Tři prototypy modelu Range Rover Diesel Hybrid se v náročných podmínkách legendární Hedvábné stezky osvědčily jako nejschopnější hybridní vozidla na světě.
![Range Rover next to an elephant](/content/dam/landrover/global/explore/LSSilk_02_abc_1_281-86503_760x503.jpeg.res/JLRHASH6A0F5B452B877E0FA3280425C0059C7EC9B23EAE/LSSilk_02_abc_1_281-86503_760x503.jpeg)
Vozidla vyrazila v rámci extrémní zkoušky všech konstrukčních celků z britského sídla značky Land Rover v Solihullu na prodlouženou trasu Hedvábné stezky o délce 16 800 km a o 53 dní později dorazila do indické Bombaje. Vozidla projela Evropou do střední Asie, kde navštívila bájná města Hedvábné stezky Bucharu a Samarkand na cestě k největší výzvě – Himálaji.
![Range Rover vehicles driving in mud](/content/dam/landrover/global/explore/LSRoute_abc_1_281-86502_760x503.jpeg.res/JLRHASHFBAC7AE32AECACF8937ED2131850FB952D457C2F/LSRoute_abc_1_281-86502_760x503.jpeg)
Vysoké nadmořské výšky Tibetské plošiny představovaly pro vozy Range Rover Hybrid po technické stránce krok do neznáma. Řidší vzduch a nižší atmosférický tlak v nadmořské výšce 5000 m byly výzvou pro motory a chladicí soustavy, ale i pro posádky vozů Land Rover. Více než třetinu ze čtrnáctičlenné skupiny trápily bolesti hlavy a dvě osoby potřebovaly dávku kyslíku. Ale vozy s hybridním pohonem prokázaly jednu přednost. Jejich elektromotory vyvážily snížení výkonu spalovacích motorů v důsledku nedostatku kyslíku.
Po příjezdu do Bombaje se mohly tyto těžce naložené hybridní vozy pochlubit pozoruhodnou spotřebou 6,4 až 6,5 l/100 km v náročném provozu a zároveň potvrdily, že Range Rover Hybrid je stejně robustní jako kterýkoli jiný Land Rover – skvělý terénní vůz připravený na jakoukoli výzvu.
![Range Rover vehicles driving through a desert](/content/dam/landrover/global/explore/LSSilk01_abc_1_281-86504_760x503.jpeg.res/JLRHASH7420076C51B3FAC5F815476A401D950B4AAED94C/LSSilk01_abc_1_281-86504_760x503.jpeg)