LAND ROVER NADĚLIL FANOUŠKŮM LIMITOVANÉ EDICE IKONICKÉHO DEFENDERU

Whitley, Velká Británie, 7. ledna 2015 

Značka Land Rover využije rok 2015 k oslavám kultovní ikony LR Defenderu. Výroba tohoto vozu ve Velké Británii totiž vstupuje do závěrečné fáze. V rámci oslav se společnost vrátila na pláž Red Wharf Bay v Anglesey, kde všechno začalo. Vytvořila kilometrovou kresbu v písku pomocí šesti Land Roverů a k potěšení všech fanoušků oznámila uvedení limitovaných edic této legendy do prodeje. Kresba je připomínkou okamžiku z roku 1947. Maurice Wilks, technický ředitel společnosti Rover, tady poprvé načrtl tvar původního Land Roveru a představil nápad svému bratru Spencerovi, generálnímu řediteli téže firmy.



„Můj otec se sešel se svým bratrem na pláži Red Wharf Bay a do písku nakreslil, jak by podle něho mohl vypadat Land Rover,“ řekl Stephen Wilks, Mauricův syn. „Tím to všechno začalo, tak se zrodila značka Land Rover.“



Wilksova rodina vlastnila půdu na velšském ostrově a Maurice chtěl všestranné vozidlo, které by mohlo sloužit jako lehký tahač a terénní vůz dohromady. Jeho průkopnický návrh byl pokřtěn „Land Rover“. 



K vytvoření obrovského obrazce v zátoce Red Wharf Bay bylo zapotřebí šest Land Roverů. Každý z nich táhl třiceticentimetrovou zemědělskou bránu, pomocí které byla do písku nakreslena nezaměnitelná silueta Defenderu. Vybrané vozy mapují vývoj modelu Defender od jeho uvedení v roce 1948 až do současnosti. 



Land Rovery Series I, II a III doplnily na pláži verze Ninety z 80. let, Defender 90 Hard Top a Defender 110 Station Wagon. Model Series II kdysi patřil Wilksově rodině a u připomínky historického okamžiku v podání jejich otců se této události zúčastnili bratranci Stephen a Nick Wilksovi, synové Maurice a Spencera Wilksových. 



Událost byla zároveň premiérou limitovaných verzí modelu Defender. Každá z nich vyjadřuje odlišnou podstatu charakteru této ikony. Edice Heritage a Adventure jsou poháněny vznětovým motorem Land Rover o objemu 2,2 litru. Oba modely bude možné objednávat již na jaře 2015. 



Dvě limitované edice modelu Defender

„Chtěli jsme připomenout konec výroby modelu Defender v Solihullu speciální edicí, ale vymyslet jedinou identitu bylo nemožné. Proto jsme vyvinuli velmi odlišné modely Defenderu, které odráží jeho sílu a charakter,“ řekl Nick Rogers, Land Rover Vehicle Line Director. „Ať už naši zákazníci chtějí oslavit odkaz značky Land Rover nebo touží po pořádném dobrodružství, budou zde limitované edice Defenderu, které budou připraveny jejich přání vyplnit.“ 



Edice Heritage je inspirována původními modely Land Roveru a spojuje nostalgické designové prvky s komfortem moderního vozu. Bude k dostání na vybraných trzích a poznáte ji podle laku Grasmere Green, kontrastní bílé střechy, masky chladiče Heritage a označením HUE 166. To připomíná registrační značku historicky prvního předprodukčního Land Roveru přezdívaného „Huey“. První dodávky vozů se k zákazníkům dostanou v srpnu 2015. 



V srpnu se u prodejců objeví také další edice Adventure. Ta je zacílena na zákazníky, kteří milují přírodu a vyznávají pro Defender typický postoj „vyrazit kamkoli, dělat cokoli“ (v originále „go anywhere, do anything“). Je dodávána s dodatečnou ochranou podvozku a pneumatikami Goodyear MT/R. Edice Adventure má výrazný polep karoserie a interiér obložený kůží. 



Video o představení limitovaných edic můžete zhlédnout zde



Video ve vysokém rozlišení můžete zhlédnout zde



Edice Heritage

Edice Heritage evokuje historii modelu Defender jako moderní interpretaci slavného Land Roveru HUE 166. Jde o první předprodukční vůz Series I přezdívaného „Huey“, který pochází z roku 1947. Tradicionalisté ocení metalický lak Grasmere Green, střechu v barvě Alaska White, masku chladiče a rámečky světlometů ve stylu Heritage a odolné ocelové ráfky. Další nostalgické prvky představují stříbrný přední nárazník s černými zakončeními, čirá skla směrových světlometů a panty dveří v barvě Indus Silver. Zaujmou také podběhy kol v barvě karoserie a zástěrky ozdobené logem Heritage.



Exteriér je doplněn hliníkovými znaky Heritage na masce chladiče a zadní části karoserie. Podobné prvky byly použity na modelech Series I a II. Přední blatníky zdobí označení HUE 166.



Zevnějšek vzdává hold nejstarším Land Roverům, uvnitř se edice Heritage může pochlubit řadou výdobytků moderní doby a luxusním zpracováním interiéru. Patří mezi ně potažení vnější strany věnce volantu a řadicí páky perforovanou kůží, rámečky výdechů ventilace, kliky a zámky dveří z leštěného hliníku a sedadla potažená látkou Almond Resolve s logem Heritage a štítky HUE 166. Odolné pryžové rohože a polstrovaný úložný box mezi předními sedadly zaručují, že edice Heritage je nejen osobitá, ale zároveň funkční. 



Vozy edice Heritage budou k dostání s karoserií 90 i 110. 

Shrnutí

Orientační cena: Defender 90 HT Heritage  od 1 005 150 Kč
Defender 110 SW Heritage od 1 161 240 Kč
V prodeji: od srpna 2015
Typy karoserie: 90 Hard Top, 110 Station Wagon



Hlavní znaky: 

  • Metalický lak Grasmere Green a podběhy kol v barvě karoserie
  • Střecha v barvě Alaska White
  • Stříbrný přední nárazník s černými zakončeními
  • Maska chladiče a rámečky světlometů ve stylu Heritage
  • Odolné ocelové ráfky v barvě karoserie

  • Čirá skla směrových světlometů

  • Panty dveří v barvě Indus Silver

  • Znaky ve stylu Heritage

  • Zástěrky s logem Heritage

  • Označení HUE 166

  • Vnější rámečky ukazatelů přístrojového štítu a výdechů ventilace z leštěného hliníku

  • Hliníkové vnitřní kliky a zámky dveří

  • Čalounění vnější strany věnce volantu, řadicí páky a páky ruční brzdy perforovanou kůží 

  • Látkové čalounění Almond Resolve s boky a zády v barvě Ebony Vinyl a štítky HUE

  • Polstrovaný úložný box s krytem potaženým látkou v barvě Almond

  • Pryžové rohože s logem Heritage



Edice Adventure

Model Defender pomohl vybudovat renomé značky Land Rover jako vyhledávaného expedičního vozu a edice Adventure je určena pro zákazníky, kteří chtějí poznávat svět. Model se může pochlubit novou ochranou podvozku kolem bočních prahů a olejové vany motoru a pneumatikami Goodyear MT/R.



Edice Adventure je k dostání v jedné ze tří metalických barev, kterými jsou Corris Grey, Yulong White a Phoenix Orange. U všech variant byla použita barva Santorini Black na masku chladiče a její orámování, kapotu, střechu, zadní dveře, rámečky světlometů a podběhy kol. 



Tento model charakterizují 7palcové LED světlomety, čirá skla předních směrových světlometů a diamantem obráběná lesklá černá kola z lehkých slitin s dělenými paprsky. Přední blatníky jsou ozdobeny znakem 110. Velký důraz je kladen na komfort uvnitř vozu a edice Adventure nabízí také vysoce kvalitní ochranu před přírodními živly. Nádech luxusu dodávají prémiová sedadla čalouněná kůží Windsor. Zájemce si může vybrat ze čtyř různých barevných variant, s vloženými prvky z perforované kůže a kontrastními švy. Ty jsou doplněny kůží potaženým volantem, hlavicí řadicí páky a pákou ruční brzdy a obložením interiéru z leštěného hliníku. 



Vysoce kvalitní kůže Windsor je použita také na přístrojové desce a celkový dojem doplňuje kožené obložení dveří a madel, čalounění stropnice v barvě Ebony a zakázkové koberečky.



Shrnutí

Orientační cena: Defender 110 SW Adventure od 1 393 080 Kč
V prodeji: od srpna 2015
Typy karoserie: 110 Station Wagon


Hlavní znaky:

  • Lak v barvě Corris Grey, Yulong White nebo Phoenix Orange

  • Maska chladiče Adventure, podběhy kol, kapota, střecha a zadní dveře v barvě Santorini Black

  • 7palcové LED světlomety

  • Čistá skla směrových světel

  • Ochrana podvozku a olejové vany

  • Nápis „Defender“ na kapotě

  • Lesklá černá kola z lehkých slitin s dělenými paprsky

  • Pneumatiky Goodyear MT/R s bílými nápisy

  • Paket Bright Pack

  • Samolepky na předních blatnících

  • Čalounění z kůže Windsor

  • Přístrojová deska potažená kůží Windsor

  • Panely dveří potažené kůží

  • Vnější rámečky ukazatelů přístrojového štítu a výdechů ventilace z leštěného hliníku

  • Hliníkové vnitřní kliky a zámky dveří

  • Pryžové pedály s lesklou úpravou

  • Středový panel v barvě Santorini Black

  • Kůží potažený volant

  • Čalounění věnce volantu, řadicí páky a páky ruční brzdy perforovanou kůží

  • Čalounění stropnice v barvě Ebony Alston

  • Kobercové rohože s logem Heritage



67 let značky Land Rover

Land Rover je od samého začátku po celém světě znám touhou vytvořit vůz, který si poradí s jakýmkoli terénem. Rodina Land Roverů se za uplynulých 67 let rozrostla a dnes se prodává v rekordních počtech. Kořeny modelu Defender sahají až k úplně prvním modelům, které sjely z výrobní linky v Solihullu v Lode Lane v Birminghamu. 



Kilometrová kresba v písku – podrobnosti o vozech

  • Series I 1951, 203 cm, zážehový motor o objemu 2,0 l, YFO 914
  • Series II 1965, zážehový motor o objemu 2,25 litru. Kdysi majetek Spencera Wilkse, používaný v jeho prázdninovém letovisku na ostrově Islay ve Skotsku, GXC 639C

  • Series III Station Wagon 1980, 277 cm, zážehový motor 2286 cm3, MJP 936W

  • Ninety Truck Cab 1984, zážehový motor o objemu 2286 cm3, B540 LPD

  • 110 Station Wagon 2011, vznětový motor o objemu 2,4 litru, VX61 BVN

  • 90 Hard Top 2014, vznětový motor o objemu 2,2 litru, VN14 EYR



Maurice Wilks

Maurice Wilks je znám jako jeden z hlavních mozků stojících za projektem, který vedl k vývoji značky Land Rover. Maurice Wilks se v roce 1930 setkal se svým bratrem ve společnosti Rover, kam nastoupil jako šéfinženýr a nakonec dosáhl pozice technického ředitele. Po 2. světové válce viděl Maurice Wilks potenciál ve farmářském vozidle, které by mohlo jezdit po silnici i zemědělské půdě. 



Počátkem roku 1947 se sešel se svým bratrem Spencerem (výkonným ředitelem ve společnosti Rover), aby dali hlavy dohromady, a do písku na pláži Red Wharf Bay načrtl svou představu víceúčelového vozu s pohonem všech kol. To nakonec vedlo k úspěšnému představení značky Land Rover 30. dubna 1948 na autosalonu v Amsterdamu. 



Maurice dohlížel na veškeré konstrukční práce, které předcházely spuštění výroby v roce 1948. Poté, co jeho bratr v roce 1962 odešel do penze, byl povýšen do čela společnosti Rover. Tuto pozici zastával až do své smrti. Zemřel 8. září 1963 ve svém domě v Anglesey.



Stephen a Nick Wilksovi

Zatímco Stephen Wilks svou kariéru se značkou Land Rover nespojil, syn Spencera Wilkse Nick pro společnost pracoval v letech 1954–1967. Nastoupil jako učeň a 30 měsíců působil ve společnosti Rover North America v kanadském Torontu jako inženýr pro speciální projekty.


Pro více informací prosím kontaktujte:

Olga Veselá
PR Consultant 
Grayling Czech Republic
tel.: +420 224 251 555
olga.vesela@grayling.com



Dieter Platzer
PR Manager Jaguar Land Rover Austria/Czech Republic
tel.: +43 662 2121-693
dplatzer@landrover.com

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Discovery Sport, Discovery, Range Rover Evoque, Range Rover Sport, Range Rover:

Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 12,8 - 4,2 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 299 - 109 g/km.

Uvedené informace o spotřebě paliva a emisích CO2 odpovídají hodnotám získaným při testování za ideálních podmínek v technických laboratořích, a to v souladu se standardizovaným postupem dle nařízení Rady (ES) č. 715/2007 a č. 692/2008 v platném znění. Uváděné hodnoty se nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje srovnání mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se spotřeba paliva u různých provedení vozů téže modelové řady může odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a výši emisí CO2 u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva motorem, ale také jízdní styl a další netechnické faktory jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a stav udržovanosti vozidla. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny a nese hlavní odpovědnost za globální oteplování. Další oficiální informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel Vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce značky Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva naleznete také v sekci „Technické údaje“.