TÝM LAND ROVER BAR PŘEDSTAVUJE ZÁVODNÍ KATAMARÁN, KTERÝ MÁ PO 166 LETECH KONEČNĚ DOBÝT CENNOU TROFEJ

Tým Land Rover BAR představil loď, do které vkládá své naděje a doufá v přepsání historie plachetnicových závodů. Jedno z nejrychlejších a technicky nejvyspělejších plavidel vůbec bylo zkonstruováno ve spolupráci s techniky společnosti Jaguar Land Rover za jediným účelem: získat nejstarší sportovní trofej na světě.

Angličtí fotbalisté vyhráli velký turnaj naposled před 50 lety. Tenisoví fanoušci čekali 77 let, než wimbledonskou mužskou dvouhru vyhrál po Fredovi Perrym další Brit. Během 166 let existence Poháru Ameriky v něm Británie nikdy nezvítězila.

Tým BAR informoval o technických postupech, které společnost Jaguar Land Rover využila při konstrukci nejnovějších modelů. Ke zrychlení lodi budou využity technologie virtuálního modelování, aerodynamika, automatické učení a umělá inteligence. Společnost Jaguar Land Rover je největším britským investorem do výzkumu, vývoje a technologií v oblasti automobilového průmyslu a na inovace a konstrukci nových produktů vynakládá finance ve výši několika miliard. Partnerství s týmem Land Rover BAR nabízí technikům možnost rozšířit své znalosti a vyzkoušet nové postupy v jiném prostředí a na jiné platformě.

Tony Harper, ředitel výzkumu ve společnosti Jaguar Land Rover, říká: „Vývoj a znalosti, které nyní můžeme poskytnout týmu BAR, umožnily technická spolupráce a rozsáhlý program vědy, technologie, techniky a matematiky zajištěný naší společností. Jako první v odvětví jsme vyvinuli prostředí pro testování aerodynamiky, a to za účelem vylepšení konstrukce plachty, kterou nyní vidíte na dokončené lodi. Úspěch tohoto projektu a naše znalosti analýzy a konstrukce odlehčených vozidel se promítly také do konstrukce zasouvacích ploutví – konstrukce pod lodí připomínající surfovací prkno, díky níž se loď drží ve vzduchu a drží nad vodou stabilitu.

Každá zasouvací ploutev musí unést 2 400 kg, což odpovídá hmotnosti nového vozu Land Rover Discovery, a pro loď jsou tedy klíčové.

Tým má necelé čtyři měsíce na úpravy konstrukce a trénink na vodě v Bermudách.

Pohár Ameriky začíná 26. května 2017 prvním kvalifikačním kolem.

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Discovery Sport, Discovery, Range Rover Evoque, Range Rover Sport, Range Rover:

Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 12,8 - 4,2 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 299 - 109 g/km.

Uvedené informace o spotřebě paliva a emisích CO2 odpovídají hodnotám získaným při testování za ideálních podmínek v technických laboratořích, a to v souladu se standardizovaným postupem dle nařízení Rady (ES) č. 715/2007 a č. 692/2008 v platném znění. Uváděné hodnoty se nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje srovnání mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se spotřeba paliva u různých provedení vozů téže modelové řady může odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a výši emisí CO2 u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva motorem, ale také jízdní styl a další netechnické faktory jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a stav udržovanosti vozidla. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny a nese hlavní odpovědnost za globální oteplování. Další oficiální informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel Vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce značky Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva naleznete také v sekci „Technické údaje“.