NEJVÝKONNĚJŠÍ RANGE ROVER SPORT SVR SE PŘEDSTAVÍ V CELÉ SVÉ KRÁSE V PEBBLE BEACH

12. SRPEN 2014

  • Nejrychlejší Land Rover s osmiválcovým přeplňovaným motorem a parametry 550 koní, točivým momentem 680 Nm, zrychlením z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a maximální rychlostí 260 km/h se představí v Pebble Beach.
  • Vůz s upraveným podvozkem a vysoce výkonnými pneumatikami si stále zachovává výborné schopnosti v jakémkoliv terénu.
  • Zvuku osmiválcového motoru napomáhá aktivní klapka výfuku.
  • RRS SVR je schopný zajet kolo na Nürburgringu za 8 minut a 14 sekund.

Range Rover Sport SVR se představí v celosvětové premiéře 14. srpna v Pebble Beach. Nejrychlejší a nejvýkonnější Land Rover je prvním modelem s označením SVR. Toto označení ponesou vysoce výkonné modely Jaguaru i Land Roveru. Novinkou jsou u Range Roveru 22palcová kola* z lehkých slitin obutá do vysoce výkonných sportovních pneumatik Continental ContiSportContact 5* o rozměru 295/40 R 22. Standardní 21palcové ráfky z lehkých slitin s univerzálními pneumatikami o rozměru 275/45 R 21 nabízí výborné schopnosti ve všech typech terénu.

Range Rover Sport SVR akceleruje z 0 na 100 km/h za pouhé 4,5 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 260 km/h. Navíc tento model dokázal zajet kolo na Severní smyčce

Nürburgringu za velmi slušných 8 minut a 14 sekund. Pětilitrový kompresorem přeplňovaný V8 SVR byl naladěn na 550 koní a 680 Nm. Jedná se tedy o nárůst 40 koní a 56 Nm, ale bez vlivu na spotřebu paliva. Osmistupňová samočinná převodovka ZF 8HP70 a pohon všech kol byly přizpůsobeny tak, aby doplňovaly vysoký výkon motoru, bez ohledu na počasí. Hliníkové zavěšení Range Roveru Sport SVR je plně nezávislé, s dvojitými trojúhelníkovými rameny vpředu a víceprvkovým uspořádáním vzadu. Pracovní zdvih kol je 260 mm vpředu a 272 mm vzadu a poskytuje křížení 546 mm, které obstojí i v těch nejtěžších podmínkách. Systém Wade Sensing je také ve výbavě SVR. Tato technologie poskytuje informace o hloubce vody při brodění a stejně jako běžný Sport, umí SVR brodit vodu až do hloubky 850 mm. SVR může také tahat přívěsy o hmotnosti až 3 000 kg.


12th august

Land Rover u tohoto modelu vůbec poprvé použil dvoustupňový aktivní výfukový systém s elektronicky ovládanými ventily. Ten optimalizuje kvalitu zvukového projevu a výkonnosti a ve vysokých otáčkách se zvuk podobá závodním vozům, aniž by tím nějak utrpěla kultivovanost projevu při běžném ježdění. Vůz získal po úpravách v designu karosérie výraznou vizáž a navíc tyto změny napomáhají lepšímu chlazení a vylepšují aerodynamickou účinnost. Interiér vozu je vytvořený na míru se speciálními sedadly.

Range Rover Sport SVR staví na úspěchu nového Range Roveru Sport, jehož celohliníková karoserie snižuje v porovnání s předchozí generací hmotnost o 39 % a poskytuje silnou, pevnou a lehkou konstrukci pro vytvoření právě modelu SVR. Vůz je vybaven stálým pohonem všech kol a dvoustupňovou redukční převodovkou s pomalým převodem do náročného terénu. Točivý moment je rozdělován mezi přední a zadní kola v poměru 50:50. Vylepšené pneumatické odpružení samočinně přepíná mezi dvěma světlými výškami a nová generace systému Terrain Response automaticky vybírá nejvhodnější program pro jízdu v terénu.

„Range Rover Sport SVR je přirozeným vývojem vozu s výbornými schopnostmi na silnicích i mimo ně a s pokrokovým designem. Jeho vysoký výkon uspokojí i ty nejnáročnější zákazníky,“ řekl John Edwards, Managing Director of Land Rover Special Operations.

„Rozsáhlé úpravy speciálně vyvinuté oddělením Land Rover Special Operations kombinují ještě výraznější vzhled vně i uvnitř vozu a posouvají dynamické schopnosti na novou úroveň, aniž by to mělo vliv na komfort, kultivovanost nebo univerzálnost v jakémkoli terénu.“

Range Rover Sport byl představen v roce 2005 a dosud bylo vyrobeno přes 500 000 vozů.

Range Rover Sport SVR si mohou zákazníci objednat již nyní. První dodávky se k nim dostanou na začátku roku 2015. Ceny vozu jsou závislé na finální homologaci a budou oznámeny na začátku října na pařížském autosalonu.

*v závislosti na trhu

Více informací naleznete na www.landrover.com nebo na Twitteru.

Pro více informací, prosím, kontaktujte:

Olga Veselá
PR Consultant
Grayling Czech Republic
tel.: +420 224 251 555
olga.vesela@grayling.com

Dieter Platzer
PR Manager
Jaguar Land Rover Austria/Czech Republic
tel.: +43 662 2121-693
dplatzer@landrover.com

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Discovery Sport, Discovery, Range Rover Evoque, Range Rover Sport, Range Rover:

Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 12,8 - 4,2 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 299 - 109 g/km.

Uvedené informace o spotřebě paliva a emisích CO2 odpovídají hodnotám získaným při testování za ideálních podmínek v technických laboratořích, a to v souladu se standardizovaným postupem dle nařízení Rady (ES) č. 715/2007 a č. 692/2008 v platném znění. Uváděné hodnoty se nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje srovnání mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se spotřeba paliva u různých provedení vozů téže modelové řady může odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a výši emisí CO2 u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva motorem, ale také jízdní styl a další netechnické faktory jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a stav udržovanosti vozidla. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny a nese hlavní odpovědnost za globální oteplování. Další oficiální informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel Vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce značky Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva naleznete také v sekci „Technické údaje“.