INFORMACE O UŽITÍ COOKIES

Land Rover by rád používal soubory cookie pro ukládání informací do Vašeho počítače s cílem zlepšovat svou webovou stránku a nabízet Vám produkty a služby, o nichž jsme přesvědčeni, že by Vás mohly zajímat. Jeden ze souborů cookie, které používáme, je zásadní pro funkčnost některých částí webové stránky a byl již odeslán. Všechny soubory cookie z této internetové stránky můžete smazat a zablokovat, ale některé její prvky pak nemusí správně fungovat. Více informací o internetovém behaviorálním marketingu nebo o námi používaných souborech cookie, i o postupu, jak je smazat, naleznete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.

AKTUALIZACE PROHLÍŽEČE

Zjistili jsme, že nepoužíváte aktuální verzi prohlížeče. Aktualizace prohlížeče Internet Explorer na nejnovější verzi vám umožní prohlížet a používat tuto webovou stránku v plném rozsahu. Běžné procházení internetu bude rovněž bezpečnější, neboť aktualizace zohledňuje nejnovější bezpečnostní standardy.

Naši sérii exkluzivního obsahu o novém modelu Range Rover Evoque pokračujeme druhým kolem rozhovorů. Tentokrát se zaměřujeme na vývoj technologie polohybridního pohonu (MHEV) a na to, jak tento systém zlepšuje palivovou hospodárnost, aniž by jakkoli ovlivňoval schopnosti vozu. Našimi hosty jsou tentokrát David Skipper, manažer integrace hybridních systémů značky Land Rover, a Helen Ali, inženýrka elektroinstalace značky Land Rover.

David and Helen highlight ground-breaking capability features of New Range Rover Evoque

Rozhovor s konstruktéry Davidem Skipperem a Helen Ali o vývoji prvního kompaktního SUV s polohybridním pohonem (MHEV) na světě.

POHONNÉ ÚSTROJÍ MHEV – CO TO ZNAMENÁ?

„Technologie je velmi podobná systému Start/Stop, ale jde ještě dále.“
— David Skipper

MHEV je zkratka pro Mild Hybrid Electric Vehicle, polohybridní elektrický vůz, který zahrnuje sestavu akumulátorů a alternátor. Systém shromažďuje energii generovanou brzděním, která se normálně ztrácí, a využívá ji k pohonu motoru. Při pokračování rozhovoru o této technologii ji David přirovnal k systému Start/Stop, který vypíná motor, když vozidlo zastaví. Technologie MHEV nastupuje dříve. Když vozidlo zpomaluje do úplného zastavení, motor vypíná již kolem rychlosti 17 km/h. Energie z brzdění se ukládá pomocí alternátoru a akumulátoru. Získaná energie je poté využita k pohonu motoru při nízkých otáčkách.

MHEV – JAKÉ JSOU VÝHODY?

Kromě vyšší palivové hospodárnosti byl systém MHEV v novém modelu Evoque zkonstruován tak, aby nabízel kultivovanější jízdní projev při zastavování a opětovném rozjíždění. Žádná z částí systému nijak nezmenšuje zavazadlový prostor nebo prostor pro cestující. Všechny součásti jsou uloženy v podlaze vozidla a jsou zcela neviditelné. Pro Davida to zpočátku byla jedna z největších konstruktérských výzev, na konečný výsledek je ale náležitě pyšný. Neočekávaným překvapením pak je, že brodivost nového modelu Evoque je o 100 mm větší než u jeho předchůdce.

L551-CC-2-David-680x450

„VZHLED 3DVEŘOVÉHO KUPÉ, PRAKTIČNOST 5DVEŘOVÉ VERZE…“
— HELEN ALI

Představou Helen a jejího týmu bylo vytvořit vůz se vzhledem 3dveřového kupé nabízející praktičnost 5dveřového SUV, tj. větší zavazadlový prostor a více místa pro hlavu a kolena cestujících na zadních sedadlech. Díky chytrým konstrukčním řešením nový Evoque nabízí více prostoru pro všechny cestující a jejich zavazadla. Toho bylo možné dosáhnout rozšířením rozvoru tak, aniž by se zvětšila celková délka vozu. Zadní sedadla jsou níže a více vzadu, což cestujícím na nich poskytuje více prostoru nad hlavou a místa pro kolena. Ve výsledku se zvětšil také zavazadlový prostor a tým konstruktérů byl schopen do vozidla nainstalovat o 20 % větší palivovou nádrž.

L551-CC-4-Helen-680x450