromě systému Advanced Tow Assist má model Disovery také následující funkce:

• Test osvětlení přívěsu – umožňuje zákazníkům otestovat osvětlení přívěsu bez pomoci dalšího člověka.

• Zadní výškový asistent – umožňuje řidiči zmenšit nebo zvětšit výšku zadní části vozidla pro snadnější připojení přívěsu.

• Asistent pro připojení přívěsu – navádí řidiče k bodu připojení přívěsu. Na dotykovém displeji zobrazuje naváděcí čáry usnadňující celý proces.

• Měření zatížení v přední části vozu – umožňuje zákazníkům rychle zkontrolovat zatížení tažného zařízení vozidla a zabránit tak nebezpečnému přetížení.

• Asistent stability přívěsu – zlepšuje bezpečnost během jízdy, neboť detekuje naklánění přívěsu a snižuje rychlost vozidla, aby jej řidič mohl opět dostat pod kontrolu.


* Maximální povolené zatížení tažného zařízení pro model Discovery Td6 je 3500 kg.
** pětimístná varianta (222 g/km pro sedmimístné verze)

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Discovery Sport, Discovery, Range Rover Evoque, Range Rover Sport, Range Rover:

Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 12,8 - 4,2 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 299 - 109 g/km.

Uvedené informace o spotřebě paliva a emisích CO2 odpovídají hodnotám získaným při testování za ideálních podmínek v technických laboratořích, a to v souladu se standardizovaným postupem dle nařízení Rady (ES) č. 715/2007 a č. 692/2008 v platném znění. Uváděné hodnoty se nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje srovnání mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se spotřeba paliva u různých provedení vozů téže modelové řady může odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a výši emisí CO2 u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva motorem, ale také jízdní styl a další netechnické faktory jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a stav udržovanosti vozidla. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny a nese hlavní odpovědnost za globální oteplování. Další oficiální informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel Vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce značky Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva naleznete také v sekci „Technické údaje“.