PRVNÍ SILNIČNÍ ZKOUŠKY AUTONOMNÍCH VOZŮ OD JAGUAR LAND ROVERU JIŽ ZAČALY

  • První testy autonomních a propojených vozidel na britských silnicích byly spuštěny.
  • Automobily komunikují mezi sebou i se silniční infrastrukturou.

Coventry, 22. listopadu 2017 - Společnost Jaguar Land Rover se zapojí do prvních silničních testů autonomních a propojených vozidel ve Velké Británii. Testování v reálném provozu posune automobilku Jaguar Land Rover o další krok blíže k uvedení inteligentních vozidel do skutečného světa.

Součástí projektu UK Autodrive je také testování řady výzkumných technologií, které automobilům umožní komunikovat mezi sebou a také se silniční infrastrukturou, kam patří například semafory. Cílem studie je zjistit, do jaké míry mohou budoucí autonomní a propojená vozidla replikovat lidské chování a reakce při jízdě.

Společnost Jaguar Land Rover vyvíjí plně i poloautonomní technologie, aby zákazníkům dala na výběr mezi částečně a zcela autonomní jízdou, přičemž zachovává zážitek z jízdy a bezpečí. Cílem je zajistit, aby byl tento automobil životaschopný v co nejširším spektru reálných podmínek, na silnici i mimo ni a v jakémkoliv počasí.

„Testování autonomních vozidel na veřejných komunikacích je velmi strhující, protože nám složitost tohoto prostředí umožňuje najít spolehlivé způsoby, jak zvýšit bezpečnost silničního provozu v budoucnosti. Díky množství dat ze senzorů a hledání způsobů jejich zpracování získáváme přesný technický vhled, díky němuž dokážeme tyto technologie v rámci automobilového průmyslu využít. Podporujeme výzkum technologií, které se stanou integrální součástí infrastruktury, technologie a změnu právního prostředí potřebné pro to, aby se autonomní vozidla staly realitou v příštím desetiletí,“ dodal Nick Rogers, Executive Director - Product Engineering Jaguar Land Rover.

Po zahájení zkoušek se ke Coventry připojilo k testování veřejných komunikací dalších 12 měst.

UK Autodrive je největší ze tří společenství, která byla založena pro podporu zavedení autonomních vozidel ve Velké Británii. Pomáhá podpořit zemi jako celosvětové centrum pro výzkum, vývoj a integraci automatizovaných a propojených vozidel. Společenství již ověřilo funkčnost autonomních technologií v uzavřeném zkušebním prostředí. Dalším krokem je testování v reálném světě. Testy budou pokračovat do roku 2018.

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Discovery Sport, Discovery, Range Rover Evoque, Range Rover Sport, Range Rover:

Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 12,8 - 4,2 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 299 - 109 g/km.

Uvedené informace o spotřebě paliva a emisích CO2 odpovídají hodnotám získaným při testování za ideálních podmínek v technických laboratořích, a to v souladu se standardizovaným postupem dle nařízení Rady (ES) č. 715/2007 a č. 692/2008 v platném znění. Uváděné hodnoty se nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje srovnání mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se spotřeba paliva u různých provedení vozů téže modelové řady může odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a výši emisí CO2 u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva motorem, ale také jízdní styl a další netechnické faktory jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a stav udržovanosti vozidla. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny a nese hlavní odpovědnost za globální oteplování. Další oficiální informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel Vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce značky Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva naleznete také v sekci „Technické údaje“.