INFORMACE O UŽITÍ COOKIES

Land Rover by rád používal soubory cookie pro ukládání informací do Vašeho počítače s cílem zlepšovat svou webovou stránku a nabízet Vám produkty a služby, o nichž jsme přesvědčeni, že by Vás mohly zajímat. Jeden ze souborů cookie, které používáme, je zásadní pro funkčnost některých částí webové stránky a byl již odeslán. Všechny soubory cookie z této internetové stránky můžete smazat a zablokovat, ale některé její prvky pak nemusí správně fungovat. Více informací o internetovém behaviorálním marketingu nebo o námi používaných souborech cookie, i o postupu, jak je smazat, naleznete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.

AKTUALIZACE PROHLÍŽEČE

Zjistili jsme, že nepoužíváte aktuální verzi prohlížeče. Aktualizace prohlížeče Internet Explorer na nejnovější verzi vám umožní prohlížet a používat tuto webovou stránku v plném rozsahu. Běžné procházení internetu bude rovněž bezpečnější, neboť aktualizace zohledňuje nejnovější bezpečnostní standardy.

Naši sérii exkluzivního obsahu o novém modelu Range Rover Evoque pokračujeme druhým kolem rozhovorů. Tentokrát se zaměřujeme na vývoj technologie polohybridního pohonu (MHEV) a na to, jak tento systém zlepšuje palivovou hospodárnost, aniž by jakkoli ovlivňoval schopnosti vozu. Našimi hosty jsou tentokrát David Skipper, manažer integrace hybridních systémů značky Land Rover, a Helen Ali, inženýrka elektroinstalace značky Land Rover.

David and Helen highlight ground-breaking capability features of New Range Rover Evoque

Rozhovor s konstruktéry Davidem Skipperem a Helen Ali o vývoji prvního kompaktního SUV s polohybridním pohonem (MHEV) na světě.

POHONNÉ ÚSTROJÍ MHEV – CO TO ZNAMENÁ?

„Technologie je velmi podobná systému Start/Stop, ale jde ještě dále.“
— David Skipper

MHEV je zkratka pro Mild Hybrid Electric Vehicle, polohybridní elektrický vůz, který zahrnuje sestavu akumulátorů a alternátor. Systém shromažďuje energii generovanou brzděním, která se normálně ztrácí, a využívá ji k pohonu motoru. Při pokračování rozhovoru o této technologii ji David přirovnal k systému Start/Stop, který vypíná motor, když vozidlo zastaví. Technologie MHEV nastupuje dříve. Když vozidlo zpomaluje do úplného zastavení, motor vypíná již kolem rychlosti 17 km/h. Energie z brzdění se ukládá pomocí alternátoru a akumulátoru. Získaná energie je poté využita k pohonu motoru při nízkých otáčkách.

MHEV – JAKÉ JSOU VÝHODY?

Kromě vyšší palivové hospodárnosti byl systém MHEV v novém modelu Evoque zkonstruován tak, aby nabízel kultivovanější jízdní projev při zastavování a opětovném rozjíždění. Žádná z částí systému nijak nezmenšuje zavazadlový prostor nebo prostor pro cestující. Všechny součásti jsou uloženy v podlaze vozidla a jsou zcela neviditelné. Pro Davida to zpočátku byla jedna z největších konstruktérských výzev, na konečný výsledek je ale náležitě pyšný. Neočekávaným překvapením pak je, že brodivost nového modelu Evoque je o 100 mm větší než u jeho předchůdce.

„VZHLED 3DVEŘOVÉHO KUPÉ, PRAKTIČNOST 5DVEŘOVÉ VERZE…“
— HELEN ALI

Představou Helen a jejího týmu bylo vytvořit vůz se vzhledem 3dveřového kupé nabízející praktičnost 5dveřového SUV, tj. větší zavazadlový prostor a více místa pro hlavu a kolena cestujících na zadních sedadlech. Díky chytrým konstrukčním řešením nový Evoque nabízí více prostoru pro všechny cestující a jejich zavazadla. Toho bylo možné dosáhnout rozšířením rozvoru tak, aniž by se zvětšila celková délka vozu. Zadní sedadla jsou níže a více vzadu, což cestujícím na nich poskytuje více prostoru nad hlavou a místa pro kolena. Ve výsledku se zvětšil také zavazadlový prostor a tým konstruktérů byl schopen do vozidla nainstalovat o 20 % větší palivovou nádrž.

Další část naší série exkluzivního obsahu se zaměří na řadu prvenství nového modelu Evoque v automobilovém průmyslu se zaměřením na udržitelnost. Už teď se můžete těšit.

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2019

Uvedené ceny a konfigurace modelu Range Rover platí jen pro vozy 19MY.
Bližší informace vám ochotně poskytne váš autorizovaný prodejce Land Rover.

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeba paliva a emisí CO2 u modelů Land Rover:
Spotřeba paliva (kombinovaná v l/100 km): 5,7 - 9,1. Emise CO2 (g/km): 149 - 206.

Uvedené informace jsou hodnoty získané podle zkušebního cyklu WLTP v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 a byly přepočítány pro účely srovnání s údaji získanými podle zkušebního cyklu NEDC. Další informace naleznete např. na wltpfacts.eu

Uváděné hodnoty se tedy nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a jeho užití v provozu a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje vždy jen srovnání spotřeby paliva a emisí v normovaném cyklu mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se však spotřeba paliva a emise u různých provedení vozů téže modelové řady mohou odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a emise u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva vozidlem, ale také jízdní styl, zatížení a další netechnické faktory, jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a údržba vozu. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny nesoucí odpovědnost za globální oteplování. Další informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce vozů Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 naleznete také v sekci “Ceny a specifikace” zvoleného modelu Land Rover.