PĚT HVĚZD V BEZPEČNOSTNÍM TESTU EURO NCAP PRO RANGE ROVER VELAR

  • Nový Range Rover Velar nabízí bezpečnost oceněnou pěti hvězdami v testu Euro NCAP, elegantní design interiéru a nádherně vyvážený exteriér
  • Luxusní SUV získalo působivých 93 % za ochranu dospělých cestujících a 85 % za ochranu dětských cestujících
  • Čtvrtý člen rodiny Range Rover přináší rozsáhlou nabídku vyspělých asistenčních funkcí zahrnujících autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců
  • Bezpečnostní funkce modelu Range Rover Velar si můžete prohlédnout zde

Whitley, UK/Praha, CZ, 4. října 2017 – Range Rover Velar získal pět hvězd v hodnocení Euro NCAP, což potvrdilo, že jedno z nejžádanějších luxusních SUV patří také k těm nejbezpečnějším.

Čtvrtý člen rodiny Range Rover získal 93 % za ochranu dospělých cestujících, 85 % za ochranu dětských cestujících a 74 % za ochranu chodců, což je nad průměrem všech vozů testovaných v roce 2017.

Model Velar přináší rozsáhlou nabídku bezpečnostních systémů včetně autonomního nouzového brzdění s detekcí chodců. Tato vyspělá technologie dokáže rozpoznat nebezpečí srážky s vozidly nebo chodci a automaticky aplikuje brzdy. Systém byl oceněn maximálním počtem šesti bodů v testech detekce chodců provedených hodnotiteli organizace Euro NCAP.

„Základem pro získání pěti hvězd v testu Euro NCAP byla lehká, tuhá a mimořádně pevná karoserie s rozsáhlým využitím hliníku. Nový Range Rover Velar je navíc díky kombinaci průkopnické technologie zavěšení a široké nabídky asistenčních systémů nejen jedním z nejkrásnějších SUV na světě – je také jedním z nejbezpečnějších,“ řekl Nick Rogers, konstrukční ředitel skupiny Jaguar Land Rover.

Model Velar kombinuje vynikající ochranu při kolizi s vyspělými systémy aktivní bezpečnosti. Pomáhá tak řidičům předcházet nehodám a zároveň poskytuje vynikající bezpečnost zmírňující následky kolize, pokud k ní dojde.

„Testy systému autonomního nouzového brzdění při rychlostech na dálnici ukázaly dobrý výkon. Při všech testech bylo kolizím zabráněno nebo byly zmírněny jejich následky. Při testech bočního nárazu do překážky a vážnějšího bočního nárazu do sloupu byla zjištěna dobrá ochrana všech důležitých částí těla a Range Rover Velar získal maximální počet bodů,“ uvádí závěry organizace Euro NCAP.

Range Rover Velar získal v testu Euro NCAP celkové hodnocení 84 % a je k dostání s prvotřídní nabídkou vyspělých asistenčních systémů, mezi které patří:

Autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců využívá přední stereokameru k určení, zda je kolize nevyhnutelná – automaticky pak aktivuje plné brzdění k zabránění kolizi nebo zmírnění následků.

Detekce provozu při couvání využívá radar k monitorování vozidel přijíždějících při couvání z obou stran vozidla. Ve  zpětných zrcátkách se rozsvítí oranžová výstraha upozorňující řidiče na možné nebezpečí.

Maticové laserové LED světlomety prodlužují dosah dálkových světel na 550  metrů. Systém adaptivních předních světel upravuje světelný paprsek podle úhlu natočení kol, zatímco maticová technologie selektivně tlumí jednotlivé LED diody, čímž udržuje optimální rozložení světla bez oslnění protijedoucích vozidel.

Systém pro udržení v jízdním pruhu detekuje neúmyslné vyjetí z jízdního pruhu a aplikuje opravné protiřízení pro udržení vozidla v daném jízdním pruhu.

Systém sledování bdělosti řidiče monitoruje práci řidiče s volantem, brzdovým a plynovým pedálem. V případě, že rozpozná únavu, řidiče na to upozorní.

Inteligentní omezovač rychlosti upraví rychlost vozidla při vjezdu do zóny s novým rychlostním limitem.

Rozpoznávání dopravních značek informuje řidiče o aktuálním rychlostním limitu prostřednictvím upozornění na středovém přístrojovém displeji.

Bezpečnostní funkce modelu Velar si můžete prohlédnout na tomto videu.
Kompletní výsledky testu naleznete na webové stránce Euro NCAP.
Fotografie a videa modelu Range Rover Velar jsou k dispozici na media.landrover.com (bez nutnosti registrace).

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Discovery Sport, Discovery, Range Rover Evoque, Range Rover Sport, Range Rover:

Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 12,8 - 4,2 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 299 - 109 g/km.

Uvedené informace o spotřebě paliva a emisích CO2 odpovídají hodnotám získaným při testování za ideálních podmínek v technických laboratořích, a to v souladu se standardizovaným postupem dle nařízení Rady (ES) č. 715/2007 a č. 692/2008 v platném znění. Uváděné hodnoty se nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje srovnání mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se spotřeba paliva u různých provedení vozů téže modelové řady může odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a výši emisí CO2 u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva motorem, ale také jízdní styl a další netechnické faktory jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a stav udržovanosti vozidla. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny a nese hlavní odpovědnost za globální oteplování. Další oficiální informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel Vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce značky Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva naleznete také v sekci „Technické údaje“.