INFORMACE O UŽITÍ COOKIES

Land Rover by rád používal soubory cookie pro ukládání informací do Vašeho počítače s cílem zlepšovat svou webovou stránku a nabízet Vám produkty a služby, o nichž jsme přesvědčeni, že by Vás mohly zajímat. Jeden ze souborů cookie, které používáme, je zásadní pro funkčnost některých částí webové stránky a byl již odeslán. Všechny soubory cookie z této internetové stránky můžete smazat a zablokovat, ale některé její prvky pak nemusí správně fungovat. Více informací o internetovém behaviorálním marketingu nebo o námi používaných souborech cookie, i o postupu, jak je smazat, naleznete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.

AKTUALIZACE PROHLÍŽEČE

Zjistili jsme, že nepoužíváte aktuální verzi prohlížeče. Aktualizace prohlížeče Internet Explorer na nejnovější verzi vám umožní prohlížet a používat tuto webovou stránku v plném rozsahu. Běžné procházení internetu bude rovněž bezpečnější, neboť aktualizace zohledňuje nejnovější bezpečnostní standardy.

MÁM SI KOUPIT VŮZ SE VZNĚTOVÝM MOTOREM?

Ohledně vznětových motorů panuje velký zmatek, a proto by vám zde společnost Land Rover ráda odpověděla na otázky a pomohla vybrat správné vozidlo.

Pokud se ptáte, jestli si máte koupit Land Rover se vznětovým motorem, pak se musíte zamyslet nad tím, jaké cesty obvykle podnikáte. Pokud pravidelně dojíždíte, jezdíte dlouhé vzdálenosti po dálnici nebo taháte karavan nebo přepravník pro koně, bude pro vás dieselový Land Rover pravděpodobně ideální.

Pokud jezdíte zpravidla na krátké vzdálenosti, měli byste zvážit modely Land Rover se zážehovým nebo hybridním pohonem. Když se správně rozhodnete, ušetříte.

Nový vznětový motor splňující normu Euro 6 pro vás může být vhodnější, pokud najezdíte ročně více než 19 000 km, protože může být hospodárnější a ekologičtější než vůz se zážehovým motorem, což ale také závisí na povaze cest.

Takovéto vozidlo není vhodné na krátké cesty, protože nedosahuje plné efektivity. Filtr pevných částic (DPF) se dostatečně nezahřeje a následně nemůže odstraňovat shromážděné částice. Filtr se tím pádem může zanést a snížit výkon vozu. Podívejte se na další informace o filtrech pevných částic.

Nejnovější vznětové motory splňující normu Euro 6 produkují dosud nejméně znečištění. Všechny naše modely splňují nejnovější standardy Euro 6, což znamená, že s nimi můžete jezdit kdekoli v Evropě. Podívejte se na další informace o emisních normách Euro 6.

Zjistěte, jestli je pro vás vhodný zážehový, nový vznětový nebo hybridní motor.

Mohu se vznětovým motorem do nízkoemisních zón?

Všechny vozy se vznětovými motory zkonstruovanými nejpozději 1 září 2015 mají přístup do nízkoemisních zón bez poplatku. Na starší vozy se vznětovým motorem se však poplatek může vztahovat, případně může být jejich používání v některých centrech měst zcela zakázáno.

V evropských městech existuje více než 200 nízkoemisních zón. Zde uvádíme potřebné informace o dvou nejdůležitějších:

LONDÝN – Vozy se zážehovými a vznětovými motory registrované před rokem 2006, které splňují normy Euro 4 pro oxidy dusíku, musí platit poplatek za znečištění (Toxicity Charge), kterému se v Londýně říká také T-Charge. To znamená poplatek 10 GBP při každém vjezdu do zóny, na kterou se aktuálně vztahuje poplatek za vjezd do centra města. Od dubna 2019 nahradí systém T-Charge nové zóny s velmi nízkými emisemi (ULEZ), ve kterých budou platit přísnější pravidla. To znamená, že řidiči vozů nesplňujících normu Euro 6 (vznětové motory) nebo Euro 4 (zážehové motory) budou muset za jízdu v některých částech Londýna platit 12,50 GBP navíc. Starosta Londýna plánuje v roce 2020 tuto zónu rozšířit až k ulicím North Circular Road a South Circular Road.

PAŘÍŽ – Pokud bylo vaše vozidlo se vznětovým nebo zážehovým motorem zaregistrováno před rokem 1997, nebude vám povoleno vjet do města od 8:00 do 20:00. Novější vozidla dostanou ohodnocení na základě emisí a je jim přidělena jedna z šesti nálepek na čelní sklo, které umožňují přístup do města. Čím nižší jsou emise, tím více výhod řidič získá, a to včetně přístupu na lepší parkoviště.

Plán na vlastní nízkoemisní zóny představila také další britská města. Birmingham, Leeds, Southampton, Manchester a Bristol chtějí zavést podobné zóny během příštích let.

Budou vozy Land Rover se vznětovými motory zakázány?

V Evropě plánují úřady v Paříži, Madridu, Římě a Aténách zakázat osobní vozy a dodávky se vznětovými motory do roku 2025.

Přelomový rozsudek v Německu dal městům Düsseldorf a Stuttgart možnost zakázat nejvíce znečišťující vozidla bez schválení ústřední vlády.

Končí tedy éra vznětových motorů? Zatím ne, ale motorů tohoto typu bude ubývat. Například britská vláda si klade cíl ukončit prodej nových vozů se vznětovými a zážehovými motory do roku 2040.

Budu platit vyšší daně jako vlastník dieselového vozu Land Rover?

Ve Velké Británii výše silniční daně (VED) závisí na emisích oxidu uhličitého daného vozidla. V prvním roce to činí 10 GBP za emise 1–5 0g/km až 2 000 GBP za vozy s emisemi vyššími než 255 g/km. Od druhého roku bude každý vlastník platit fixní roční sazbu 140 GBP u vozů o ceně do 40 000 GBP a 310 GBP za vozy o ceně nad 40 000 GBP.

Danění starších vozidel se bude nadále řídit staršími daňovými pásmy, starší dieselové vozy s emisemi oxidu uhličitého 99 g/km nadále nebudou platit žádnou silniční daň. Nové vozy se vznětovým motorem produkují o 15 % méně CO2 než zážehové motory.

Ve Velké Británii existuje také „doplňkový“ poplatek za vznětové motory ve výši 4 % u daně za firemní vozidla, která dosud nesplňují normu RDE2 (omezení pro rok 2020), případně dojde k přesunu do vyššího daňového pásma pro silniční daň. Vozidel, která splní normu RDE2 s předstihem, se toto netýká.

Daň za vozidlo se liší v různých evropských zemích. Daň v Německu činí 2 EUR za gram oxidu uhličitého nad 95 g/km a další 2 EUR u zážehového motoru nebo 9,50 EUR u vznětového motoru na základě kapacity motoru na 100 ccm.

Ve Francii je zdaněné každé vozidlo s emisemi oxidu uhličitého více než 120 g/km. Při nákupu vozu, který produkuje 120 g/km zaplatí vlastník 50 EUR, u vozů s emisemi od 185 g/km platí 10 500 EUR.

V Itálii je daň za vozidlo založená na výkonu motoru a emisní normě Euro, přičemž každý region si může sazbu nezávisle upravit. U vozů s výkonem přes 185 kW bude každý kilowatt nad tuto hodnotu znamenat poplatek dalších 20 EUR. Tato sazba se snižuje v 5, 10 a 15letých intervalech.

Jaké další náklady jsou spojené s dieselovými vozy Land Rover?

U případě provozu nového vozidla se vznětovým motorem je vhodné upozornit na poměrně nízký náklad na doplnění kapalného aditiva AdBlue, které se také označuje Diesel Exhaust Fluid (kapalina DEF). Aditivum AdBlue/DEF je kapalina, která se vstřikuje do výfukových plynů, aby se snížily emise oxidů dusíku (NOx). Když se kapalina AdBlue/DEF smísí s horkým plynem, zajistí vhodné chemické podmínky, ve kterých může katalyzátor rozložit oxidy dusíku na dusík a vodu, které se ve vzduchu přirozeně vyskytují a jsou ekologicky šetrnější.

Pokud jste vlastníkem vozu Land Rover, vaše vozidlo vás bude automaticky informovat, až bude třeba doplnit kapalinu AdBlue. Na displeji vozidla bude uvedeno, že se vzhledem k hladině kapaliny DEF doporučuje doplnění. Poté se zobrazí druhá zpráva s oranžovou ikonou, která vás vyzve k doplnění nádrže na kapalinu DEF a sdělí, kolik litrů je třeba doplnit. Třetí zpráva zahájí odpočítávání vzdálenosti, kterou je možné ujet na zbývající kapalinu DEF v nádrži. S prázdnou nádrží se vozidlo nenastartuje.

Podle vašeho servisního plánu můžete mít nárok na bezplatné doplnění kapaliny DEF/AdBlue u prodejce. Pokud nevyužíváte servisní plán, můžete zaplatit 29,99 GBP u místního prodejce nebo koupit kapalinu u prodejce automobilových dílů a doplnit ji sami.

Přečtěte si naši příručku ohledně kapaliny DEF pro vozy Land Rover.

Jak velké znečištění produkují vozy se vznětovým motorem?

Nové dieselové vozy splňující normu Euro 6 jsou výrazně méně škodlivé než kdy dříve, a to díky normám Euro. Evropská unie od roku 1992 omezuje emise vozidel v zájmu snížení obsahu oxidu uhelnatého, oxidu dusíku, uhlovodíků a pevných částic.

Od normy Euro 1 po aktuální verzi Euro 6 (EU6d) se cílové hodnoty neustále snižují a každé vozidlo vyrobené a prodané v současnosti nesmí přesáhnout emise oxidů dusíku 0,08 g/km v porovnání s maximální hodnotou 0,18 g/km v roce 2011 (snížení o 56 %) a 0,97 g/km v roce 1993.

Všechna naše vozidla jsou vybavená filtrem pevných částic, který zachycuje 99 % všech pevných částic. To znamená, že emise všech nových dieselových vozů Land Rover jsou srovnatelné se zážehovými motory, ale emise CO2 jsou oproti nim nižší cca o 15 % a spotřeba paliva je nižší cca o 25 %, což znamená, že je jejich provoz levnější. Naše nové vozy se vznětovými motory budou například mít povolený vjezd do zón s velmi nízkými emisemi, které mají být v Londýně zavedeny v dubnu 2019.

Co se stane s dieselovými vozy Land Rover?

Nyní je nová technologie vznětových motorů natolik pokročilá, že má cca o 25 % nižší spotřebu paliva a cca o 15 % nižší emise CO2 v porovnání se zážehovými motory, a tak je možné říci, že nové vznětové motory Euro 6 mají stejnou očekávanou životnost jako zážehové motory. Nejnovější motory Land Rover splňující normu Euro 6 patří mezi celosvětově nejšetrnější k životnímu prostředí a splňují nové regulované laboratorní testy a testy ve skutečných podmínkách (WLTP a RDE).

Nové vznětové a zážehové motory budou nějakou dobu cenově nejvýhodnější, zatímco se po celém světě bude vytvářet infrastruktura pro elektromobily.

Budoucnost značky Jaguar Land Rover patří elektřině. Od roku 2020 bude pro všechny nové vozy Land Rover dostupná možnost elektrifikace.

Kromě plánů elektrifikace nadále investujeme do vylepšení a zdokonalování nových vznětových a zážehových motorů. A to z toho důvodu, že ve střednědobém horizontu budou zážehové nebo nové vznětové motory nadále vhodnou volbou pro řadu lidí. Tyto motory jsou navíc nutné k plynulému přechodu do elektrifikované budoucnosti.

Existují také další vylepšení konvenčních zážehových a nových vznětových motorů díky nástupu hybridní technologie MHEV. Další informace o pohonu MHEV v našem novém modelu Range Rover Evoque si můžete přečíst tady.

Možností je také hybridní pohon PHEV u modelů Range Rover a Range Rover Sport. Pohon PHEV kombinuje konvenční motor s elektromotorem a akumulátorem. Vozidlo PHEV se nabíjí z externího napájecího zdroje, využívá rekuperaci a kombinuje spalovací motor a elektromotor, což mu umožňuje dosáhnout optimálního výkonu a efektivity.

Má cenu kupovat Land Rover se vznětovým motorem?

Aby bylo možné zodpovědět otázku, jestli má cenu si kupovat dieselové vozidlo, je potřeba se zamyslet nad tím, jak je budete využívat. Pokud ujedete více než 19 000 kilometrů ročně, má cenu zvážit vznětový motor. Může být úspornější a šetrnější k životnímu prostředí než vůz se zážehovým motorem.

Budou se vznětové motory používat i za několik let? Ano. Snažíme se přinést elektrickou budoucnost. Nové vznětové a zážehové motory budou nicméně potřeba pro řadu motoristů z celého světa až do té doby, než se zavede potřebná infrastruktura pro elektrifikaci.

Co se týče znečištění, všechny nové dieselové vozy Land Rover splňují nebo překračují požadavky normy EU6. Společnost Jaguar Land Rover bude nadále vyvíjet nové vznětové motory, které budou technologicky ještě vyspělejší a šetrnější k životnímu prostředí.

© JAGUAR LAND ROVER LIMITED 2019

Uvedené ceny a konfigurace modelu Range Rover platí jen pro vozy 19MY.
Bližší informace vám ochotně poskytne váš autorizovaný prodejce Land Rover.

Registered Office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF
Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeba paliva a emisí CO2 u modelů Land Rover:
Spotřeba paliva (kombinovaná v l/100 km): 5,7 - 9,1. Emise CO2 (g/km): 149 - 206.

Uvedené informace jsou hodnoty získané podle zkušebního cyklu WLTP v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 a byly přepočítány pro účely srovnání s údaji získanými podle zkušebního cyklu NEDC. Další informace naleznete např. na wltpfacts.eu

Uváděné hodnoty se tedy nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a jeho užití v provozu a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje vždy jen srovnání spotřeby paliva a emisí v normovaném cyklu mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se však spotřeba paliva a emise u různých provedení vozů téže modelové řady mohou odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a emise u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva vozidlem, ale také jízdní styl, zatížení a další netechnické faktory, jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a údržba vozu. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny nesoucí odpovědnost za globální oteplování. Další informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce vozů Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 naleznete také v sekci “Ceny a specifikace” zvoleného modelu Land Rover.