ČISTÝ A ÚČINNÝ

Abychom vyhověli přísným emisním normám zavedeným v roce 2009, všechny nové automobily se vznětovým motorem jsou vybaveny filtrem výfukových plynů. Tento filtr se označuje také jako filtr pevných částic (DPF). Vozy vybavené filtrem pevných částic účinněji snižují emise. Filtr pevných částic zachycuje a ukládá částice obsažené ve výfukových plynech a pomáhá tak snižovat emise.

AUTOMATICKÉ ČIŠTĚNÍ

V průběhu běžného provozu se částice z výfukových plynů ukládají ve filtru. Když je potřeba, proběhne automatické čištění filtru. Tento proces se nazývá regenerace. Čištění filtru probíhá obvykle automaticky. Důležitým předpokladem je, aby motor dosáhl běžné provozní teploty.

/

VÝSTRAŽNÉ KONTROLKY

Za určitých okolností se může stát, že pro regeneraci nejsou vhodné podmínky, například při časté jízdě na krátké vzdálenosti, v pomalém provozu nebo za chladného počasí. V takovém případě se na přístrojovém panelu rozsvítí výstražná kontrolka.

ŽLUTÁ

Žlutá kontrolka signalizuje, že je třeba provést regeneraci. Filtr vyčistíte, pojedete-li s vozem 20 minut rychlostí 60 až 112 km/h. Pokud po zobrazení upozornění proces automatického čištění neprovedete, může dojít ke snížení výkonu vozidla.

ČERVENÁ

Červená výstražná kontrolka upozorňuje, že filtr je plný. V takovém případě co nejdříve kontaktujte prodejce vozů Land Rover.

ZELENÁ

Po dokončení regenerace se rozsvítí zelená kontrolka. Během automatického čištění může dojít ke krátkodobému zvýšení spotřeby paliva. Filtr pevných částic je nyní automaticky vyčištěn a vozidlo můžete dále používat tak, jak jste zvyklí.

ZJISTĚTE VÍCE

DEF/AdBlue

Kontrola hladiny a doplnění kapaliny DEF/AdBlue® u automobilu se vznětovým motorem.

ZÁŽEHOVÉ A VZNĚTOVÉ MOTORY

V naší nabídce je řada motorů a pohonných jednotek. Zjistěte, který typ je pro vás nejvhodnější.

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Uvedené informace o spotřebě paliva a emisích CO2 jsou hodnoty získané rámci cyklu WLTP v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 v platném znění a pro účely porovnání jsou zpětně přepočítány na hodnoty NEDC. Uváděné hodnoty se tedy nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a jeho užití v provozu a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje vždy jen srovnání spotřeby paliva a emisí v normovaném cyklu mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se však spotřeba paliva a emise u různých provedení vozů téže modelové řady mohou odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a emise u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva vozidlem, ale také jízdní styl, zatížení a další netechnické faktory, jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a údržba vozu. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny nesoucí odpovědnost za globální oteplování.