INFORMACE O UŽITÍ COOKIES

Land Rover by rád používal soubory cookie pro ukládání informací do Vašeho počítače s cílem zlepšovat svou webovou stránku a nabízet Vám produkty a služby, o nichž jsme přesvědčeni, že by Vás mohly zajímat. Jeden ze souborů cookie, které používáme, je zásadní pro funkčnost některých částí webové stránky a byl již odeslán. Všechny soubory cookie z této internetové stránky můžete smazat a zablokovat, ale některé její prvky pak nemusí správně fungovat. Více informací o internetovém behaviorálním marketingu nebo o námi používaných souborech cookie, i o postupu, jak je smazat, naleznete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.

AKTUALIZACE PROHLÍŽEČE

Zjistili jsme, že nepoužíváte aktuální verzi prohlížeče. Aktualizace prohlížeče Internet Explorer na nejnovější verzi vám umožní prohlížet a používat tuto webovou stránku v plném rozsahu. Běžné procházení internetu bude rovněž bezpečnější, neboť aktualizace zohledňuje nejnovější bezpečnostní standardy.

JAGUAR LAND ROVER TESTUJE TECHNOLOGII, KTERÁ CHODCŮM UKAZUJE SMĚR JÍZDY

Range Rover
  • Inteligentní systém promítá obraz na silnici před sebou a informuje tak chodce o směru jízdy.
  • Projekce ukazuje, kdy se vozidlo chystá zastavit, rozjet nebo odbočit.
  • Tato technologie napomáhá tomu, aby chodci získali důvěru k autonomním vozům prostřednictvím komunikace jejich záměrů.
  • Krátké video z testování můžete zhlédnout zde.

Prague/Salzburg/Coventry, 24. ledna 2019 – Společnost Jaguar Land Rover vyvinula systém, který před autonomní vozidlo promítá směr jízdy a sděluje tak ostatním účastníkům provozu, co se chystá udělat.

Inteligentní technologie zobrazuje na silnici sérii projekcí, aby ukázala další záměry vozidla. Jde například o zastavení a odbočení doleva nebo doprava. Tato technologie je součástí výzkumu, který se zaměřuje na to, jak by si lidé mohli vytvořit důvěru v autonomní technologie. V budoucnu mohou být projekce použity ke sdílení překážek a aktualizace cesty s chodci.

Tyto projekce, testované na autonomních kapslích vyvinutých společností Aurrigo, obsahují sérii čar nebo pruhů, jejichž vzdálenost se mění. Mezery se zmenšují, když se kapsle chystá brzdit, až se zcela zhustí k sobě při zastavení. Když se kapsle rozjede a akceleruje, rozestupy mezi pruhy se zvětšují. Jak se blíží odbočení, pruhy se nafouknou doleva nebo doprava a signalizují směr jízdy.

Tým techniků, kteří pracují v divizi Future Mobility společnosti Jaguar Land Rover, sestavil společně s kognitivními psychology tyto testy poté, co studie ukázala, že 41 % řidičů a chodců se obává sdílení silnic s autonomními vozidly.

Inovativní systém technici testovali na uměle vytvořené pouliční scéně v zařízení v Coventry, kde inženýři zaznamenávali úroveň důvěryhodnosti hlášenou chodci jak s#160;projekcemi, tak bez nich.

Testy jsou zaměřeny na pochopení toho, kolik informací má autonomní vozidlo sdílet s chodci, aby získalo jejich důvěru. Stejně jako u každé nové technologie se jí lidé musí naučit důvěřovat, a pokud jde o autonomní vozidla, chodci musí mít jistotu, že mohou bezpečně přejít silnici. Tento průkopnický výzkum tvoří základ neustálého vývoje toho, jak bude v budoucnu interakce mezi lidmi a autonomními vozidly vypadat,“ dodal Pete Benett, Future Mobility Research Manager Jaguar Land Rover.

Bezpečnost zůstává stále prioritou. Společnost Jaguar Land Rover investuje do technologie autonomních vozidel a podporuje oblast autonomní, propojené, elektrické a sdílené mobility. Automobilka se dlouhodobě snaží o zvýšení bezpečnosti automobilů, ušetření více času lidem a zlepšení mobility pro všechny.

Tento závazek se již promítá v současných modelech společnosti Jaguar Land Rover vybavených systémy Advanced Driver Assistance, včetně Adaptive Cruise Control, Blind Spot Assist a Intelligent Speed Limiter, které jsou k dispozici v celé řadě vozů, včetně Jaguaru F-PACE a Range Roveru Velar.