HEDVÁBNÁ STEZKA

Tři prototypy modelu Range Rover Diesel Hybrid se v náročných podmínkách legendární Hedvábné stezky osvědčily jako nejschopnější hybridní vozidla na světě.

Vozidla vyrazila v rámci extrémní zkoušky všech konstrukčních celků z britského sídla značky Land Rover v Solihullu na prodlouženou trasu Hedvábné stezky o délce 16 800 km a o 53 dní později dorazila do indické Bombaje. Vozidla projela Evropou do střední Asie, kde navštívila bájná města Hedvábné stezky Bucharu a Samarkand na cestě k největší výzvě – Himálaji.

Vysoké nadmořské výšky Tibetské plošiny představovaly pro vozy Range Rover Hybrid po technické stránce krok do neznáma. Řidší vzduch a nižší atmosférický tlak v nadmořské výšce 5000 m byly výzvou pro motory a chladicí soustavy, ale i pro posádky vozů Land Rover. Více než třetinu ze čtrnáctičlenné skupiny trápily bolesti hlavy a dvě osoby potřebovaly dávku kyslíku. Ale vozy s hybridním pohonem prokázaly jednu přednost. Jejich elektromotory vyvážily snížení výkonu spalovacích motorů v důsledku nedostatku kyslíku.

Po příjezdu do Bombaje se mohly tyto těžce naložené hybridní vozy pochlubit pozoruhodnou spotřebou 6,4 až 6,5 l/100 km v náročném provozu a zároveň potvrdily, že Range Rover Hybrid je stejně robustní jako kterýkoli jiný Land Rover – skvělý terénní vůz připravený na jakoukoli výzvu.

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Uvedené informace o spotřebě paliva a emisích CO2 jsou hodnoty získané rámci cyklu WLTP v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 v platném znění a pro účely porovnání jsou zpětně přepočítány na hodnoty NEDC. Uváděné hodnoty se tedy nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a jeho užití v provozu a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje vždy jen srovnání spotřeby paliva a emisí v normovaném cyklu mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se však spotřeba paliva a emise u různých provedení vozů téže modelové řady mohou odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a emise u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva vozidlem, ale také jízdní styl, zatížení a další netechnické faktory, jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a údržba vozu. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny nesoucí odpovědnost za globální oteplování.