ČASTO KLADENÉ DOTAZY OHLEDNĚ VOZŮ PHEV

OTÁZKA: VZTAHUJE SE NA AKUMULÁTOR ZÁRUKA?

ODPOVĚĎ: Ano. Vedle standardní záruky na automobil mají naše akumulátory pro elektrická vozidla osmiletou záruku.

OTÁZKA: JAKÝ MÁ VERZE PHEV DOJEZD?

ODPOVĚĎ: Dojezdová vzdálenost pouze při použití elektromotoru činí až 51 km. Vůz PHEV využívá také zážehový motor Ingenium, který nabízí mnohem větší dojezd odpovídající ostatním vozidlům se spalovacím motorem.

OTÁZKA: LZE NABÍJET VOZIDLO PHEV ZA DEŠTĚ?

ODPOVĚĎ: Ano. Bezpečnost nabíjení vozu PHEV je plně zajištěna.

OTÁZKA: ZVLÁDNE ELEKTRICKÁ SÍŤ VYŠŠÍ ZÁTĚŽ?

ODPOVĚĎ: Síť bez problémů zvládne nabíjení elektrických vozidel, ke kterému zpravidla dochází přes noc při nízkém využití energie. Spolu s dalšími výrobci automobilů spolupracujeme se státními úřady a poskytovateli elektřiny na zajištění stabilní dodávky elektrické energie.

OTÁZKA: JSOU ELEKTROMOBILY POMALEJŠÍ V POROVNÁNÍ S VOZIDLY SE ZÁŽEHOVÝMI A VZNĚTOVÝMI MOTORY?

ODPOVĚĎ: Vůbec ne. Při rozjezdu z místa poskytují elektromotory okamžitý maximální točivý moment, který zajišťuje ohromující reakce a zrychlení. Range Rover PHEV dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy.

OTÁZKA: JSOU ELEKTROMOBILY BEZPEČNÉ?

ODPOVĚĎ: Ano. Všechny nové modely splňují stejné přísné bezpečnostní standardy jako kterékoli jiné vozidlo.

TYPY ELEKTRICKÝCH VOZIDEL

VYBRAT MODEL

-

OTEVŘÍT VŠECHNOZAVŘÍT VŠECHNO
  • Jaké různé typy elektrických vozidel existují?

    • ICE: Motor s vnitřním spalováním (ICE) je motor využívající teplo, v němž spalování paliva probíhá spolu s oxidačním činidlem (zpravidla vzduchem) ve spalovací komoře, která je základní součástí oběhu provozních kapalin.

    • MHEV: Využívá integrovaný startér-generátor a akumulátor ke shromažďování energie z přetáčení.

    • HEV: Kombinace motoru a elektromotoru. Akumulátor se dobíjí motorem a rekuperací.

    • PHEV: Kombinace motoru a elektromotoru. Akumulátor se nabíjí z vnějšího zdroje a také rekuperací.

    • BEV: Bez konvenčního motoru. Elektrický pohon zajišťuje výhradně nabíjení z vnějšího zdroje nebo rekuperací.

  • Jaký typ elektrického vozidla představuje PHEV P400e?
    Land Rover P400e je hybridní automobil (PHEV), což znamená, že má konvenční spalovací motor a výkonný elektrický motor, které pracují paralelně. Elektrický motor je napájen z velkokapacitního vysokonapěťového akumulátoru, jenž lze nabíjet externě a bude se dobíjet během jízdy procesem rekuperace. Po úplném nabití tento velkokapacitní akumulátor umožňuje provozovat vůz čistě jako elektrické vozidlo do 51 km*, což dostačuje pro většinu běžných cest, jako je dojíždění do práce a do školy.

     

    *Hodnoty z oficiálního testu EU. Pouze pro účely porovnání. Skutečné hodnoty se mohou lišit.

AKUMULÁTOR

VYBRAT MODEL

- AKUMULÁTOR

OTEVŘÍT VŠECHNOZAVŘÍT VŠECHNO
  • Mají klimatické podmínky vliv na výdrž akumulátoru?
    Při vysokých teplotách je dojezdová vzdálenost kratší, protože se spotřebovává energie na chlazení akumulátoru. Životnost akumulátoru je ovlivněna, pouze pokud extrémní teploty trvají delší dobu. Podobně je dojezd kratší při nízkých teplotách, protože se spotřebovává energie na zahřívání akumulátoru. Akumulátory lze používat do teplot –40 °C, ale před jízdou je nutné je připojit a zahřát na –20 ℃.
  • Snižuje se časem kvalita akumulátorů jako u jiných zařízení?
    Akumulátory elektromobilů vydrží několik tisíc nabití při nevýznamném snížení kvality.
  • Je třeba akumulátory často měnit?
    Akumulátory BEV a PHEV mají osmiletou záruku, což je výrazně více než záruky u běžných vozidel.
  • Jaké jsou hlavní výhody vozidla PHEV?
    Vozidlo PHEV nabízí mnoho výhod elektrických vozidel, jako je kultivovanost, nízké provozní náklady a nulové emise, na krátké běžné cesty, a přitom poskytuje flexibilitu konvenčního spalovacího motoru na delší cesty, aniž by bylo nutné dobíjení. Kombinace spalovacího motoru a elektrického motoru také znamená, že vůz dokáže poskytnout výkon, točivý moment a jízdní vlastnosti více spojované s velkokapacitním konvenčním motorem.
  • Proč bych měl(a) chtít hybridní automobil?
    Vůz PHEV nabízí mnoho výhod elektrického vozidla zákazníkům, pro něž by plně elektrický vůz nebyl vhodnou volbou. Při stále častějším využívání obnovitelných zdrojů pro výrobu elektřiny nabízejí elektromobily také ekologickou výhodu před klasickými spalovacími motory. Toho si jsou stále více vědomi i vlády po celém světě a k dispozici je tak široké spektrum nabídek umožňujících snížit pořizovací náklady a poplatky za firemní vozy. To společně s nižšími provozními náklady elektrifikovaného vozu přináší mnoha lidem finančně lákavé výhody, a přitom mohou podle potřeby vůz provozovat jako vozidlo s konvenčním spalovacím motorem.
  • Jaké jsou nevýhody hybridních automobilů?
    Vozidla PHEV jsou nejvýhodnější pro vlastníky, kteří mohou využívat externí nabíjení při významném podílu ujetých kilometrů. I když je možné delší cesty podnikat bez nutnosti externího nabíjení, spotřeba paliva vozidla během těchto cest bude po vypotřebování počátečního nabití srovnatelná s vozidlem s konvenčním motorem. Nicméně je udržováno zbytkové nabití, aby mohla být poskytnuta elektrická asistence spalovacímu motoru, když bude potřeba plný výkon.
  • Mohu si vybrat, jestli můj plug-in hybrid funguje jako elektrické vozidlo?
    Model P400e má řidičem volitelný režim elektromobilu, který přepne vozidlo na čistě elektrický pohon. Systém ovšem aktivuje zážehový motor, pokud řidič požaduje vyšší výkon, než jaký dokáže poskytnout samotný elektromotor, nebo pokud nabití akumulátoru klesne na nedostatečnou úroveň pro další jízdu. Režim elektromobilu nabízí dojezdovou vzdálenost až 51 km, která se ale zkracuje při velkém zatížení, např. při přepravě nákladu, tažení, vysoké rychlosti nebo jízdě v terénu.
  • Existují nějaké aplikace JLR usnadňující použití vozidla a poskytující informace?
    Aplikace InControl Remote je k dispozici pro elektromobily s vylepšenou funkčností. Aplikace uživateli umožňuje ukončit nebo zahájit nabíjení, spravovat časovače odjezdů (přednastavení teploty časované klimatizace), spravovat nabíjecí tarify a nastavovat maximální úroveň nabití. Aplikace rovněž dokáže odesílat upozornění, pokud dojde k násilnému vyjmutí nabíjecího konektoru nebo přerušení nabíjení (nedostatek energie). Vozidlo dokáže odeslat také připomenutí nabíjení, pokud je zaparkováno na známé nabíjecí stanici.

VOZY ŘADY PHEV

VYBRAT MODEL

- VOZY ŘADY PHEV

OTEVŘÍT VŠECHNOZAVŘÍT VŠECHNO
  • Nabízí technologie PHEV dostatečnou dojezdovou vzdálenost?
    Stejně jako u hybridních elektromobilů dodává energii motor s vnitřním spalováním, akumulátor PHEV nebo jejich kombinace, kterou lze volit manuálně nebo automaticky. Samotný akumulátor zaručuje dojezd až 51 km.
  • Jaké faktory ovlivňují dojezdovou vzdálenost?
    Při jízdě ve vyšších nebo nižších teplotách bude provoz klimatizace více zatěžovat akumulátor a sníží dojezd elektromobilu. Dojezdovou vzdálenost a výdrž akumulátoru elektrického vozidla sníží také dynamická jízda.
  • Jak lze optimalizovat spotřebu a nabíjení akumulátoru?

    Při jízdě ve výchozím jízdním režimu (paralelním hybridním režimu) může řidič optimalizovat úroveň nabití akumulátoru nebo spotřebu paliva pomocí dvou alternativních funkcí pro řízení energie:


    • Funkce SAVE (úspora) – funkce ÚSPORA se aktivuje manuálně prostřednictvím dotykové obrazovky a zabraňuje poklesu úrovně nabití akumulátoru pod nastavenou hodnotu. Díky tomu může řidič později během cesty aktivovat tichou jízdu s nulovými emisemi. Elektromotor použije vozidlo pouze tehdy, když se akumulátor rekuperací dobije nad nastavenou úroveň.

    • Funkce prediktivní optimalizace energie (PEO) – funkce PEO se automaticky aktivuje zadáním cíle do navigačního systému vozidla. Funkce PEO využívá data o nadmořské výšce vybrané trasy a inteligentně přepíná mezi elektromotorem a zážehovým motorem za účelem maximální úspory paliva při jízdě.

NABÍJENÍ VOZU

VYBRAT MODEL

-

OTEVŘÍT VŠECHNOZAVŘÍT VŠECHNO
  • Jakými způsoby lze nabíjet vozy PHEV?

    • Nabíjení střídavým proudem: elektromobily se dodávají s nabíjecím kabelem pro domácí zdroje napájení, který se zapojuje do vozidla (Mennekes Typ 2). Vozy PHEV tedy můžete nabíjet v garáži, nebo pokud máte venkovní zásuvku, rovněž na příjezdové cestě. Palubní nabíječka převádí střídavý proud na stejnosměrný, protože akumulátory mohou uchovávat výhradně stejnosměrný proud. Doba nabíjení se liší podle země, ale v zájmu urychlení nabíjení může být možné instalovat domácí nabíjecí stanici (wallbox), která nabíjí automobil rychleji než standardní zásuvka.

    • Rekuperace: elektrická vozidla využívají rekuperaci, která převádí kinetickou energii vozidla na elektrickou energii, ta se poté využívá k nabíjení akumulátoru namísto neužitečné spotřeby v podobě přeměny na tepelnou energii jako v případě konvenčních brzd.

  • Co je „nabíjení v cíli“?
    Nabíjení v cíli je možné v místech, která navštěvujete primárně z jiných důvodů, než je dobití vozidla, jako jsou místní nákupní centra, hotely, posilovny atd.
  • Co je „nabíjení na cestách“?
    Další rychlonabíjecí zařízení se nacházejí na čerpacích stanicích nebo na vyhrazených nabíjecích stanicích pro elektrická vozidla a poskytují maximální nabití za nejkratší možnou dobu. Tento typ nabíjení se nazývá „nabíjení na cestách“.
  • Jaké nabíjecí zařízení budu potřebovat?
    Podle typu elektromobilu a zdroje napájení budete potřebovat různé nabíjecí vybavení:

    • Kabel pro domácí nabíjení: Všechny vozy PHEV se dodávají se standardním kabelem pro domácí nabíjení, který lze připojit do libovolné domácí zásuvky.

    • Multifunkční nabíjecí kabel: Na přání dodávaný multifunkční nabíjecí kabel umožňuje nabíjet vozidlo z domácí zásuvky i zásuvky IEC. Vyměnitelný adaptér umožňuje používání kabelu v různých zemích a ve volitelných místních dvoukolíkových či tříkolíkových variantách.

    • Kabel pro domácí stanice (wallboxy) se střídavým proudem a veřejné nabíjecí stanice: Kabel pro veřejné nabíjecí stanice je kompatibilní s domácí stanicí (wallboxem) se střídavým proudem, který může u vás doma nainstalovat kvalifikovaný elektrikář a který lze použít na dalších k tomu určených nabíjecích místech, například na čerpacích stanicích.

  • Budu muset upravit elektrické rozvody v mém domě?
    Vozy Jaguar Land Rover EV jsou standardně vybaveny nabíjecím kabelem, který lze zapojit přímo do zásuvky pro domácí spotřebiče. Pro rychlejší a pohodlnější řešení nabíjení zákazníkům doporučujeme, aby požádali kvalifikovaného elektrotechnika o instalaci samostatného vyhrazeného nabíjecího obvodu do domácího elektrického systému a vyhrazené nabíjecí zásuvky nebo nabíjecí stanice.
  • Kdo mi nainstaluje nabíjecí stanici?
    Každý prodejní region Jaguar Land Rover má na svém trhu preferovaného dodavatele, který může posoudit zákazníkův objekt, předložit doporučení a zajistit instalaci nabíjecích řešení s ohledem na rozpočet zákazníka a možnosti elektrického přívodu. Pokud využijete jiné dodavatele, musí zaručit kompatibilitu vybavení.
  • Nemám k dispozici vlastní parkování doma nebo v zaměstnání. Znamená to, že si nemohu pořídit elektrické vozidlo?
    Ne nezbytně, závisí to na řadě různých faktorů. Rozšiřuje se síť veřejných nabíjecích stanic, kde jsou k dispozici standardní nabíječky i rychlonabíječky. Ve městech a na hlavních silnicích je rovněž mnoho „cestovních“ a „cílových“ nabíjecích stanic pro vaše použití.
  • Vztahuje se na akumulátor záruka?
    Vozidla BEV a PHEV od společnosti Jaguar Land Rover nabídnou záruku na 8 let nebo 100 000 mil (podle toho, co nastane dříve) při úrovni nabití 70 %. Záruka je podmíněna správným používáním a údržbou vozidla a pravidelným dobíjením akumulátoru.
  • Co znamená jednotka kWh?
    Kilowatthodiny jsou jednotkou množství energie, kterou lze uložit do akumulátoru. U konkrétního vozidla poskytne akumulátor s vyšší kapacitou – vyšší hodnotou kWh – delší dojezd anebo výkon. Skutečný dojezd pro danou kapacitu se bude lišit v závislosti na jízdním stylu a podmínkách prostředí.
  • Vydrží elektrická síť nápor rostoucího počtu elektrických vozidel?
    Výrobci motorů v současné době pracují s vládami a dodavateli energií na zajištění dostatečné kapacity národních elektrických sítí pro zvyšující se počet elektrických vozidel.
  • Co je regenerativní brzdění?
    Elektromotor spotřebovává k pohybu elektrickou energii. Když se již pohyb nevyžaduje (např. při zpomalování vozidla), brzdnou sílu lze využít k obrácení činnosti motoru a vytváření elektrické energie. Tento proces se nazývá regenerativní brzdění a vyrobenou elektřinu lze skladovat opět v akumulátoru. Při správných podmínkách lze pomocí regenerace elektřiny dojezd vozidla prodloužit o více než 10 %.
  • Jak dlouho baterie vydrží?
    Akumulátory elektromobilů mají zpravidla osmiletou záruku, což je výrazně více než záruky u běžných vozidel. Záruka je podmíněna správným používáním a údržbou vozidla a pravidelným dobíjením akumulátoru.

SCHOPNOSTI A VÝKON

VYBRAT MODEL

- SCHOPNOSTI A VÝKON

OTEVŘÍT VŠECHNOZAVŘÍT VŠECHNO
  • Jsou vozy PHEV pomalejší a méně hbité než vozidla se zážehovým nebo vznětovým motorem?
    Při rozjezdu z místa poskytují elektromotory okamžitý maximální točivý moment, který zajišťuje ohromující reakce a zrychlení. Vůz Range Rover PHEV dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy.
  • Lze vozidlo PHEV používat k jízdě s přívěsem?
    S využitím odnímatelného tažného zařízení, které se dodává jako příslušenství, Land Rover P400e utáhne až 2500 kg. Elektricky ovládané tažné zařízení není k dispozici kvůli umístění vysokonapěťového akumulátoru a souvisejícího elektrického vybavení ve vozidle. Veškerá výbava pro asistenci jízdy s přívěsem, jako je vyspělý asistent pro jízdu s přívěsem a snížení zadní nápravy, jsou u P400e k dispozici. Tažení je v režimu elektromobilu k dispozici, ale zkrátí se dojezdová vzdálenost.
  • Lze vozidlo PHEV používat k jízdě v terénu?
    Schopnosti našeho vozu P400e v terénu nejsou nijak dotčeny a za určitých okolností jsou ještě lepší ve srovnání s vozy s konvenčními motory. P400e nabízí stejnou brodivost jako vůz Range Rover (900 mm) a Range Rover Sport (850 mm) a dodatečný točivý moment dodávaný elektromotorem při nízkých otáčkách může být při jízdě v terénu výhodou v mnoha situacích. Kromě toho je v některých režimech Terrain Response k dispozici režim Elektrické vozidlo. Režim elektromobilu umožňuje v nízkém rozsahu otáček použití v terénu, ale bude omezen dojezd.
  • Lze do vozidla PHEV nainstalovat náhradní kolo?
    Model P400e je standardně vybaven sadou pro opravu poškozené pneumatiky a náhradní kolo se do běžného prostoru pod podlahou nevejde. Ovšem u prodejců značky Land Rover si jako příslušenství můžete zakoupit vak na kolo a systém upevňovacího popruhu, pomocí kterého můžete v případě potřeby uložit do zavazadlového prostoru kolo s užším profilem nebo plnohodnotné kolo.

BEZPEČNOST

VYBRAT MODEL

- BEZPEČNOST

OTEVŘÍT VŠECHNOZAVŘÍT VŠECHNO

VÍCE O VOZIDLECH PHEV

O VOZECH PHEV

Inovativní technologie snižují emise a zvyšují výkon, jde o naši dosud nejprogresivnější pohonnou jednotku.

NABÍJENÍ VOZIDLA PHEV

Nabíjení vozidla PHEV je jednoduché – můžete využít jak domácí nabíjení, tak neustále se rozšiřující síť nabíjecích míst. A jelikož je nabíjení v řadě případů možné přes noc, jde také o praktické řešení.

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Discovery Sport, Discovery, Range Rover Evoque, Range Rover Sport, Range Rover:

Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 12,8 - 4,2 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 299 - 109 g/km.

Uvedené informace o spotřebě paliva a emisích CO2 odpovídají hodnotám získaným při testování za ideálních podmínek v technických laboratořích, a to v souladu se standardizovaným postupem dle nařízení Rady (ES) č. 715/2007 a č. 692/2008 v platném znění. Uváděné hodnoty se nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje srovnání mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se spotřeba paliva u různých provedení vozů téže modelové řady může odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a výši emisí CO2 u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva motorem, ale také jízdní styl a další netechnické faktory jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a stav udržovanosti vozidla. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny a nese hlavní odpovědnost za globální oteplování. Další oficiální informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel Vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce značky Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva naleznete také v sekci „Technické údaje“.