ZRESTAUROVANÝ RANGE ROVER SE PŘEDSTAVÍ NA SALON RÉTROMOBILE 2017

  • Divize Land Rover Classic představí v Paříži renovovaný třídveřový klasický vůz z roku 1978. To vše díky speciálnímu programu „Reborn“. 
  • Toto oddělení bude nejprve restaurovat prvních deset originálních luxusních vozů SUV.
  • Na Salon Rétromobile také debutuje nově zrekonstruovaný originál XKSS pod záštitou Jaguar Classic a zároveň se ukáže vůz Jaguar E-TYPE Series I. Kupé s pevnou střechou ze soukromé sbírky bylo kompletně zrestaurováno podle původní technické specifikace.


Oxford, 6. února 2017 - Návštěvníci Salon Rétromobile 2017 se mohou těšit na světovou premiéru další série „znovuzrozených“ klasických vozů značky Land Rover, které prošly důkladnou a rozsáhlou renovací. Nový program Range Rover Reborn nabízí zákazníkům výjimečnou příležitost pořídit si opravdový sběratelský skvost. Tím je originální vůz Range Rover, který pochází přímo z oddělení Land Rover Classic ve Velké Británii. Program Range Rover Reborn navazuje na úspěšné uvedení řady Land Rover Series 1 Reborn z loňského roku.

Dalším lákadlem pro návštěvníky výstavy bude evropský debut nově zrekonstruovaného vozu Jaguaru XKSS. V návaznosti na úspěšné uvedení tohoto modelu v Petersen muzeu v Los Angeles v listopadu 2016 je luxusní XKSS ve speciálním odstínu barvy sherwoodské zelené vzorem pro výrobu dalších devíti vozů, které budou v roce 2017 distribuovány zákazníkům po celém světě.

Na výstavě Salon Rétromobile v Paříži, která se uskuteční v termínu od 8. do 12. února 2017, představí divize Jaguar Land Rover Classic vůbec první restaurovaný veterán E-TYPE s pevnou střechou. Tento soukromý vůz s šedostříbrným lakem byl registrován ve Francii roku 1962. Na výstavě se ukáže ve zcela původní podobě včetně 3,8 litrového motoru, repasované převodovky a karoserie, která byla vyrobena přímo v továrně Jaguar Land Rover za využití poznatků reverzního inženýrství.

Tým expertů z Land Rover Classic využil odborných technologických a designérských poznatků k dokončení prvního „znovuzrozeného“ vozu z klasické řady Range Rover, kterým se po pečlivém výběru stal vůz z roku 1978.

Specifikace:

  • Barva: Bahama Gold
  • Motor: 3528cc osmiválcový benzinový karburátor typu Zenith-Stromberg 175CD
  • Max. výkon: 132 koní při 5 000 otáček
  • Max. točivý moment: 251 Nm, 2 500 ot/min
  • Čtyřstupňová manuální převodovka, uzamykatelný mezinápravový diferenciál

Každý vůz z řady Range Rover Reborn projde kompletní renovací podle původní specifikace z roku 1970, při které budou použity originální díly Land Rover Classic. Důvodem je zachovat a ochránit autenticitu historického vozidla. Zkušený tým Land Roveru poradí zákazníkům s výběrem základního vozu do jejich sběratelské kolekce, preferovaného výrobního čísla i specifických rysů vozidla. Cena za kompletní restaurovaný vůz Range Rover Reborn od Land Rover Classic se pohybuje od 135 000 liber.

„Range Rover Reborn je další ukázkou naší inženýrské práce v Land Rover Classic. Znamená pro nás závazek starat se o bohaté dědictví značky Land Rover a pro zákazníky zase vzácnou možnost vlastnit takový sběratelský klenot mezi automobily. Je to výjimečná příležitost, jak zachovat tolik žádaný třídveřový originál Range Rover ze 70. let včetně původní barvy, obložení interiéru a příslušenství,“ říká Tim Hannig, ředitel divize Jaguar Land Rover Classic.

Automobil Range Rover byl uveden na trh v roce 1970 původně ve dvoudveřové variantě. V roce 1981 byl zákazníkům představen vůbec první čtyřdveřový vůz. Prodával se až do roku 1996, kdy byla ukončena výroba první generace. Ve skutečnosti byl tak oblíbený, že výroba první generace pokračovala ještě téměř další dva roky společně s výrobou druhé generace. Aby bylo možné odlišovat modely dvou různých generací, získala první generace název Classic Range Rover.

Mnozí se domnívají, že vůz Range Rover odstartoval vývoj vozidel typu SUV. Rozhodně ale vymezil luxusní 4x4 vůz a stal se vyhledávaným automobilem členy královské rodiny, politiky a celebritami na celém světě. Range Rover byl jako první vystaven v muzeu Louvre v Paříži v 70. letech jako ukázka industriálního inženýrství.

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Discovery Sport, Discovery, Range Rover Evoque, Range Rover Sport, Range Rover:

Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 12,8 - 4,2 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 299 - 109 g/km.

Uvedené informace o spotřebě paliva a emisích CO2 odpovídají hodnotám získaným při testování za ideálních podmínek v technických laboratořích, a to v souladu se standardizovaným postupem dle nařízení Rady (ES) č. 715/2007 a č. 692/2008 v platném znění. Uváděné hodnoty se nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje srovnání mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se spotřeba paliva u různých provedení vozů téže modelové řady může odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a výši emisí CO2 u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva motorem, ale také jízdní styl a další netechnické faktory jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a stav udržovanosti vozidla. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny a nese hlavní odpovědnost za globální oteplování. Další oficiální informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel Vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce značky Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva naleznete také v sekci „Technické údaje“.