RANGE ROVER SPORT SVR: PŮSOBIVÉ ZRYCHLENÍ

  • Testování zrychlení na všech typech terénu prokázalo rozsáhlé jízdní schopnosti a rychlost Range Roveru Sport SVR. 
  • Tento model potvrdil svou pověst výkonného SUV na površích s nízkým třením. Stanovil časy zrychlení z nuly na 100 km/h.
  • Inovativní technologie Land Rover Terrain Response 2 zaručuje maximální zrychlení i na trávě, šotolině, sněhu nebo písku.
  • Jezdec s vozem absolvoval všechny sprinty na standardních celoročních pneumatikách Michelin 275/45 R21.
  • Video zachycující všechny testovací jízdy můžete zhlédnout zde.
Whitley, 9. února 2017 -  Nejrychlejší vůz značky Land Rover kombinuje výborné terénní schopnosti s osmiválcovým motorem o výkonu 550 koní. Perfektní jízdní vlastnosti zaručuje vyspělá trakční technologie. Ať už prší nebo svítí slunce, na trávě nebo šotolině, na sněhu nebo písku, Range Rover Sport SVR vyniká velmi vysokou rychlostí. Tento vůz je dílem speciální divize Special Vehicle Operations společnosti Jaguar Land Rover. Model se vyznačuje velkým zrychlením z nuly na 100 km/h za 4,7 sekundy, ale jde pouze o špičku ledovce jeho schopností.

V situaci, kdy se sportovní vozy nemohou spolehnout na ideální trakci na čistém, suchém asfaltu, většina z nich okamžitě postrádá dostatečnou přilnavost, stabilitu a výkon. Model SVR v rámci testu zrychlení absolvoval sprinty z nuly na 100 km/h na standardních celoročních pneumatikách Michelin 275/45 R21 na všech površích od asfaltu a trávy po sníh a písek. Spoléhal se přitom na inovativní technologii Land Rover Terrain Response 2.

Tento inteligentní systém automaticky volí vhodný jízdní režim, který vyhovuje daným trakčním podmínkám. Jezdec má na výběr z těchto voleb: běžná jízda, dynamický režim, tráva/štěrk/sníh, bláto a vyjeté koleje, písek a kamení. Řidič může zvolit konkrétní režim také pomocí jednoduchého otočného voliče na středovém panelu. 

Dosažené časy jenom potvrzují schopnosti modelu Range Rover Sport. Na velmi kluzké mokré trávě se čas zrychlení z nuly na 100 km/h prodloužil pouze o 0,8 sekundy. Zatímco i na písku dosáhl při srovnávacím sprintu času 5,5 s.

 Terén Režim Čas zrychlení z nuly na 100 km/h
 Asfalt Dynamický 4,7 s
 Tráva Tráva/štěrk/sníh 5,5 s
 Šotolina Tráva/štěrk/sníh 5,3 s
 Sníh Tráva/štěrk/sníh 11,3 s
 Bláto Bláto a vyjeté koleje 6,5 s
 Písek Písek 5,5 s

Test jízdních vlastností v terénu

První zkouškou byla pro model Range Rover Sport SVR cílová rovinka na nejrychlejším evropském závodním okruhu Rockingham Motor Speedway v Corby ve Velké Británii. Systém Terrain Response 2 nastaví díky dynamickému režimu pohotovější odezvu na plynový pedál a přeřazuje při vyšších otáčkách. Volí také tužší nastavení pro funkci nepřetržitého variabilního tlumení technologie Anti-Roll Control, což eliminuje naklánění karoserie. Při optimálním nastavení všech těchto faktorů zvládl Range Rover Sport SVR zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,7 sekundy.

Při druhém testu si muselo výkonné SUV poradit s jedním z nejnáročnějších povrchů, s jakým se může řidič setkat. Jde o mokrou trávu. Odezva na polohu plynového pedálu je v režimu tráva/štěrk/sníh měkčí, což zabraňuje ztrátě trakce. Řazení je plynulejší a rychlejší. Systém řízení trakce také zasahuje dříve, aby zabránil prokluzování pneumatik, zatímco centrální diferenciál je předběžně zatížen za účelem optimalizace výkonu při rozjezdu. Testování se uskutečnilo v areálu Land Rover Experience ve Východní Anglii. Range Rover Sport SVR zvládl zrychlení z nuly na 100 km/h za skvělý čas 5,5 s.

Ideální šotolinový povrch pro další testování se našel v kamenolomu. Tam vynikla výborná trakce tohoto modelu. Systémy vozidla byly optimalizovány pro nezpevněný povrch a výsledkem byl čas 5,3 sekundy.

Za sněhem vyrazil jezdec s Range Roverem Sport SVR do zimního testovacího areálu společnosti Jaguar Land Rover v Arjeplogu na severu Švédska. Optimalizované nastavení a systém pohonu všech kol pomohly modelu SVR zvládnout sprint v kombinaci sněhu a ledu za 11,3 s. 

Poté řidič nastavil v systému Terrain Response 2 režim bláto a vyjeté koleje. V tomto nastavení se zvedne pneumatické zavěšení a systém řízení trakce umožňuje regulovaný prokluz pneumatik. To zaručuje lepší trakci v kluzkém terénu. V typicky britských podmínkách v jednom z terénních testovacích areálů značky Land Rover zvládlo výkonné SUV zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy.

Dalším cílem se stala pláž Pendine Sands v zálivu Carmarthen v jižním Walesu. V roce 1924 zde byl stanoven první pozemní rychlostní rekord na světě. Na řadě byl režim písek, který pohotověji reaguje na polohu plynového pedálu. To zaručuje rychlý přísun točivého momentu motoru. Vozidlo také déle udržuje převodové stupně a zavírá centrální diferenciál, což pomáhá udržovat kinetickou energii. Výsledkem tohoto technologického triku bylo zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy.

Poslední režim kamení a balvany umožňuje řidičům zdolávat obtížný kamenitý terén a funguje ve spolupráci s převodovkou Low Range, aby usnadnil náročnou pomalou jízdu přes velké kameny a balvany. Tato volba změkčuje odezvu na polohu plynového pedálu, čímž zmírňuje náhlé pohyby a poskytuje řidiči maximální kontrolu. Zvedá také pneumatické zavěšení za účelem optimalizovat světlé výšky. Range Rover Sport SVR díky systému Terrain Response 2 hravě zdolal skalnatý svah se sklonem 32 procent.

„Range Rover Sport SVR se proslavil svými jízdními vlastnostmi na silnici, kterých ale nebylo dosaženo na úkor tradičních schopností značky Land Rover. Naše technologie Terrain Response 2 usnadňuje řízení v jakýchkoli podmínkách,“ dodal jezdec Darren Jones, specialista na stabilizační systémy Jaguar Land Roveru.

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Discovery Sport, Discovery, Range Rover Evoque, Range Rover Sport, Range Rover:

Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 12,8 - 4,2 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 299 - 109 g/km.

Uvedené informace o spotřebě paliva a emisích CO2 odpovídají hodnotám získaným při testování za ideálních podmínek v technických laboratořích, a to v souladu se standardizovaným postupem dle nařízení Rady (ES) č. 715/2007 a č. 692/2008 v platném znění. Uváděné hodnoty se nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje srovnání mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se spotřeba paliva u různých provedení vozů téže modelové řady může odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a výši emisí CO2 u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva motorem, ale také jízdní styl a další netechnické faktory jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a stav udržovanosti vozidla. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny a nese hlavní odpovědnost za globální oteplování. Další oficiální informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel Vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce značky Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva naleznete také v sekci „Technické údaje“.