• Od odhalení zcela prvního modelu Range Rover v roce 1970 se vůz neustále vyvíjel. Nejluxusnější SUV na světě se pyšní špičkovou úrovní kultivovanosti, vrozenými jízdními schopnostmi a inspirativním designem společně s vyspělými technologiemi – to vše jej odlišuje od ostatních. Ohlédneme se za historií řady luxusních SUV známých pod označením Range Rover.

      1969 – prototyp Range Rover Velar

      Designéři a konstruktéři podepsaní pod tímto revolučním novým vozem zvolili pro pojmenování přísně tajného prototypu výraz „Velar“ (z italského „velare“ – zahalit či skrýt), neboť zcela první Range Rover byl ostře střeženým tajemstvím. Prvních 26 prototypů se dokonce honosilo znakem stejného názvu, aby se předešlo odhalení identity vozu.

      Rané prototypy Range Rover měly ve znaku nápis Velar, aby utajily svou skutečnou identitu

      1970 – první sériově vyráběný třídveřový Range Rover

      Po úspěšných testech konceptu Velar byl světu představen první Range Rover. Ten se díky vzácné kombinaci jízdních schopností a elegantního designu setkal s kladným ohlasem. Byl prvním vozem s trvalým pohonem čtyř kol a pyšnil se dělenými dveřmi zavazadlového prostoru, charakteristickou kapotou a souvislou spodní linii oken.

      1981 – čtyřdveřový Range Rover

      Po 11 letech na trhu byla vyrobena čtyřdveřová verze vozu Range Rover Classic, která neustále rostoucí fanouškovské základně nabídla širší možnosti využití.

      Vlevo
      Od svého uvedení se vozy Range Rover pyšní luxusním provedením
      Vpravo
      Výrazný design vozů Range Rover je okamžitě rozpoznatelný

      1994 – Range Rover 2. generace

      Vůz 2. generace byl luxusnější než jeho předchůdce zásluhou designových ozdobných prvků jako byla kultovní silueta či zavedení světlometů obdélníkového tvaru namísto kulatého typu, které obstály ve zkoušce času a díky kterým je vůz dodnes okamžitě rozpoznatelný.

      2001 – Range Rover 3. generace

      Stále se vyvíjející Range Rover využil v tomto modelu vůbec poprvé jednodílnou samonosnou karoserii. Design karoserie se inspiroval zužujícím se trupem italského motorového člunu Riva a kovové ozdobné prvky uvnitř vozu pak průvlačnicemi této luxusní jachty.

      Vlevo
      Range Rover 2. generace se pyšnil ještě vyšší úrovní luxusu
      Vpravo
      Design vozu čerpal inspiraci u italského motorového člunu Riva

      2004 – koncept Range Stormer

      Koncept Stormer se proslavil představením budoucího směřování designu vozů Range Rover a rovněž odvážným přístupem ohledně zavádění nových technologií do vozidel.

      2005 – výroba modelu Range Rover Sport

      Představení prvního sportovního SUV v řadě Range Rover demonstrovalo úsilí značky Land Rover zaměřené na výkon. Dostupné motorizace zahrnovaly přeplňovaný zážehový motor 4,2 l nabízející svižný výkon. Range Rover Sport rovněž poskytoval příčně propojené pneumatické odpružení, čímž řidičům nabídl dodatečnou světlou výšku, která optimalizovala jízdní komfort a pohon 4x4 na silnici i v terénu. Měnitelná výška byla jedním z mnoha výrazných nových prvků, které ve vzhledu vozidla odrážely jeho dynamický výkon.

      Vlevo
      Koncept Stormer představoval budoucí směřování designu vozů řady Range Rover
      Vpravo
      Range Rover Sport nabídl vyšší výkon

      2008 – koncept LRX

      Tento koncept cross coupé představoval pro designerský tým Land Rover ambiciózní a progresivní krok. Koncept cílil na řidiče, kteří zřídka zamířili do terénu, přičemž si ovšem i nadále uchoval legendární schopnosti vozů značky Land Rover, a navíc se mohl pochlubit interiérem, který novináři označili jako futuristický.

      Design konceptu LRX výrazně ovlivnil provedení modelu Range Rover Evoque

      2011 – výroba modelu Range Rover Evoque

      Range Rover Evoque byl mnohými označen „Autem roku“ a okamžitě po svém představení na pařížském autosalonu v roce 2010 způsobil obrovský rozruch. Mnoho funkcí konceptu LRX bylo použito u luxusního cross coupé, včetně neotřele pojatého designu klasického vozu Range Rover.

      Range Rover Evoque přinesl nový mimořádný design

      2012 – Range Rover 4. generace

      Čtvrtá generace vozu Range Rover jako první obsahovala lehkou hliníkovou karoserii a bylo ji možné okamžitě rozpoznat díky dlouhému rozvoru a ladnému převislému designu střechy. Vůz rovněž disponoval systémem Land Rover Terrain Response® nové generace. Tato integrovaná jízdní technologie automaticky volí nejlepší nastavení vozidla pro daný terén.

      2013 – Range Rover Hybrid

      První hybridní vůz řady Range Rover nabídl nižší spotřebu paliva a emise bez jakéhokoli omezení svých jízdních schopností. Prokázal to na 16 000 km dlouhé cestě ze Solihullu do Bombaje zahrnující nejnáročnější terénní test, kterým byl průjezd Himalájemi.

      Vlevo
      První hybridní Range Rover snížil emise bez nutnosti omezení výkonu
      Vpravo
      Luxusní prvky, které se od vozů Range Rover očekávají, byly u hybridní varianty zachovány

      2013 – Range Rover Sport 2. generace

      Při odhalení upgradovaného modelu Range Rover Sport (lepší účinnost motoru 3,0 l V6) představitelem Jamese Bonda Danielem Craigem bylo dočasně uzavřeno několik ulic v New Yorku.

      Pro 2. generaci vozu Range Rover Sport byl klíčový vyšší výkon motoru

      2015 – uvedení modelu Range Rover Sport SVR

      Range Rover Sport SVR byl navržen tak, aby nabídl vysoký výkon a optimální jízdní vlastnosti a byl prvním vozem vyrobeným týmem divize Special Vehicle Operations (SVO). Jako nejrychlejší Land Rover všech dob nabízí tento vůz nezapomenutelné zážitky z jízdy. Výkon vozu se odráží v prvcích designu, například ve čtyřech koncovkách výfuku či jedinečném zadním spoileru.

      2015 – Range Rover SVAutobiography

      Range Rover SVAutobiography představuje vrchol kultivovanosti a luxusu a novou definici jízdních zážitků s vozem Range Rover. Pozornost věnovaná detailům je patrná na obložení z kartáčovaného hliníku či prvotřídních sedadlech v interiéru vozu. Jedinečná široká paleta barev exteriéru zajišťuje, že je řidičům poskytnut dokonalý luxus, který je pro vozy Range Rover synonymem. Model SVAutobiography Dynamic byl představen krátce nato a prostřednictvím výrazného designu a výkonného motoru V8 vyzařoval vůz výkon a agilitu.

      Vlevo
      Range Rover Sport SVR kombinuje výkon a jízdní schopnosti pro dosažení úchvatného zážitku z jízdy
      Vpravo
      Range Rover SVAutobiography – vrchol kultivovanosti a luxusu

      2015 – Range Rover Evoque Cabriolet

      Zcela první kabriolet Range Rover Evoque Cabriolet spojuje proslulé schopnosti značky Land Rover s atraktivními prvky, například skládací střechou, přičemž si uchovává výrazný vzhled vytvořený designéry Land Rover. Výsledkem je světově první prémiové kompaktní SUV typu kabriolet nabízející ty nejlepší terénní schopnosti a pohon 4x4.

      Range Rover Evoque Cabriolet byl prvním vozem Range Rover svého druhu

      Evoluce vozů řady Range Rover je zřetelná – od přísně tajného konceptu Velar po zcela první Range Rover Evoque Cabriolet. Bez kompromisů v oblasti provozních vlastností stanovuje luxusní SUV nepřetržitě nový standard v oblasti jízdních schopností a výkonu.

      2017 – Představujeme nový Range Rover Velar

      Představujeme nový přírůstek do řady Range Rover. Úchvatné čisté linie a progresivní prvky designu vozu Range Rover Velar jsou příslibem SUV se stejně dokonalými schopnostmi, luxusem a kultivovaností, jaké od vozů Range Rover očekáváte.

    1. NOVÝ RANGE ROVER VELAR

      OBJEVTE AVANTGARDNÍ RANGE ROVER

      NAŠE DOSUD NEJPROGRESIVNĚJŠÍ SUV

      Filozofie designu modelu Range Rover Velar je nekompromisní. Působivé proporce, zapuštěné kliky dveří a integrovaný zadní spoiler zlepšují aerodynamiku vozidla. Další prvky, jako je charakteristická maska chladiče, dodávají přídi vozu úchvatný vzhled.

      PROZKOUMEJTE TENTO VŮZ
      PŮSOBIVÝ. KULTIVOVANÝ. VÝKONNÝ.

      Stačí si vybrat model a vytvořit si Range Rover Velar, který bude odpovídat vašim představám. Svůj návrh si můžete prohlédnout ze všech stran a kdykoli se k němu vrátit. Až budete s návrhem hotovi, můžete ho sdílet se svými přáteli nebo autorizovaným prodejcem vozů Land Rover.

      SESTAVTE SI VLASTNÍ VŮZ
      ZŮSTAŇTE V OBRAZE

      Pokud chcete být informováni o novinkách, klikněte na níže uvedený odkaz.

      INFORMUJTE MĚ O NOVINKÁCH

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Discovery Sport, Discovery, Range Rover Evoque, Range Rover Sport, Range Rover:

Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 12,8 - 4,2 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 299 - 109 g/km.

Uvedené informace o spotřebě paliva a emisích CO2 odpovídají hodnotám získaným při testování za ideálních podmínek v technických laboratořích, a to v souladu se standardizovaným postupem dle nařízení Rady (ES) č. 715/2007 a č. 692/2008 v platném znění. Uváděné hodnoty se nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje srovnání mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se spotřeba paliva u různých provedení vozů téže modelové řady může odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a výši emisí CO2 u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva motorem, ale také jízdní styl a další netechnické faktory jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a stav udržovanosti vozidla. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny a nese hlavní odpovědnost za globální oteplování. Další oficiální informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel Vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce značky Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva naleznete také v sekci „Technické údaje“.