INFORMACE O UŽITÍ COOKIES

Land Rover by rád používal soubory cookie pro ukládání informací do Vašeho počítače s cílem zlepšovat svou webovou stránku a nabízet Vám produkty a služby, o nichž jsme přesvědčeni, že by Vás mohly zajímat. Jeden ze souborů cookie, které používáme, je zásadní pro funkčnost některých částí webové stránky a byl již odeslán. Všechny soubory cookie z této internetové stránky můžete smazat a zablokovat, ale některé její prvky pak nemusí správně fungovat. Více informací o internetovém behaviorálním marketingu nebo o námi používaných souborech cookie, i o postupu, jak je smazat, naleznete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.

AKTUALIZACE PROHLÍŽEČE

Zjistili jsme, že nepoužíváte aktuální verzi prohlížeče. Aktualizace prohlížeče Internet Explorer na nejnovější verzi vám umožní prohlížet a používat tuto webovou stránku v plném rozsahu. Běžné procházení internetu bude rovněž bezpečnější, neboť aktualizace zohledňuje nejnovější bezpečnostní standardy.

Pete, šéfkonstruktér značky Land Rover, a Scott, manažer konstrukce vozů Land Rover, se shodují, že nový Range Rover Evoque je nepochybně designovou evolucí DNA rodiny vozů Range Rover a že jeho technická konstrukce a technologie jsou naprosto revoluční. V dalším pokračování naší série exkluzivního obsahu se na zkušebním polygonu značky Land Rover setkáváme s dvojicí konstruktérů, kteří nám povědí více o jedinečných schopnostech nového modelu Evoque, které nabídne jako první na trhu a ve svém segmentu.

Pete Simkin and Scott Higgins highlight ground-breaking capability features of New Range Rover Evoque

V dalším pokračování naší série exkluzivního obsahu se na zkušebním polygonu značky Land Rover setkáváme s dvojicí konstruktérů, kteří nám povědí více o jedinečných schopnostech nového modelu Evoque, které nabídne jako první na trhu a ve svém segmentu.

KONSTRUKCE REVOLUCE

„Naší představou bylo přijít s vozem, který je kultivovanější a výrazně hospodárnější, ale na první pohled nezaměnitelně Range Rover.“
— Pete Simkin

Pete společně s týmem konstruktérů každý prvek nového modelu Evoque zcela od základu přepracovali. Nový Evoque původní vizi týmu konstruktérů bez pochyb naplňuje: pyšní se zcela novou konstrukcí, pohonným ústrojím MHEV, zcela novým zadním a zdokonaleným předním odpružením, zvýšenou brodivostí, novým aktivním řízením pohonu všech kol, větší palivovou nádrží a zavazadlovým prostorem a více místem pro nohy a kolena cestujících na zadních sedadlech. Rovněž přináší dvě vzrušující nové technologie, a to nejen v kategorii kompaktních SUV, ale v segmentu SUV obecně: zobrazení povrchu ClearSight Ground View a vnitřní zpětné zrcátko ClearSight.


PRVNÍ NA SVĚTĚ POPRVÉ – ZOBRAZENÍ POVRCHU CLEARSIGHT GROUND VIEW

Zobrazení povrchu ClearSight Ground View, se kterým značka Land Rover přichází jako vůbec první na trhu, řidiče nového modelu Evoque bezpochyby nadchne stejně jako jeho tvůrce. Na počátku jeho vývoje stálo zdánlivě triviální zjištění: velké části výhledu řidiče obvykle brání kapota motoru, která tak vytváří slepý prostor. Technologie zobrazení povrchu ClearSight Ground View tento problém úspěšně eliminuje. Teď vidíte nejen to, kam se blížíte, ale také co se děje v prostoru pod motorem a pod koly. Jak? Přední část nového modelu Evoque je vybavena třemi kamerami – pod oběma vnějšími zpětnými zrcátky a v masce chladiče. Obraz ze všech tří kamer je spojen dohromady a zobrazen na displeji na středovém panelu. O tom, co se děje bezprostředně před vozem a pod ním, tak máte dokonalý přehled.


PRVNÍ NA SVĚTĚ PODRUHÉ – VNITŘNÍ ZPĚTNÉ ZRCÁTKO CLEARSIGHT

Design nového modelu Evoque důmyslně navazuje na vzhled svého předchůdce. Aby tento ikonický design zachoval a nijak nezhoršil výhled dozadu, vyvinul tým konstruktérů vnitřní zpětné zrcátko ClearSight. To nabízí ničím nerušený a zřetelný pohled na situaci za vámi i v případě, kdy na zadních sedadlech sedí cestující nebo máte zavazadlový prostor zaplněný až po strop. Stačí jen mávnout kouzelným proutkem – tedy vlastně přepnout spínač ve spodní části zpětného zrcátka. Zrcátko se prakticky změní na displej zobrazující obraz z kamery umístěné ve střešní anténě.

PRVNÍ NA SVĚTĚ POTŘETÍ – POHONNÉ ÚSTROJÍ MHEV

Dalším úspěchem, na který je tým konstruktérů pyšný, je skutečnost, že nový Evoque je jako vůbec první kompaktní SUV na trhu vybaven polohybridním pohonem (MHEV). Technologie shromažďuje a ukládá energii generovanou brzděním, která se normálně ztrácí, a využívá ji k pohonu motoru, čímž zajišťuje nejlepší palivovou hospodárnost ve své třídě. Pro Scotta Higginse bylo nadmíru důležité dosáhnout lepší hospodárnosti, aniž by došlo k omezení schopností vozidla v terénu, což se nakonec podařilo náramně.


CHYTŘEJŠÍ, KULTIVOVANĚJŠÍ JÍZDNÍ PROJEV

Představení průlomových technologií dvojice konstruktérů zakončuje tím, že nový Evoque byl zkonstruován tak, aby nabízel požitek z jízdy jako nikdy předtím. Vůz je vybaven zcela novým systém aktivního řízení pohonu všech kol, který nabízí mnohem kultivovanější a efektivnější jízdní vlastnosti, ať už jedete po mokré, kluzké silnici, nebo právě vjíždíte na bahnitou louku. Systém s reakční dobou v řádu zlomku vteřiny jednoduše myslí za vás. Nesmíme zapomenout ani na to, že nový Evoque je rovněž vybaven systémem Terrain Response 2, který tomuto kompaktnímu SUV propůjčuje schopnosti jeho větších bratříčků z rodiny vozů Range Rover.

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2019

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeba paliva a emisí CO2 u modelů Land Rover:
Spotřeba paliva (kombinovaná v l/100 km): 5,7 - 9,1. Emise CO2 (g/km): 149 - 206.

Uvedené informace jsou hodnoty získané podle zkušebního cyklu WLTP v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 a byly přepočítány pro účely srovnání s údaji získanými podle zkušebního cyklu NEDC. Další informace naleznete např. na wltpfacts.eu

Uváděné hodnoty se tedy nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a jeho užití v provozu a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje vždy jen srovnání spotřeby paliva a emisí v normovaném cyklu mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se však spotřeba paliva a emise u různých provedení vozů téže modelové řady mohou odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a emise u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva vozidlem, ale také jízdní styl, zatížení a další netechnické faktory, jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a údržba vozu. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny nesoucí odpovědnost za globální oteplování. Další informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce vozů Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 naleznete také v sekci “Ceny a specifikace” zvoleného modelu Land Rover.