Pomocí dronů zachraňuje životy: Na Ženevském autosalonu dnes Land Rover představil model Project Hero. Za jeho jménem se skrývá exkluzivní verze nového vozu Land Rover Discovery, rozsáhle upravená specialisty z oddělení Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations (SVO). Jako novinku má univerzální Discovery na palubě také výkonný dron, který z terénního automobilu dokáže vzlétat a také na něj znovu přistávat dokonce i během jízdy. Rakouský Červený kříž schopnosti modelu Project Hero již brzy vyzkouší v praxi, protože ho využije k dalšímu vylepšení pomoci při tísňových zásazích a zmírňování následků různých katastrof. S novým na míru střiženým vozem Discovery vybaveným dronem pokračují Land Rover a Červený kříž v rozsáhlém partnerství, jehož počátky sahají až do roku 1954.  

Mezinárodní federace Červeného kříže a Červeného půlměsíce (IFRC) je světově největší a nejvýznamnější síť humanitárních pracovníků. Její činnost účinně podporuje i společnost Jaguar Land Rover. V rámci desetiletí trvající spolupráce teď vznikl Project Hero. Divize Special Vehicle Operations tradičních britských automobilek při něm úzce spolupracovala s rakouským Červeným křížem a z modelu Discovery vytvořila špičkovou komunikační centrálu. Záchranné týmy Červeného kříže alpského státu teď mají možnost speciální vozidlo dopodrobna otestovat. Hlavní účel upraveného Discovery je jasný: ještě více zkrátit reakční dobu při záchranných akcích a zmírňování následků katastrof a zachránit tak více životů.   

Partnerství mezi značkou Land Rover a Mezinárodní federací Červeného kříže a Červeného půlměsíce se zrodilo před 64 lety: První vozidla do humanitární organizace zamířila v roce 1954. Dodnes jsme federaci poskytli již víc než 120 vozů Land Rover. Nový Land Rover Discovery Project Hero je ale vůbec první, který na střeše nese dron. Integrovaný přistávací systém využívající průkopnickou technologii autonomního centrování a magnetického přidržování umožňuje vzlétávat z jedoucího Discovery a také na něj znovu přistávat.

Dron dále rozšiřuje již tak skvělou výkonnost nového modelu Discovery. Obraz z kamer letícího bezpilotního letounu je v reálném čase přenášen k záchranářům Červeného kříže. Ti tak mohou rychleji a efektivněji reagovat na události jako sesuvy půdy, záplavy, zemětřesení nebo laviny. Přírodní katastrofy často dramaticky mění krajinu a vylučují použití dostupných map. To dále ztěžuje vyhledávání a zachraňování přeživších. Dron však záchranářům umožňuje na dění pohlédnout z ptačí perspektivy, díky které mohou katastrofický scénář podrobně prozkoumat a posoudit.   

John Edwards, generální ředitel divize Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations: „Land Rover i inženýři a designéři divize Special Vehicle Operations jsou hrdí na to, že mohou podporovat fantastickou humanitární práci federace IFRC a jejích členů. Nový Land Rover Discovery je terénní vůz, který je dobře vyzbrojen pro jakýkoli úkol a terén. V rámci Project Hero se proto optimálně uplatňuje kombinace jeho vysoké výkonnosti a moderních technologií. Doufáme, že Červenému kříži dále pomůžeme plnit jeho úkoly a zachránit co nejvíce životů.“

Dr. Jemilah Mahmood, vedoucí divize partnerských vztahů federace IFRC: Automobilce Land Rover jsme velice vděční za velkorysou podporu, kterou nám poskytuje již 60 let. Jsme hrdí na to, že naše ambiciózní celosvětové partnerství pomohlo změnit život mnoha milionů lidí na čtyřech kontinentech. Jeho cílem je na celém světě zvyšovat schopnost společnosti bránit se přírodním katastrofám, jako jsou monzunové deště, záplavy a zemětřesení. Project Hero kombinuje to nejlepší know-how Červeného kříže s odbornými znalostmi automobilky Jaguar Land Rover. Výsledkem je skutečně jedinečný projekt.

Základ modelu Project Hero tvoří nový Land Rover Discovery s přeplňovaným vznětovým motorem TD6 o objemu 3,0 litru.* Kromě integrace systému bezpilotního letounu do střechy vozu odborníci divize Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations důkladně přepracovali také záď nového Discovery. Na palubě naleznete mimo jiné tyto novinky: 

  • Zátěžové výsuvné dno zavazadlového prostoru slouží jako dodatečná pracovní plocha nebo k ochraně nákladu, který je pod ním umístěn. 
  • Přepážka za zadními sedadly umožňuje upevnit různou výbavu. 
  • Strategicky rozmístěná LED světla vylepšují viditelnost v noci. 
  • Novátorské elektrické přípojky jsou kompatibilní s různými typy zástrček z celého světa. 
  • Doplňkové odkládací přihrádky na bocích vozidla jsou uzavřené kryty. V interiéru modelu Discovery lze vytvořit další odkládací prostory, přičemž přestavba je možná i během jízdy. 
  • Hladkou komunikaci a neustálý kontakt zaručuje radiostanice pracující v různých frekvenčních pásmech.

Samotný dron se ovládá pomocí aplikace pro tablet. Záchranáři tak mohou zůstat v bezpečné blízkosti vozu, zatímco dron zkoumá situaci ze vzduchu.   

Model Project Hero převezme rakouský Červený kříž v červnu. Discovery vybavený dronem se pak bude po dobu dvanácti měsíců používat ve výcvikovém středisku Červeného kříže ve štýrském Erzbergu a rovněž ve Vídni. Záchranáři budou dron využívat především k nácvikům, které jim umožní vyvinout zcela nové způsoby poskytování pomoci v nouzi – mimo jiné k simulacím složitých scénářů přírodních katastrof a náročných zásahů například v noci nebo v hustě zalesněných oblastech. Project Hero bude mimoto pomáhat i v konkrétních případech nouze, například tehdy, když bude asistence Červeného kříže zapotřebí při vydatném sněžení nebo povodních.

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Discovery Sport, Discovery, Range Rover Evoque, Range Rover Sport, Range Rover:

Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 12,8 - 4,2 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 299 - 109 g/km.

Uvedené informace o spotřebě paliva a emisích CO2 odpovídají hodnotám získaným při testování za ideálních podmínek v technických laboratořích, a to v souladu se standardizovaným postupem dle nařízení Rady (ES) č. 715/2007 a č. 692/2008 v platném znění. Uváděné hodnoty se nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje srovnání mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se spotřeba paliva u různých provedení vozů téže modelové řady může odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a výši emisí CO2 u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva motorem, ale také jízdní styl a další netechnické faktory jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a stav udržovanosti vozidla. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny a nese hlavní odpovědnost za globální oteplování. Další oficiální informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel Vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce značky Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva naleznete také v sekci „Technické údaje“.