RANGE ROVER SENTINEL: LUXUSNÍ PEVNOST NA KOLECH

7. září 2015

  • Range Rover Sentinel je první pancéřovaný Land Rover, který navrhlo oddělení Special Vehicle Operations (SVO).
  • Předlohou byl luxusní Range Rover Autobiography.
  • Certifikace třídy VR8 balistické ochrany a odolnosti proti výbuchu.

Nový Range Rover Sentinel je první luxusní pancéřovaný vůz, kompletně navržený oddělením Special Vehicle Operations (SVO) značky Land Rover. Poskytuje nejvyšší úroveň ochrany před celou řadou útoků. Provedení Sentinel vychází z Range Roveru Autobiography se standardním rozvorem. Nabízí vysoký komfort, zvýšenou pozici za volantem a výborné terénní schopnosti vozu Range Rover. Navenek přitom vypadá stejně jako standardní model. Range Rover Sentinel je vyráběn v britském závodě na Oxford Road.


Vůz je navržen tak, aby odolal nejničivějším a nejcílenějším hrozbám včetně penetrace vysokorychlostními, protipancéřovými zápalnými střelami 7,62 mm. Tento speciální model poskytuje boční ochranu proti výbuchům až 15 kg trinitrotoluenu (TNT) a obranu před výbuchy granátů DM51 pod podlahou a nad střechou.


Jádro vozu tvoří speciálně vyvinutá šestidílná pancéřovaná buňka pro cestující vyrobená ze superpevné oceli. Standardní sklo bylo nahrazeno několikavrstvým laminátovým pancéřovaným tmavým sklem optické kvality, které řidiči a cestujícím zaručuje výborný výhled a zároveň poskytuje balistickou ochranu. Range Rover Sentinel je plně certifikován proti balistickým hrozbám dle normy VR8 nezávislou organizací QinetiQ®, která byla dříve součástí výzkumné agentury britského ministerstva obrany.


„Range Rover Sentinel je jedním z nejpozoruhodnějších Range Roverů, jaký byl kdy vyroben. Vůz byl navržen oddělením Special Vehicle Operations tak, aby poskytoval cestujícím nejvyšší úroveň ochrany před extrémními útoky, a přitom neztratil luxus, kultivovanost a terénní schopnosti typické pro vozy Range Rover,“ řekl John Edwards, Managing Director of Jaguar Land Rover Special Operations.


Provedení Sentinel nabízí velký prostor pro nohy stejně jako standardní verze. Díky upraveným systémům kontroly dynamické stability (DSC) a řízení stability jízdy lze dosáhnout užitného zatížení až 650 kg. Byla také zachována zvýšená pozice za volantem, kterou se vyznačují všechny Range Rovery, takže řidič má jasný a nerušený výhled do okolí vozu.


Zavěšení bylo vylepšeno tak, aby bylo dosaženo výborného jízdního komfortu a ovladatelnosti. Zároveň vůz poskytuje skvělou dynamiku na silnici. Model Sentinel prošel stejným testováním jako standardní sériově vyráběný vůz a zachoval si vynikající terénní schopnosti.


Sentinel má výfuk s ochranou před nepovolenou manipulací, samozacelovací palivovou nádrž, doplňkovou záložní baterii a systém děleného dobíjení. Bezpečnost automobilu zajištuje také otvor o průměru 100 mm v okně řidiče pro předávání dokumentů. Zavazadlový prostor je chráněn nerozbitným ochranným sklem.


Pokud je nutné rychle odjet, samonosné vložky v pneumatikách, které jsou instalované do speciálních 20palcových litých kol s dělenými ráfky, dovolují jízdu i v případě defektu pneumatik. Tento systém zaručuje, že bez ohledu na sílu útoku dokáže Range Rover Sentinel při úniku využít podstatnou část výkonu 340 koní třílitrového kompresorem přeplňovaného zážehového šestiválcového motoru kombinovaného se speciálně nastavenou osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF. Brzdové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 380 mm vpředu a 365 mm vzadu, oba s vysokohustotními destičkami, navíc v případě potřeby zaručují velký brzdný výkon.


Pokud dojde k nejhoršímu a při nehodě či útoku se zablokují hlavní dveře, cestující mohou opustit vozidlo pomocí nouzového únikového systému za zadními sedadly. Navzdory této speciální bezpečnostní funkci nebyl nijak narušen základní design a Range Rover Sentinel je stále vybaven elegantními dělenými dveřmi zavazadlového prostoru jako standardní sériově vyráběná verze.


Mezi příplatkové ochranné prvky patří hasicí systémy pod podlahou a pod kapotou vozu, konfigurovatelná siréna, nouzová světla a systém vnějších reproduktorů ke komunikaci s lidmi mimo vozidlo z bezpečného prostředí interiéru. Range Rover Sentinel je zvenku téměř nerozeznatelný od standardního provedení vozu, přičemž jen minimum vizuálních prvků prozrazuje, co se ukrývá pod jeho karoserií. Značka Land Rover také nabízí komplexní program školení řidičů, aby byli schopni co nejefektivněji ovládat vozidlo v těch nejnáročnějších situacích.


I přes obrovskou úroveň zabezpečení nabízené pancéřováním vozidla a systémy ochrany cestujících je Range Rover Sentinel ve svém jádru stále Range Roverem. Poskytuje stejně vysokou úroveň luxusu a jízdního komfortu jako běžný Range Rover Autobiography. Zákazníci si mohou stále vybírat z rozsáhlé palety barev laku a barevného zpracování interiéru v odstínech Ebony, Ivory nebo Dark Cherry s příplatkovým koženým čalouněním stropu. Na vyžádání je k dispozici řada zakázkových prvků.


Standardní prvky výbavy na přání modelu Range Rover, jako je výstražný systém sledování slepého úhlu s detekcí blížících se vozidel a prostorový kamerový systém, také napomáhají k plnění úkolů, pro které byl tento velmi speciální Range Rover navržen. Range Rover Sentinel má plnou homologaci EU a s certifikací třídy VR8 je možné jej zakoupit ve Velké Británii, Evropě, Jihoafrické republice, Jižní Americe, Africe a na Blízkém východě.

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Discovery Sport, Discovery, Range Rover Evoque, Range Rover Sport, Range Rover:

Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 12,8 - 4,2 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 299 - 109 g/km.

Uvedené informace o spotřebě paliva a emisích CO2 odpovídají hodnotám získaným při testování za ideálních podmínek v technických laboratořích, a to v souladu se standardizovaným postupem dle nařízení Rady (ES) č. 715/2007 a č. 692/2008 v platném znění. Uváděné hodnoty se nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje srovnání mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se spotřeba paliva u různých provedení vozů téže modelové řady může odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a výši emisí CO2 u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva motorem, ale také jízdní styl a další netechnické faktory jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a stav udržovanosti vozidla. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny a nese hlavní odpovědnost za globální oteplování. Další oficiální informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel Vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce značky Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva naleznete také v sekci „Technické údaje“.