NABÍDKA MOTORŮ

Možná jste si již z naší nabídky vybrali vůz svých snů a znáte zážehové, vznětové a PHEV motory, které nabízíme. Který z nich je však pro vás ten pravý? Z naší nabídky motorů si můžete vybrat takový, který bude přesně vyhovovat vašemu životnímu stylu a typu jízd, které nejčastěji podnikáte.

KDE NEJČASTĚJI JEZDÍTE?

VE MĚSTĚ

Pokud vůz používáte ke krátkým cestám po městě, například do školy nebo na nákupy, vhodnou volbou je zážehový motor. Po dálnici jezdíte zřídka a najezdíte málo kilometrů především v zastavěných oblastech.

MEZI MĚSTY

Vznětový motor je vhodný pro řidiče cestující na dlouhé vzdálenosti, kteří jezdí po dálnici a málokdy po městě.

VE MĚSTĚ A MIMO MĚSTO

Vznětový motor je vhodnou volbou pro ty, kdo žijí mimo město, ale často dojíždějí po dálnici. Vznětové motory Land Rover splňující normu EU6 jsou zproštěny navrhovaných poplatků v zónách s velmi nízkými emisemi.

JÍZDA PRO ZÁBAVU

Pokud milujete adrenalin, jezdíte převážně pro zábavu po silnicích mimo město a v městském prostředí pouze výjimečně, je pro vás vhodný jak vznětový, tak zážehový motor.

/

DŮLEŽITÉ INFORMACE

MOTORY EURO 6

Naše vznětové motory EU6 patří mezi nejekologičtější na světě. Úrovně jejich emisí jsou srovnatelné se zážehovými motory, ale emise CO2 jsou nižší o 20–25 procent.

OXIDY DUSÍKU

Všechny naše vozy vyrobené od září 2015 používají vyspělou technologii následné úpravy výfukových plynů selektivní katalytickou redukcí (SCR) (tj. AdBlue), která pomáhá snížit emise NOx.

Filtry pevných částic

Mezi lety 2004 a 2016 klesly emise NOx našich vozů o více než 90 procent.

Vysoce účinné filtry pevných částic našich vozidel zachytí 99,9 procenta všech částic.

ULEZ

Naše motory EU6 jsou osvobozeny od denních poplatků za vjezd do zón s velmi nízkými emisemi (ULEZ), které organizace Transport for London navrhuje zavést ve Spojeném království.

GLOSÁŘ

VYBRAT MODEL

GLOSÁŘ -

OTEVŘÍT VŠECHNOZAVŘÍT VŠECHNO
  • NOx
    Oxid dusíku je plyn ovlivňující kvalitu vzduchu.
  • CO2
    Oxid uhličitý je plyn ovlivňující globální oteplování.
  • Pevné částice: pevné a kapalné částice rozptýlené ve výfukových plynech, které ovlivňují kvalitu vzduchu.
  • EU5
    Standard Euro 5 zavedený v září 2009 – představení filtru pevných částic.
  • EU6
    Standard Euro 6 zavedený v září 2014 – představení selektivní katalytické redukce (SCR).
  • DEF
    Kapalné aditivum pro úpravu výfukových plynů u vznětových motorů (známé pod názvem AdBlueTM) – roztok vstřikovaný do výfuku za účelem snížení emisí NOx.
  • DPF
    Filtr pevných částic odstraní 99,9 % všech částic dříve, než opustí výfuk.
  • SCR
    Selektivní katalytická redukce je aktivní systém pro následnou úpravu výfukových plynů, který snižuje množství emisí NOx.
  • NEDC
    New European Driving Cycle – laboratorní zkušební metoda používaná pro měření emisí vozidel a určování daňové politiky.
  • RDE
    Real World Driving Emissions (emise v reálném provozu) – inovovaná emisní legislativa EU6 navržená pro simulaci řízení v reálném provozu.
  • WLTP
    Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure – nový systém zavedený počátkem roku 2017. Měří spotřebu paliva a energie, dojezd a emise a nahrazuje dřívější systém NEDC pro měření emisí a spotřeby paliva osobních automobilů v Evropě. Měl by poskytnout údaje bližší skutečným jízdním podmínkám. Testuje vozidla s výbavou na přání daleko náročnějším zkušebním postupem a jízdním profilem. Rozdíly ve výsledcích mezi těmito dvěma režimy testování jsou zapříčiněny změnou postupu testování, nikoliv snížením výkonu.
  • ULEZ
    Ultra Low Emissions Zone (zóna s velmi nízkými emisemi) – oblast v Londýně, kde musí vozidla, která nesplňují normu EU6, platit poplatky.

PROZKOUMEJTE VOZY LAND ROVER

VOZY

Najděte svůj dokonalý Land Rover.

ODPOVĚDNOST

Každý den usilovně pracujeme na zlepšení trvale udržitelných řešení a omezení provozních dopadů našeho výrobního procesu.

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Discovery Sport, Discovery, Range Rover Evoque, Range Rover Sport, Range Rover:

Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 12,8 - 4,2 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 299 - 109 g/km.

Uvedené informace o spotřebě paliva a emisích CO2 odpovídají hodnotám získaným při testování za ideálních podmínek v technických laboratořích, a to v souladu se standardizovaným postupem dle nařízení Rady (ES) č. 715/2007 a č. 692/2008 v platném znění. Uváděné hodnoty se nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje srovnání mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se spotřeba paliva u různých provedení vozů téže modelové řady může odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a výši emisí CO2 u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva motorem, ale také jízdní styl a další netechnické faktory jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a stav udržovanosti vozidla. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny a nese hlavní odpovědnost za globální oteplování. Další oficiální informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel Vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce značky Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva naleznete také v sekci „Technické údaje“.