LUXUS PŘEDEVŠÍM: RANGE ROVER SV COUPÉ SE PŘEDSTAVUJE NA AUTOSALONU V ŽENEVĚ

  • Značka Land Rover stvořila první velké luxusní SUV/kupé na světě. Jde o limitovanou edici modelu Range Rover s třídveřovou karoserií.
  • Interiér klade důraz na zpracování materiálů. Pro zájemce o SV Coupé byly navíc rozšířeny možnosti individualizace.
  • Pětilitrový kompresorem přeplňovaný osmiválec s parametry 565 koní a 700 Nm dělá z modelu SV Coupé nejrychlejší velký Range Rover v historii. Vůz zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,3 sekundy a nejvyšší rychlost je 266 km/h.
  • SV Coupé bude ručně sestavováno v technickém centru divize SVO v hrabství Warwickshire. Vyrobeno a prodáno po celém světě bude maximálně 999 exemplářů s cenou od 7 647 563 Kč včetně DPH.

Ženeva, 6. března 2018 - Téměř před padesáti lety stvořila automobilka Land Rover představením modelu Range Rover segment luxusních SUV. Nyní celosvětově prvním velkým luxusním SUV/kupé opět zakládá novou kategorii. Na ženevském autosalonu se představuje limitovaná edice třídveřového Range Roveru SV Coupé.

SV Coupé vyvinuté divizemi Land Rover Design a Special Vehicle Operations je ukázkou designu, zpracování a schopností modelu Range Rover. Vůz nabízí atraktivní karoserii kombinovanou s luxusním interiérem nové generace as vynikajícími schopnostmi v terénu typickými pro Range Rover. Divize SVO ručně sestaví maximálně 999 exemplářů, které zamíří za zákazníky po celém světě.

„Range Rover SV Coupé je oslavou řady Range Rover. Díky dramatické třídveřové koncepci toto čtyřmístné kupé odkazuje do historie, ale současně je velmi moderní. Range Rover SV Coupé je nejvýraznější, nejluxusnější a nejexkluzivnější Range Rover, jaký kdy byl postaven,“ řekl Gerry McGovern, Chief Design Officer Land Rover.

Krásné proporce se sebejistým postojem propůjčují SV Coupé bezkonkurenční vzhled. Plovoucí střecha, boční profil a klesající záď jsou jasně rozpoznatelným DNA modelu Range Rover.

Čistota linií Range Roveru SV Coupé je doplněna o elegantní elektricky ovládané a bezrámové dveře. Ty v kombinaci s panoramatickým střešním oknem doslova zalévají interiér světlem a vytvářejí tak velmi příjemné prostředí uvnitř.

Pečlivě vybrané kombinace barvy karoserie, které zahrnují nové provedení Counter Graphic dostupné ve čtyřech dvoubarevných variantách, jsou doplněny o unikátní boční výdechy a několik variant masky chladiče. SV Coupé je zároveň první Range Rover, který může být na přání vybaven disky o velikosti 23 palců.

Prvotřídní luxus a příkladné zpracování najdeme také v interiéru. Přední sedadla čalouněná semianilinovou kůží posouvají luxus na zcela novou úroveň srovnatelnou se soukromými tryskovými letadly a jachtami. Jejich stupňovaný diamantový design prošívání je unikátem vyhrazeným pro SV Coupé.

Každý exemplář modelu SVvCoupé bude ručně sestaven specialisty přesně podle představ zákazníků v technickém středisku divize SVO. SV Coupé je první Range Rover, který se zde bude vyrábět.

„Uvedení SV Coupé přináší do řady Range Rover zcela nové možnosti individualizace, které staví na úspěchu aktuálního programu Special Vehicle Operations. Reakce zákazníků, kteří už měli během vývoje možnost vůz vidět, byly ohromně pozitivní,“ dodal John Edwards, Land Rover Special Operations Managing Director.

Zájemci o SV Coupé si mohou vybrat ze čtyř dvoubarevných variant interiéru s rozdílným odstínem pro přední a zadní řadu sedadel, nebo mají k dispozici mnoho jednobarevných interiérů. Obě varianty lze kombinovat s třemi verzemi dřevěné dýhy. Novinkou v modelové řadě Range Rover je provedení Nautica pečlivě kombinující tradiční řemeslné zpracování s novými technologiemi, které spojuje ořechové a javorové dřevo.

Nabídka povrchových úprav poprvé u řady Range Rover zahrnuje také možnost Liquesence - povrch tekutého kovu.

Tým divize Special Vehicle Operations navíc nabízí zájemcům o SV Coupé možnost vytvořit unikátní automobil přesně podle jejich představ. K dispozici je více než 100 barev a program ‘match to sample’ s řadou dalších odstínů. Na výběr jsou také různé povrchové úpravy, dvoubarevný kůží čalouněný interiér se zakázkovým prošíváním, kontrastní stehování, výšivky na hlavové opěrky, gravírování na vnitřní prahy a kliky dveří nebo plakety vyrobené z polodrahých kovů.

SV Coupé je s maximální rychlostí 266 km/h historicky vůbec nejrychlejší Range Rover. Vůz je poháněn kompresorem přeplňovaným osmiválcem o objemu 5,0 l. Maximální výkon 565 koní dělá z této jednotky nejsilnější motor, jaký kdy byl do modelu Range Rover nasazen. SV Coupé zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h pouze za 5,3 sekundy.

„Jak byste od Range Roveru očekávali, inženýři se při vývoji SV Coupé nezaměřili pouze na kosmetické změny. Tento vůz byl pečlivě upraven s cílem oslovit klienty SV, kteří milují řízení,“ okomentoval Mark Stanton, Special Vehicle Operations Director.

Ve srovnání s klasickým Range Roverem je podvozek naladěn více sportovně a zároveň nabízí o osm milimetrů nižší světlou výšku. Stále ale zůstává v každé chvíli maximálně komfortní. Navíc SV Coupé neztratilo nic z legendárních terénních schopností řady Range Rover, včetně brodivosti 900 mm a možnosti odtáhnout až 3,5 tuny těžký přívěs.

Prodej Range Roveru SV Coupé odstartuje ke konci letošního roku. Cena vozu v České republice začíná na 7 647 563 Kč.

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeba paliva a emisí CO2 u modelů Land Rover:
Spotřeba paliva (kombinovaná v l/100 km): 5,7 - 9,1. Emise CO2 (g/km): 149 - 206.

Uvedené informace jsou hodnoty získané podle zkušebního cyklu WLTP v souladu s nařízením Komise (EU) 2017/1151 a byly přepočítány pro účely srovnání s údaji získanými podle zkušebního cyklu NEDC. Další informace naleznete např. na wltpfacts.eu

Uváděné hodnoty se tedy nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a jeho užití v provozu a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje vždy jen srovnání spotřeby paliva a emisí v normovaném cyklu mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se však spotřeba paliva a emise u různých provedení vozů téže modelové řady mohou odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a emise u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva vozidlem, ale také jízdní styl, zatížení a další netechnické faktory, jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a údržba vozu. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny nesoucí odpovědnost za globální oteplování. Další informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce vozů Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva a emisích CO2 naleznete také v sekci “Ceny a specifikace” zvoleného modelu Land Rover.