JELI JSME PO NĚČEM, O ČEM JSME SI MYSLELI, ŽE JE TO CESTA Rikard Beckman, ředitel soutěže G4 2006 a vedoucí průzkumu, hovoří o schopnostech vozu a obtížném terénu v Bolívii

V rámci příprav soutěže G4 Challenge 2006 jsme strávili jeden a půl roku průzkumem a během této doby jsme se stali místními obyvateli. Zázemí jsme měli v Santa Cruz a poznali jsme nejlepší bary, nejlepší trasy a nejlepší kontakty.

Byli jsme dva Švédové, jeden Jihoafričan, dvojice Britů a jeden Španěl. Šest chlapů hledalo nejlepší lokality v Bolívii. Museli jsme je najít, vyzkoušet a ohodnotit. Byl to obrovský úkol. Nalezli jsme fantastická místa, kde nikdo dosud nebyl – dokonce ani místní průvodci.

Jednoho dne jsme jeli po něčem, o čem jsme si mysleli, že je to cesta. Když cesta začala stoupat po horském úbočí, nečinila tak v serpentinách – prostě stoupala přímo vzhůru. Vypadalo to, že tady by nám mohlo pomoci jen lano. Cesta byla opravdu, ale opravdu strmá. Nakonec to pro Discovery nebyl problém, ale bylo děsivé, jak strmá ta cesta byla.

V Bolívii jsou extrémně hrbolaté cesty. Všude je šotolina, a kdybyste na takový úsek narazili ve Švédsku nebo Anglii, jeli byste po něm rychlostí pět kilometrů za hodinu, protože byste věděli, že je dlouhý jen 100 metrů. Ale v Bolívii jsou takové celé silnice. Náš mechanik prohlásil, že to, co jsme absolvovali během jednoho dne v Bolívii, bylo pro tlumiče vozidla Discovery náročnější než provoz ve Velké Británii po celou dobu životnosti vozidla.

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Discovery Sport, Discovery, Range Rover Evoque, Range Rover Sport, Range Rover:

Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 12,8 - 4,2 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 299 - 109 g/km.

Uvedené informace o spotřebě paliva a emisích CO2 odpovídají hodnotám získaným při testování za ideálních podmínek v technických laboratořích, a to v souladu se standardizovaným postupem dle nařízení Rady (ES) č. 715/2007 a č. 692/2008 v platném znění. Uváděné hodnoty se nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje srovnání mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se spotřeba paliva u různých provedení vozů téže modelové řady může odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a výši emisí CO2 u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva motorem, ale také jízdní styl a další netechnické faktory jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a stav udržovanosti vozidla. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny a nese hlavní odpovědnost za globální oteplování. Další oficiální informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel Vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce značky Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva naleznete také v sekci „Technické údaje“.