„Celý tým Land Rover BAR dělá všechno pro to, aby přivezl domů Pohár Ameriky (Louis Vuitton America's Cup).“

SIR BEN AINSLIE
PARTNERSTVÍ

Land Rover v červenci 2015 oznámil, že se stane hlavním a exkluzivním inovačním partnerem týmu Ben Ainslie Racing (BAR).

VÝZVA

Land Rover BAR bude v roce 2017 usilovat o získání 35. Poháru Ameriky (Louis Vuitton America's Cup) – poprvé pro Velkou Británii ve 166leté historii závodu.

TECHNIKA

Cílem je zkonstruovat loď, s níž bude tým Land Rover BAR schopen vyhrát Pohár Ameriky (Louis Vuitton America’s Cup), posouvat hranice techniky a podporovat technický vývoj značky Land Rover ve prospěch vývoje budoucích produktů.

INOVACE V OBLASTI DESIGNU

Plavidla třídy America's Cup Class jsou popisována jako „stíhačky na vodě“ díky křídlům místo plachet a nastavitelným křídlovitým ploutvím, které zdvihnou katamarány při rychlé jízdě nad hladinu.

TÝM BAR

TÝM LAND ROVER BAR
/

ZÁZEMÍ TÝMU

ZÁZEMÍ TÝMU

SÍDLO TÝMU LAND ROVER BAR

Pozoruhodné sídlo týmu Land Rover BAR v přístavu Camber v Portsmouthu bylo otevřeno v roce 2015. Nová budova, navržená studiem HGP Architects, které je autorem kultovní věže Spinnaker Tower v Portsmouthu, je fascinujícím technickým zázemím pro Sira Bena Ainslieho a jeho závodní tým.

SERIÁL ZÁVODŮ EXTREME SAILING SERIES

SERIÁL ZÁVODŮ EXTREME SAILING SERIES

LAND ROVER PODPORUJE BUDOUCÍ JACHTAŘSKÉ TALENTY

Připojte se během závodu seriálu Extreme Sailing Series v Cardiffu k posádce Land Rover BAR Academy. Zažijte adrenalin při plavbě na křídlovém katamaránu a poznejte tento rychlý sport z nového úhlu.

/

INFORMACE O LODI

INFORMACE O LODI
/

JACHTAŘSKÁ INOVACE

JACHTAŘSKÁ INOVACE

KLOUZÁNÍ NAD HLADINOU

Každý trup je vybaven manuálně ovládanou křídlovou ploutví, která se natáčí o více než 90 stupňů, čímž vznikne hydrodynamické křídlo. Při rychlosti cca 12 uzlů (23 km/h) vytváří síla vody (ta má až 1000krát vyšší hustotu než vzduch), působící na křídlo, dostatečný vztlak, který nadzdvihne celou hmotnost lodi – 1320 kg plus posádku – nad hladinu. Tím se čtyřikrát sníží jízdní odpory a dramaticky se zvýší efektivita plavidla, a tím i jeho rychlost.

/

TECHNICKÁ SPOLUPRÁCE

DESIGN A TECHNIKA

Týmy značky Land Rover, zaměřené na vyspělou konstrukci, v Gaydonu, Whitley a na univerzitě ve Warwicku vybraly tři inovační projekty, na nichž mohou spolupracovat při vývoji konstrukce lodě – křídla, ovládací prvky a provozní vlastnosti/stabilita. Plavidla třídy America's Cup Class používají pevná, vertikální „křídla“ místo plachet, která jsou aerodynamicky optimalizovaná pomocí vyspělých počítačových simulací proudění, aby byl maximalizován výkon a rychlost.

ZPŮSOB OVLÁDÁNÍ LODI

Inovativní křídlové plachty a nastavitelné křídlovité ploutve, které pomáhají zdvihnout trup lodi nad hladinu, jsou ovládány hydraulikou místo lan, přičemž potřebnou energii dodává posádka. Znalosti značky Land Rover v oblasti uživatelského rozhraní zvyšují účinnost výroby energie.

STABILITA A VÝKON

Land Rover poskytl týmu Land Rover BAR svou vyspělou technologii „učenlivých strojů“ (základní formu umělé inteligence) a odborné dovednosti, aby mohl zpracovávat data, jejichž množství je běžné ve Formuli 1, z provozu testovacích lodí. Je důležité, aby lodě klouzající nad hladinou zůstávaly ve vysokých rychlostech maximálně stabilní.

PROLOMENÍ KÓDU

V čem tkví tajemství úspěchu v bojích o Pohár Ameriky? Mauricio Munoz, jenž má na starost výkonnost plavidla, vysvětluje, jakým způsobem značka Land Rover využívá své znalosti z oblasti umělé inteligence.

PODÍVEJTE SE NA VIDEO
NOVÁ GENERACE

Připojte se během závodu seriálu Extreme Sailing Series v Cardiffu k posádce Land Rover BAR Academy. Zažijte adrenalin při plavbě na křídlovém katamaránu a poznejte tento rychlý sport z nového úhlu.

PODÍVEJTE SE NA VIDEO
VZHŮRU DO BOJE

Tým analyzuje údaje a vytváří technologie, které posouvají technické schopnosti týmu Land Rover BAR na novou úroveň. Všechny spojuje odhodlání být rychlejší – být o krok před konkurencí. Základem je naše nová plachta z uhlíkových vláken.

PODÍVEJTE SE NA VIDEO
CESTA K VÍTĚZSTVÍ

Pokud chcete zvítězit v jednom z nejtěžších závodů na mezinárodní scéně, potřebujete odhalit veškeré svoje rezervy a naplno je zužitkovat. Tým Land Rover BAR prozrazuje, jak spolupráce s technickým designérským týmem pomáhá využít možnosti plavidla na maximum.

PODÍVEJTE SE NA VIDEO
TESTOVÁNÍ A OPTIMALIZACE

Tony Harper, šéf společnosti Jaguar Land Rover pro výzkum a konstrukci vyspělých systémů, se nám pokusí přiblížit důvody, proč Land Rover podporuje tým svými odbornými znalostmi a zkušenostmi. Podstatou je pochopení klíčových součástí a jejich optimalizace pro závodní podmínky.

PODÍVEJTE SE NA VIDEO

TECHNICKÉ ÚDAJE LODI

VYBRAT MODEL

TECHNICKÉ ÚDAJE LODI - TECHNICKÉ ÚDAJE LODI

OTEVŘÍT VŠECHNOZAVŘÍT VŠECHNO
  • ROZMĚRY
    AC4SF ACC
    DÉLKA
    44.13FT/13.45M 49.2FT/15M
    VÝŠKA STĚŽNĚ
    70.5FT/21.5M 78.6FT/23.9M
    HMOTNOST
    1320 KG PLUS POSÁDKA 437,5 KG (5ČLENNÁ POSÁDKA)
    POSÁDKA MAX.
    437,5 KG (5ČLENNÁ POSÁDKA)
    NEJVĚTŠÍ ŠÍŘKA LODI
    22.6FT/6.9M 27.82FT/8.5M
    PLOCHA KŘÍDLA
    83.5 SQM 106.5 SQM
    PLOCHA KOSATKY
    30 SQM 36 SQM
    CELKOVÁ PLOCHA OPLACHTĚNÍ PROTI VĚTRU
    133 SQM 142.5 SQM
    CELKOVÁ PLOCHA OPLACHTĚNÍ PO VĚTRU
    210 SQM
  • DESIGN
    AC4SF ACC
    MÍSTO PŮVODU
    JEDEN DESIGN SPECIFICKÁ VÝBAVA TÝMŮ
    NASTAVITELNÉ KŘÍDLOVITÉ PLOUTVE
    JEDEN DESIGN VÝBĚR KŘÍDEL A NÁSTAVCŮ
    ŘÍZENÍ
    OVLÁDÁNÍ KORMIDLA DVOJITÁ KORMIDELNÍ KOLA
    OVLÁDÁNÍ
    MANUÁLNÍ HYDRAULICKÉ
    POMOCNÝ POHON
    MANUÁLNÍ DVOJITÉ NAVIJÁKY
    NÁZEV
    RITA RITA

POHÁR AMERIKY (LOUIS VUITTON AMERICA'S CUP)

POHÁR AMERIKY (LOUIS VUITTON AMERICA'S CUP)
/
KDE TO VŠECHNO ZAČALO

Pohár Ameriky je nejstarší mezinárodní sportovní trofejí na světě. Poprvé byla udělena vítězi závodu kolem ostrova, který zorganizoval jachtařský klub The Royal Yacht Squadron v roce 1851. Vyhrál ji jediný účastník z USA, škuner „America“, a pohár byl přejmenován na jeho počest.

166 LET VRCHOLNÉHO JACHTAŘSKÉHO SPORTU

Jachty, plující pod vlajkou Newyorského jachtařského klubu, úspěšně obhajovaly pohár po následujících 132 let. Až v roce 1983 vyhrál australský tým. Land Rover BAR nyní usiluje o získání „starého hrnku“ poprvé v historii pro Velkou Británii.

TECHNICKÁ INOVACE

V roce 2013 nalezli nejsilnější vyzývatelé z Nového Zélandu skulinku v pravidlech, která jim umožnila upravit stabilizační ploutve jejich 72stopového katamaránu na hydrodynamická křídla, která jim umožnila „vzlétnout“ nad hladinu. Klouzání na nevelkých křidélkových ploutvích s trupy nad hladinou nebylo do té doby použito u lodi, která by se blížila rozměrům jejich soutěžního plavidla v Poháru Ameriky 2013.

BRITSKÁ VÝZVA

V roce 2013 vyhrál proti všem očekáváním Oracle Team USA s Benem Ainsliem u kormidla. Ten se poté vrátil do Británie, kde založil tým Land Rover BAR, aby pro Británii vyhrál závod, jemuž historicky dominují týmy USA.

PRAVIDLA ZÁVODŮ POHÁRU AMERIKY (LOUIS VUITTON AMERICA'S CUP)

Před Pohárem Ameriky, který se uskuteční v roce 2017 na Bermudách, sbírá všech šest týmů — Oracle Team USA a pět vyzývatelů – Emirates Team New Zealand, Artemis Racing, Softbank Team Japan, Groupama Team France a Land Rover BAR — v letech 2015 a 2016 body v podnicích světové série Poháru Ameriky ACWS (Louis Vuitton America’s Cup World Series).

SVĚTOVÁ SÉRIE POHÁRU AMERIKY (LOUIS VUITTON AMERICA'S CUP WORLD SERIES)

Víkendové podniky (v roce 2015 se konaly tři, v roce 2016 jich bude šest) jsou tvořeny stanoveným počtem 25minutových závodů pro všech šest lodí jak v sobotu, tak v neděli. Týmy budou závodit v Ománu, New Yorku, Chicagu, Portsmouthu, Toulonu, Tokiu (bude ještě potvrzeno). Další místa konání budou oznámena.

BODOVÝ SYSTÉM

Body získané ve všech závodech se započítávají do seriálu Louis Vuitton Challenger Series 2017, v němž bude všech šest týmů, včetně obhájce Oracle Team USA, závodit každý s každým a z těchto klání vzejde tým, který bude bojovat o Pohár Ameriky (Louis Vuitton America’s Cup). Za první místo je uděleno deset bodů, za druhé místo devět bodů, za třetí osm atd. Za nedělní závody „Super Sunday“ se uděluje dvojnásobek bodů.

VÝBĚR VYZÝVATELE

Vítěz seriálu ACWS vstoupí do seriálu Challenger Series se dvěma vítězstvími, druhý tým s jedním vítězstvím. Dva vítězové vzájemných závodů v seriálu Challenger Series následně poměří své síly, aby jeden z nich získal právo souboje s týmem Oracle Team USA ve finálovém závodě Poháru Ameriky (Louis Vuitton America's Cup) v roce 2017, bez ohledu na umístění Američanů v seriálu Challenger Series.

/

KALENDÁŘ ZÁVODŮ

MASKAT - OMÁN

Sultanát Omán se zapíše do historie sportu jako první země Středního východu, která hostí závod Poháru Ameriky v rámci seriálu jachtařských závodů Louis Vuitton America’s Cup World Series.

ZÍSKEJTE VÍCE INFORMACÍ
NEW YORK - USA

Závod Poháru Ameriky se vrátí do New Yorku poprvé od roku 1920. Podnik seriálu jachtařských závodů Louis Vuitton America’s Cup World Series se uskuteční před velkolepým panorámatem Manhattanu.

ZÍSKEJTE VÍCE INFORMACÍ
CHICAGO - USA

Chicago se zapíše do historie jachtařství, protože Michiganské jezero se stane historicky prvním sladkovodním místem konání závodu Louis Vuitton America’s Cup.

ZÍSKEJTE VÍCE INFORMACÍ
PORTSMOUTH - ANGLIE

Portsmouth – sídelní město týmu Land Rover BAR – bude podruhé v aktuální sérii závodů hostit podnik seriálu jachtařských závodů Louis Vuitton America’s Cup World Series.

ZÍSKEJTE VÍCE INFORMACÍ
TOULON - FRANCIE

Obrovský přístav v Toulonu, v jižní Francii, se stane místem konání závodu seriálu Louis Vuitton America’s Cup World Series.

ZÍSKEJTE VÍCE INFORMACÍ
FUKUOKA – JAPONSKO

Poprvé ve 165leté historii legendárních závodů Poháru Ameriky zavítá klání do Asie. Fukuoka, jež je šestým největším městem Japonska, bude dějištěm závěrečné části světové série závodů Pohár Ameriky Louis Vuitton předtím, než tým Land Rover BAR zamíří na Bermudské ostrovy.

ZÍSKEJTE VÍCE INFORMACÍ

NOVINKY

STÁHNĚTE SI APLIKACI

Oficiální aplikace týmu Land Rover BAR, britského vyzyvatele v 35. Poháru Ameriky, vedeného čtyřnásobným zlatým olympijským medailistou Sirem Benem Ainsliem.*

STÁHNĚTE SI APLIKACI
LAND ROVER BAR – POKROKOVÉ PARTNERSTVÍ V OBLASTI INOVAČNÍCH TECHNOLOGIÍ

Land Rover se stal v červenci 2015 hlavním a výhradním inovačním partnerem týmu Ben Ainslie Racing. Oba partneři přijali velkou výzvu v oblasti technologií a inovací s cílem zkombinovat výzkumné a vývojové kompetence a pomocí průkopnických řešení dosáhnout rozhodující konkurenční výhody na vodě i souši.

PŘEČTĚTE SI CELÝ ČLÁNEK
SÍDLO TÝMU LAND ROVER BAR

Sídlo týmu Land Rover BAR, otevřené v roce 2015, je základnou Bena Ainslieho a jeho týmu, z níž se v roce 2017 pokusí získat Pohár Ameriky pro Velkou Británii.

PŘEČTĚTE SI CELÝ ČLÁNEK
SERIÁL JACHTAŘSKÝCH ZÁVODŮ LOUIS VUITTON AMERICA’S CUP WORLD SERIES

Šest mezinárodních týmů bojuje o body v seriálu jachtařských závodů Louis Vuitton America’s Cup World Series, který je kvalifikací pro Pohár Ameriky, který se uskuteční na Bermudách v roce 2017.

PŘEČTĚTE SI CELÝ ČLÁNEK

*Aplikace BAR je momentálně k dispozici pouze v angličtině.

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Discovery Sport, Discovery, Range Rover Evoque, Range Rover Sport, Range Rover:

Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 12,8 - 4,2 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 299 - 109 g/km.

Uvedené informace o spotřebě paliva a emisích CO2 odpovídají hodnotám získaným při testování za ideálních podmínek v technických laboratořích, a to v souladu se standardizovaným postupem dle nařízení Rady (ES) č. 715/2007 a č. 692/2008 v platném znění. Uváděné hodnoty se nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje srovnání mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se spotřeba paliva u různých provedení vozů téže modelové řady může odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a výši emisí CO2 u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva motorem, ale také jízdní styl a další netechnické faktory jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a stav udržovanosti vozidla. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny a nese hlavní odpovědnost za globální oteplování. Další oficiální informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel Vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce značky Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva naleznete také v sekci „Technické údaje“.