NOVÝ LR DISCOVERY SVX: ZNAČKA LAND ROVER PŘEDSTAVILA NA AUTOSALONU VE FRANKFURTU TERÉNNÍHO ŠAMPIÓNA

  • Nové Discovery SVX, které se představí na autosalonu ve Frankfurtu je ukázkou vrcholného provedení terénního modelu Land Rover Discovery. Ten má kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválcový motor o výkonu 525 koní.
  • Jde o nejextrémnější Land Rover vůbec, který je schopný vyrazit kamkoliv. Model má zvětšenou světlou výšku, upravené odpružení, větší zdvihy kol a terénní pneumatiky.
  • Speciálně naladěný systém Terrain Response 2 a systém Active Roll Control poprvé u nové generace Discovery.
  • Po zahájení výroby v roce 2018 se Discovery SVX stane prvním modelem značky Land Rover ručně sestavovaným v technickém centru divize SVO.

Frankfurt, 12. září 2017 – Značka Land Rover uvedla Land Rover Discovery SVX. Jde o verzi modelu Discovery určenou milovníkům jízdy terénem, kteří vyhledávají velká dobrodružství. Land Rover Discovery SVX přidává do produktové nabídky divize Special Vehicle Operations (SVO) extrémní terénní dovednosti. SVX se zařadí po bok modelů Range Rover Sport SVR a Range Rover SVAutobiography. Po zahájení výroby v roce 2018 se Discovery SVX stane prvním modelem značky Land Rover, který bude ručně sestavován specializovanými pracovníky v technickém středisku divize SVO.

„Designéři divize SVO jsou součástí týmu automobilky Land Rover. Ve spolupráci s našimi inženýry jsme transformovali naší vášeň pro dobrodružství do dalšího opravdu atraktivního a všestranného automobilu značky Land Rover,“ řekl John Edwards, Jaguar Land Rover Special Operations Managing Director

Discovery SVX ztělesňuje skvělý design a vytříbenou techniku. Tento atraktivní a nekompromisní off-road navazuje na legendární terénní schopnosti a dobrodružného ducha starších modelů Land Rover.

Pátá generace modelu Discovery postavená na odolné, bezpečné, ale zároveň lehké hliníkové platformě automobilky Land Rover si získala od svého představení v roce 2016 obdiv coby nejlepší velké všestranné SUV na světě. Jde o perfektní základ pro první vůz řady SVX divize SVO. Nové Discovery je první moderní Land Rover, který nese právě označení SVX.

„Řada SVX je pro nás skvělou příležitostí poskytnout výborné terénní schopnosti automobilky Land Rover ještě atraktivnějším způsobem. Mohli jsme tak vytvořit všestranné robustní SUV, které bude milovat celá rodina. V každém terénu nenucené, nezastavitelné a propojené s okolním světem,“ dodal Mark Stanton, SVO Director.

„Discovery SVX vzniklo s cílem dopřát off-roadovým nadšencům ještě lepší terénní dovednosti, ovšem v kombinaci s vysokou praktičností a nadprůměrným komfortem.”

SVX posouvá všestrannost páté generace modelu Discovery na novou úroveň díky dalšímu vylepšení terénních schopností. Vůz bude nabízen výhradně s kompresorem přeplňovaným zážehovým osmiválcem naladěným na maximální výkon 525 koní. Maximální točivý moment je 625 Nm. Součástí jsou také úpravy podvozku. Ty poskytnou řidiči ještě větší jistotu během překonávání toho nejtěžšího terénu.

Spolu s verzí SVX přichází nově do nabídky pro Discovery systém Hydraulic Active Roll Control (H-ARC). Ten zvyšuje zdvih kol a vylepšuje stabilizaci karoserie. To zajišťuje extrémní trakci při jízdě terénem a zároveň snižuje naklánění karoserie pro klidnou jízdu po silnici.

Discovery SVX nabízí lepší nájezdové úhly i přechodový úhel. Toho bylo dosaženo díky úpravám hliníkové platformy i systému vzduchového odpružení. Vůz zároveň dostal tlumiče s vysokým zdvihem, přepracované klouby a terénní pneumatiky Goodyear Wrangler s průměrem 815 mm, respektive o rozměru 275/55 R20. Ty jsou obuty na kovaných kolech.

Pneumatiky se zvýšenou bočnicí snižují kontaktní tlak, čímž vylepšují chování na měkkém podkladu. Agresivně tvarovaný běhoun zároveň zlepšuje záběr v blátivém terénu.

Vůz Discovery SVX je zároveň vybaven aktivním mezinápravovým a elektronicky řízeným zadním diferenciálem. Tyto diferenciály spolupracují se speciálně naladěným systémem Terrain Response 2 tak, aby vůz poskytoval optimální trakci na každém povrchu.

Úpravy techniky automobilu doplňuje unikátní software osmistupňové automatické převodovky vybavené redukcí. Discovery zároveň nabízí systémy Hill Descent Control, Electronic Traction Control (ETC), Adaptive Dynamics, Dynamic Stability Control (DSC), All-Terrain Progress Control (ATPC) a elektrický posilovač řízení s variabilním převodem (EPAS). Discovery SVX zároveň jako první model této řady disponuje voličem automatické převodovky ve tvaru pistole namísto klasického otočného voliče tak, aby měl řidič při manévrování v terénu optimální kontrolu nad řazením převodů.

Pro vizuální zdůraznění robustnosti a všestranných schopností Discovery SVX použili designéři prvky převzaté ze speciálů, které byly k vidění například při Camel Trophy nebo G4 Challenge. Provedení SVX tak získalo výrazný, agresivní a účelný vzhled exteriéru i interiéru.

„Kombinace designu a perfektní inženýrské práce je základ všeho, co děláme. Model Discovery SVX posiluje pověst značky Land Rover coby automobilky, která produkuje automobily schopné opravdové jízdy terénem pro zákazníky, kteří touží po skvělých off-roadových výkonech,“ okomentoval Gerry McGovern, Land Rover Chief Design Officer.

Frankfurtská ukázka produkční verze Discovery SVX dostala speciální přední a zadní nárazník. Součástí výbavy je také ochranný kryt pod motorem nebo oranžová tažná oka, kdy je každé schopné utáhnout více než šest tun. Kapota nabízí protiskluzový povrch a vzadu najdeme integrovaný elektrický naviják.

Discovery SVX zároveň vyniká exkluzivní barvou Tectonic Gray, respektive interiérem kombinujícím barvy Lunar a Light Oyster navíc doplněným oranžovými detaily. Na sedadlech se nachází logo X. Vnější vzhled vylepšuje rovněž maska chladiče a boční výdechy lakované černou barvou Narvik Black, černé střešní ližiny a rampa s dvojicí přídavných světel vylepšující viditelnost.

Historicky první Land Rover SVX z dílny divize SVO se představí ve světové premiéře na frankfurtském stánku automobilky Jaguar Land Rover (od 12. do 24. září) po boku celé řady dalších modelů značek Jaguar a Land Rover, a to včetně sourozenců z divize SVO. Jmenovitě jde o modely Range Rover Sport SVR, Range Rover SVAutobiography Dynamic, Jaguar F-Type SVR a Jaguar XE SV Project 8.

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Discovery Sport, Discovery, Range Rover Evoque, Range Rover Sport, Range Rover:

Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 12,8 - 4,2 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 299 - 109 g/km.

Uvedené informace o spotřebě paliva a emisích CO2 odpovídají hodnotám získaným při testování za ideálních podmínek v technických laboratořích, a to v souladu se standardizovaným postupem dle nařízení Rady (ES) č. 715/2007 a č. 692/2008 v platném znění. Uváděné hodnoty se nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje srovnání mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se spotřeba paliva u různých provedení vozů téže modelové řady může odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a výši emisí CO2 u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva motorem, ale také jízdní styl a další netechnické faktory jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a stav udržovanosti vozidla. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny a nese hlavní odpovědnost za globální oteplování. Další oficiální informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel Vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce značky Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva naleznete také v sekci „Technické údaje“.