INFORMACE O UŽITÍ COOKIES

Land Rover by rád používal soubory cookie pro ukládání informací do Vašeho počítače s cílem zlepšovat svou webovou stránku a nabízet Vám produkty a služby, o nichž jsme přesvědčeni, že by Vás mohly zajímat. Jeden ze souborů cookie, které používáme, je zásadní pro funkčnost některých částí webové stránky a byl již odeslán. Všechny soubory cookie z této internetové stránky můžete smazat a zablokovat, ale některé její prvky pak nemusí správně fungovat. Více informací o internetovém behaviorálním marketingu nebo o námi používaných souborech cookie, i o postupu, jak je smazat, naleznete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.

AKTUALIZACE PROHLÍŽEČE

Zjistili jsme, že nepoužíváte aktuální verzi prohlížeče. Aktualizace prohlížeče Internet Explorer na nejnovější verzi vám umožní prohlížet a používat tuto webovou stránku v plném rozsahu. Běžné procházení internetu bude rovněž bezpečnější, neboť aktualizace zohledňuje nejnovější bezpečnostní standardy.

AKTUALIZUJTE SVŮJ PROHLÍŽEČ

NOVÝ VZNĚTOVÝ MOTOR, ZÁŽEHOVÝ MOTOR ČI HYBRIDNÍ POHON (PHEV)?

NAŠE SOUČASNÉ ZÁŽEHOVÉ A NOVÉ VZNĚTOVÉ POHONNÉ JEDNOTKY JSOU EKOLOGICKY NEJŠETRNĚJŠÍMI A NEJHOSPODÁRNĚJŠÍMI, JAKÉ JSME KDY VYROBILI. NOVÝ HYBRIDNÍ AUTOMOBIL (PLUG-IN HYBRID, PHEV) VYUŽÍVÁ NAŠI DOSUD NEJPROGRESIVNĚJŠÍ POHONNOU JEDNOTKU. KTERÝ TYP JE PRO VÁS VHODNÝ?

VOLBA JE NA VÁS

NOVÝ VZNĚTOVÝ MOTOR

Nové vznětové motory Land Rover jsou šetrnější k životnímu prostření, hospodárnější a nabízejí výkon vhodný pro jízdu v terénu i tažení přívěsu. Jedná se o kombinaci, která se dokonale hodí pro jízdu na dlouhé vzdálenosti.

ZÁŽEHOVÝ MOTOR

Naše nové zážehové motory poskytují dynamický jízdní projev a pohotové reakce, kterými je značka Land Rover proslulá. Navíc nabízejí úchvatnou palivovou hospodárnost a nízké emise CO2.

PHEV

Naše Plug-In hybridy kombinují konvenční motor s elektromotorem a poskytují ryze elektrický pohon při nízkých rychlostech či pohon spalovacím motorem při jízdě na delší vzdálenosti.

KTERÝ TYP JE PRO VÁS VHODNÝ?

Odpovězte na pět krátkých otázek ohledně jízdních návyků a zjistěte, zda by váš příští vůz měl být vybaven vznětovým motorem, zážehovým motorem či elektromotorem.

KOLIK KILOMETRŮ ROČNĚ NAJEZDÍTE?

Vyberte jednu odpověď

1 / 5

JAK DLOUHÉ JSOU ZPRAVIDLA VAŠE CESTY?

Vyberte jednu odpověď

2 / 5

JAKÝ TYP JÍZDY JE PRO VÁS NEJBĚŽNĚJŠÍ?

Vyberte všechny platné možnosti

3 / 5

PO JAKÝCH TYPECH SILNIC JEZDÍTE NEJČASTĚJI?

Vyberte jednu odpověď

4 / 5

JAK BYSTE POPSALI SVŮJ TYPICKÝ JÍZDNÍ STYL?

Vyberte jednu odpověď

5 / 5

DOPORUČUJEME VÁM VZNĚTOVÝ MOTOR

ÚVOD KE VZNĚTOVÝM MOTORŮM

Všechny naše vozy vybavené novými vznětovými motory Land Rover se skvěle hodí pro řidiče, kteří jezdí převážně na delší vzdálenosti po dálnicích a pouze občas po městě.

Všechny naše vozy se vznětovými motory jsou vybavené filtry pevných částic pro vznětové motory (DPF) a využívají kapalné aditivum pro úpravu výfukových plynů u vznětových motorů (DEF), aby splňovaly přísná omezení a snížené hodnoty výfukových emisí.

  • Zpravidla nabízejí nižší spotřebu paliva než zážehové motory.
  • Často využívají nižší točivý moment, což je ideální pro jízdu po dálnici, s přívěsem či jízdu v náročném terénu.
  • Splňují požadavky normy EU6 ohledně emisí CO2, jejichž úroveň je přibližně o 20 % nižší než u zážehových motorů.
  • Nový vznětový motor nedosáhne nejlepší účinnosti, pokud ho budete využívat pouze pro jízdu na krátké vzdálenosti či jízdu po městě.

ROVNĚŽ PŘIPADÁ V ÚVAHU

DOPORUČUJEME VÁM ZÁŽEHOVÝ MOTOR

ÚVOD K ZÁŽEHOVÝM MOTORŮM

Naše vozy se zážehovým motorem jsou ideální pro řidiče, kteří obvykle podnikají kratší cesty a na dálnici ujedou menší vzdálenosti. Všechny naše nové vozy se zážehovým motorem využívají nejnovější technologie, například filtr pevných částic vznětového motoru (GPF), které pomáhají snižovat emise.

  • Vhodné v případě dynamického jízdního stylu nebo potřeby vysokého výkonu.
  • Zpravidla jsou vhodnější pro krátké jízdy po městě než vznětové motory.
  • Díky moderním technologiím, které snižují emise, splňují požadavky normy EU6.
  • Vyšší emise CO2 oproti vznětovým motorům.

ROVNĚŽ PŘIPADÁ V ÚVAHU

DOPORUČUJEME VÁM PLUG-IN HYBRID

ÚVOD K HYBRIDNÍM AUTOMOBILŮM PHEV

Naše Plug-In hybridy kombinují výhody elektromobilů s flexibilitou konvenčního spalovacího motoru. Jsou ideální k pravidelným krátkým jízdám a občasným jízdám na delší vzdálenosti a nabízejí optimální výkon a hospodárný provoz.

  • Poskytují flexibilitu konvenčního spalovacího motoru při jízdě na delší vzdálenosti bez nutnosti dobíjení.
  • Zajišťují příznivou spotřebu paliva, pokud se pravidelně nabíjejí, a u kratších cest umožňují provoz bez použití paliva.
  • Při jízdě na kratší vzdálenosti je upřednostněn elektrický pohon.
  • Při delších cestách po dálnici se využívá pouze zážehový motor, přínos elektromotoru je minimální.

ROVNĚŽ PŘIPADÁ V ÚVAHU

VZNĚTOVÝ MOTOR

Všechny naše vozy vybavené novými vznětovými motory Land Rover se skvěle hodí pro řidiče, kteří převážně jezdí na delší vzdálenosti po dálnici a pouze občas po městě.

ZÁŽEHOVÝ MOTOR

Naše vozy se zážehovým motorem jsou ideální pro řidiče, kteří obvykle podnikají kratší cesty a na dálnici ujedou menší vzdálenosti.

PHEV

Pohonné jednotky PHEV kombinují řadu výhod elektrických vozidel s flexibilitou konvenčního spalovacího motoru při jízdě na delší vzdálenosti.

HLAVNÍ VÝHODY NOVÝCH VZNĚTOVÝCH MOTORŮ, ZÁŽEHOVÝCH MOTORŮ A HYBRIDNÍCH POHONŮ

NÍZKÉ EMISE CO2

Nové vznětové motory Land Rover produkují přibližně o 20 % méně emisí CO2 oproti zážehovým motorům. Od roku 2002 se tak díky vznětovým motorům předešlo vypuštění téměř 3 milionů tun CO2 do ovzduší.

NORMA EU6d-TEMP A EMISE V REÁLNÉM PROVOZU (RDE)

Vozy Land Rover s novým vznětovým motorem splňují požadavky normy EU6d-Temp a nařízení ohledně emisí v reálném provozu (RDE). Výsledkem je výrazné snížení emisí za všech jízdních podmínek.

NIŽŠÍ EMISE OXIDŮ DUSÍKU (NOx)

Všechny nové vznětové motory Land Rover vyrobené od září 2015 využívají vyspělou technologii následné úpravy výfukových plynů selektivní katalytickou redukcí (SCR) (tj. AdBlue), která výrazně pomáhá snížit emise NOx.

NIŽŠÍ SPOTŘEBA PALIVA

Vznětové motory dosahují přibližně o 20 % nižší spotřeby paliva oproti zážehovým verzím. Pokud tedy běžně najezdíte 19 000 km ročně nebo více, bude pro vás tato možnost pravděpodobně cenově nejvýhodnější.

NORMA EU6d-TEMP A EMISE V REÁLNÉM PROVOZU (RDE)

Nové vozy Land Rover se zážehovým motorem splňují požadavky normy EU6d-Temp a nařízení ohledně emisí v reálném provozu (RDE). Výsledkem je výrazné snížení emisí za všech jízdních podmínek.

DYNAMICKÝ ZÁŽITEK Z JÍZDY

Zážehové motory Land Rover nabízejí díky plynulému a rychlému přenosu výkonu nejtemperamentnější jízdní projev. Jde o úžasnou kombinaci plynulého výkonu a působivého zvuku při jízdě jakoukoli rychlostí.

NÍZKÉ EMISE PEVNÝCH ČÁSTIC

Naše nejnovější zážehové motory jsou vybaveny vysoce účinnými filtry, které zachycují drobné částice obsažené ve výfukových plynech. Pomáhají tak snížit množství výfukových emisí uvolněných do ovzduší.

NIŽŠÍ NÁKLADY NA VLASTNICTVÍ

Vznětové motory zpravidla nabízejí nižší spotřebu paliva, odpovídající zážehové motory však mají nižší pořizovací cenu, a tak může jít o vhodnější volbu pro řidiče, kteří jezdí méně a na kratší vzdálenosti.

MIMOŘÁDNĚ NÍZKÉ EMISE

Plug-In hybridy značky Land Rover, které kromě jiného nabízejí také dojezd s nulovými emisemi, nejsou pouze méně nákladné na provoz, ale rovněž ekologicky šetrnější oproti vozům se spalovacím motorem a výrazně snižují dopad na životní prostředí.

BEZ KOMPROMISŮ Z HLEDISKA SCHOPNOSTÍ

Terénní schopnosti, které očekáváte od vozů Land Rover, jsou u hybridních automobilů zcela bez kompromisů. Například brodivost vozu Range Rover je stejná jako u verze se spalovacím motorem, vyšší točivý moment dodávaný elektromotorem navíc představuje při jízdě v terénu výhodu.

KULTIVOVANĚJŠÍ JÍZDA

Hybridní automobil PHEV nabízí mezi našimi modely dosud nejtišší jízdu a zajišťuje plynulé přechody mezi pohonem zážehovým motorem a elektromotorem, dokonale kultivovanou jízdu a naprostý klid v interiéru vozu.

NIŽŠÍ PROVOZNÍ NÁKLADY

Poměrně nízká cena elektřiny v porovnání s benzínem a naftou znamená, že je provoz Plug-In hybridů levnější. A jelikož není třeba pečovat o velký počet pohyblivých dílů pohonné jednotky, nabízejí také výrazně méně nákladnou údržbu.

ČASTO KLADENÉ DOTAZY

VYBRAT MODEL

ČASTO KLADENÉ DOTAZY - ČASTO KLADENÉ DOTAZY

OTEVŘÍT VŠECHNOZAVŘÍT VŠECHNO
  • Co je to pohonná jednotka?
    Pohonná jednotka vozidla jsou všechny součásti, které převádějí energii na pohyb. To znamená nápravy, diferenciály, hnací hřídele, motor / elektromotor, převodovka.

    Nejběžnějšími typy systémů pohonných jednotek vozidel jsou zážehový motor, vznětový motor, elektromotor (BEV) a hybridní pohon (PHEV).
  • Jak dlouho trvá nabít hybridní automobil?
    Naše vozy PHEV lze při připojení k domácí zásuvce nebo pomocí konektoru IEC plně dobít již za 7,5 hodiny a umožňují dojezd bez emisí na vzdálenost až 50 km. Instalace nabíjecí stanice od některého z našich schválených dodavatelů může snížit dobu nabíjení na 2 hodiny a 45 minut.
  • Jaký je dojezd hybridního automobilu?
    Dojezdová vzdálenost pouze při použití elektromotoru činí až 50 km.* Vůz PHEV využívá také zážehový motor, který nabízí mnohem delší dojezd odpovídající běžným vozidlům se spalovacím motorem.
  • Jaké jsou výhody vznětového motoru oproti motoru zážehovému?
    Vyšší energetická hustota nafty a způsob, jakým se při spalování uvolňuje energie, znamená, že vznětový motor je úspornější na delší vzdálenosti. Pokud ročně ujedete 19 000 kilometrů nebo více, vznětový motor pro vás bude pravděpodobně cenově nejvýhodnější volbou.

    Vznětový motor zpravidla nabízí větší točivý moment, což znamená, že jeho výkon je vhodnější pro jízdu v náročném terénu a jízdu s přívěsem.
  • Jak společnost Jaguar Land Rover snižuje emise vozidel?
    Společnost Jaguar Land Rover investovala 1 miliardu liber do moderního střediska výroby motorů se zaměřením na vývoj řady účinných zážehových a vznětových motorů.
  • Jsou vznětové motory šetrné k životnímu prostředí?
    Od září 2018 všechny naše motory vyrobené pro trhy EU a EEA splňují náročné požadavky emisní normy EU6d-Temp a nařízení ohledně emisí v reálném provozu (RDE). To znamená, že naše vozy se vznětovými motory jsou tak čisté, že mohou bez omezení projíždět nízkoemisními zónami (ULEZ), ve kterých vozidla s nadměrnými emisemi musí platit vysoké poplatky.

    Díky výrobě našich dosud nejčistších motorů výrazně omezujeme dopad na životní prostředí.
  • Co je filtr pevných částic (DPF) a proč je důležitý?
    Abychom vyhověli přísným emisním normám zavedeným v roce 2009, všechny nové automobily se vznětovým motorem jsou vybaveny filtrem výfukových plynů. Tento filtr se označuje také jako filtr pevných částic (DPF). Filtr pevných částic zachycuje a ukládá částice obsažené ve výfukových plynech a pomáhá tak snižovat emise.

PROZKOUMEJTE VOZY LAND ROVER

NAŠE VOZIDLA

Prozkoumejte naši kompletní modelovou řadu, porovnejte jednotlivé vozy a vyberte ten nejvhodnější pro váš životní styl.

ODPOVĚDNOST

Usilujeme o zodpovědný a trvale udržitelný růst naší společnosti, abychom mohli nabízet hodnotné produkty a služby našim zákazníkům, zvyšovat hodnotu naší společnosti a přispívat k prosperitě celé ekonomiky.

BLIŽŠÍ POHLED NA ZÁŽEHOVÉ A VZNĚTOVÉ MOTORY

Proč jsou vznětové motory terčem kritiky? Jak se změny v legislativě dotknou vozidla, které vlastníte? Přečtěte si nejnovější informace o dvou nejrozšířenějších typech pohonných jednotek na světě.

* Uváděné hodnoty jsou výsledkem oficiálních testů výrobce v souladu s legislativou EU. Pouze pro účely porovnání. Skutečné hodnoty se mohou lišit. Hodnoty týkající se emisí CO2 a spotřeby paliva se mohou lišit v závislosti na použitých kolech a podle výbavy na přání.

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeba paliva a emisí CO2 u modelů Land Rover:
Spotřeba paliva (kombinovaná v l/100 km): 5,7 - 9,1. Emise CO2 (g/km): 149 - 206.

Uvedené informace jsou hodnoty získané podle zkušebního cyklu WLTP v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 a byly přepočítány pro účely srovnání s údaji získanými podle zkušebního cyklu NEDC. Další informace naleznete např. na wltpfacts.eu

Uváděné hodnoty se tedy nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a jeho užití v provozu a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje vždy jen srovnání spotřeby paliva a emisí v normovaném cyklu mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se však spotřeba paliva a emise u různých provedení vozů téže modelové řady mohou odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a emise u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva vozidlem, ale také jízdní styl, zatížení a další netechnické faktory, jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a údržba vozu. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny nesoucí odpovědnost za globální oteplování. Další informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce vozů Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 naleznete také v sekci “Ceny a specifikace” zvoleného modelu Land Rover.