INFORMACE O UŽITÍ COOKIES

Land Rover by rád používal soubory cookie pro ukládání informací do Vašeho počítače s cílem zlepšovat svou webovou stránku a nabízet Vám produkty a služby, o nichž jsme přesvědčeni, že by Vás mohly zajímat. Jeden ze souborů cookie, které používáme, je zásadní pro funkčnost některých částí webové stránky a byl již odeslán. Všechny soubory cookie z této internetové stránky můžete smazat a zablokovat, ale některé její prvky pak nemusí správně fungovat. Více informací o internetovém behaviorálním marketingu nebo o námi používaných souborech cookie, i o postupu, jak je smazat, naleznete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.

AKTUALIZACE PROHLÍŽEČE

Zjistili jsme, že nepoužíváte aktuální verzi prohlížeče. Aktualizace prohlížeče Internet Explorer na nejnovější verzi vám umožní prohlížet a používat tuto webovou stránku v plném rozsahu. Běžné procházení internetu bude rovněž bezpečnější, neboť aktualizace zohledňuje nejnovější bezpečnostní standardy.

Díky své dnes už ikonické svažující se střeše a stoupající okenní linii působila první generace modelu Range Rover Evoque jako zjevení a lidé se nestačili otáčet. Člověk se neubránil úsměvu a prostě si ho musel zamilovat. Druhá generace modelu Range Rover Evoque je nyní připravena napsat novou kapitolu historie rodu Evoque.

tbc

V prvním dílu naší série exkluzivního obsahu se Gerry McGovern, ředitel designu značky Land Rover, a Massimo Frascella, ředitel exteriérového designu značky Land Rover, zastavili na slovíčko v designových ateliérech v Gaydonu ve Warwickshiru. Takto pro nás shrnuli designový proces, který vedl k vytvoření nového modelu Evoque:

OPOVÁŽLIVÝ, SNAD AŽ DRZÝ, PŘESTO KULTIVOVANÝ

Pro Gerryho McGoverna, ředitele designu značky Land Rover, bylo při definování designového zadání pro nový Evoque nejpodstatnější uznat a zachovat jeho jedinečný charakter.

„Jeho design je velmi opovážlivý a zároveň velmi kultivovaný. Myslím, že Range Rover Evoque je tak jedinečný a podmanivý právě díky této výjimečné rovnováze.“

DESIGNOVÉ ZADÁNÍ

V rozhovoru na téma designového zadání Gerry i Massimo zdůraznili zachování charakteristických designových prvků modelu Range Rover Evoque při současném zlepšení jeho kultivovanosti a žádoucnosti. Svažující se střecha, stoupající okenní linie a celková vizuální robustnost. To jsou podle dvojice designérů klíčové prvky, které definují celkový design modelu Evoque.

„Nechtěli jsme za každou cenu něco měnit jen pro to, aby to bylo jinak“,
- Gerry McGovern.

DESIGNÉRSKÁ VÝZVA

„Redesign modelu Evoque je sám o sobě náročnou výzvou, vždyť je to tak úspěšný vůz! V případě nového vozu Range Rover Evoque nám naše modernistická designová filozofie umožnila zaujmout reduktivní přístup a zároveň zvýšit modernost a kultivovanost vozu, aniž bychom ztratili z dohledu DNA designu první generace modelu.“
— Massimo.

Prvním úkolem, kterým Gerry pověřil svůj tým, bylo dokonalé zvládnutí proporcí. Právě výrazné proporce dodaly modelu Evoque jeho jedinečný vzhled a učinily z něj celosvětovou ikonu. Méně, které budou přesnější a učiní tak povrchy kultivovanější. Takový cíl si tým stanovil při zkoumání možností designu nového modelu Range Rover Evoque.

DESIGN EXTERIÉRU: MODERNĚJŠÍ A S JEŠTĚ LEPŠÍMI PROPORCEMI

Pro Massima spočívala výzva v přijetí moderního, reduktivního přístupu k designu tak, aby Evoque nepřišel o svou podstatu, o svou DNA. Bylo pro něj důležité, aby si nový Evoque zachoval své výrazné proporce. Toto rozhodnutí stanovilo přístup k objemu nového vozu. S výraznými boky, svalnatými lemy podběhů kol a velkými koly má Evoque ještě sebevědomější postoj a výraznější vzhled. Krátké přesahy pak přispívají k jeho kompaktnímu vzhledu.

„Absolutní dokonalost spočívá v bezchybném zvládnutí detailů“

Při tvorbě boků karoserie nového modelu Evoque tým navrhl každičký detail s absolutní přesností. Hladkost a čistota boků je zvýrazněna svěžím designovým prvkem v celé délce karoserie, který designu nového modelu Evoque dodává na modernosti a preciznosti. Dalším výrazným designovým prvkem, kterým se nový Evoque může pochlubit, jsou menší mezery mezi jednotlivými panely.

CO NEJJEDNODUŠŠEJI, ALE NEPŘEHNAT TO

Na designu nového modelu Evoque je patrné také využití reduktivního přístupu k designu, tedy snaha zbavit se všeho, co není nezbytné. Jako příklady dosažení větší kultivovanosti a jednoduchosti skrze snížení počtu designových prvků Gerry a Massimo uvádějí zapuštěné výsuvné kliky dveří a odebrání obložení lemů blatníků.

CO JE NOVÉHO?

Při odpovídání na otázky o jedinečných designových prvcích nového modelu Evoque designéři vyzdvihli přepracované boční ventilační otvory a linie na kapotě připomínající škebli.

Nový Evoque se dále chlubí štíhlými Matrix LED světlomety, které jeho přední části dodávají tajemný nádech. Černé akcenty na zádi obklopující světelnou LED signaturu vozidlu vizuálně dodávají na šířce. Další novinkou u nového modelu Evoque jsou měděné akcenty v přední části vozu. Ty byly poprvé představeny na modelu Range Rover Velar a nyní se stávají charakteristickým prvkem společným všem vozům Range Rover.

ODVÁŽNÝ, REVOLUČNÍ A NA PRVNÍ POHLED RANGE ROVER

„Chtěl jsem dosáhnout toho, aby když se lidé na vůz podívají, aby okamžitě poznali, že je to Evoque, ale také, že je to nový Evoque.“
— Gerry McGovern

Nový Range Rover Evoque, výrazný vývojový článek dnes už legendárního výběhového modelu, si získává pozornost svým úchvatným vzhledem, mimořádnou kultivovaností a celkovou vizuální robustností.

V dalším dílu vám představíme interiér nového modelu Range Rover Evoque a tým designérů stojící za jeho vznikem.

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2019

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeba paliva a emisí CO2 u modelů Land Rover:
Spotřeba paliva (kombinovaná v l/100 km): 5,7 - 9,1. Emise CO2 (g/km): 149 - 206.

Uvedené informace jsou hodnoty získané podle zkušebního cyklu WLTP v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 a byly přepočítány pro účely srovnání s údaji získanými podle zkušebního cyklu NEDC. Další informace naleznete např. na wltpfacts.eu

Uváděné hodnoty se tedy nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a jeho užití v provozu a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje vždy jen srovnání spotřeby paliva a emisí v normovaném cyklu mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se však spotřeba paliva a emise u různých provedení vozů téže modelové řady mohou odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a emise u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva vozidlem, ale také jízdní styl, zatížení a další netechnické faktory, jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a údržba vozu. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny nesoucí odpovědnost za globální oteplování. Další informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce vozů Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 naleznete také v sekci “Ceny a specifikace” zvoleného modelu Land Rover.