HISTORIE INOVACÍ

Range Rover v uplynulých 45 letech uvedl na trh celou řadu technických novinek, díky nimž se vyvinul v dokonalé luxusní vozidlo, které známe dnes.

PRVNÍ LUXUSNÍ SUV VŠECH DOB

Původní Range Rover byl prvním vozem s pohonem všech kol, který byl stejně dobrý na silnici jako v terénu. Vytáhl kategorii vozidel s pohonem všech kol z bláta na dálnici.

PRVNÍ ELEKTRONICKY ŘÍZENÝ PROTIPROKLUZOVÝ SYSTÉM

Range Rover byl prvním vozem s pohonem všech kol na světě, vybaveným elektronicky řízeným protiprokluzovým systémem.

PRVNÍ PRÉMIOVÉ HYBRIDNÍ SUV SE VZNĚTOVÝM MOTOREM

Range Rover Hybrid se stal prvním hybridním SUV se vznětovým motorem na světě ve své třídě. Vyznačuje se výjimečně nízkou spotřebou paliva a emisemi CO2, které jsou o 26 % nižší než u vznětového motoru TDV6.

PRVNÍ CELOHLINÍKOVÉ SUV

Čtvrtá generace modelu Range Rover je prvním celohliníkovým SUV na světě.

KULTURA

KULTURA

UMĚLECKÉ DÍLO

Range Rover se stal krátce po svém představení v roce 1970 prvním automobilem, který byl vystavován v Louvru jako „ukázkové dílo průmyslového designu“.

KULTURA

KULTURA

FILMOVÁ HVĚZDA

Vozy Range Rover vystupovaly v 1 433 filmech a televizních pořadech, včetně čtyř filmů s Jamesem Bondem 007: Chobotnička (1983), Dech života (1987), Zítřek nikdy neumírá (1997) a Skyfall (2012).

KULTURA

KULTURA

VOLBA CELEBRIT

Mezi slavné osobnosti, které jsou vlastníky vozu Range Rover, patří Její Veličenstvo královna Alžběta II., hudebník Bruce Springsteen, bývalý člen skupiny Beatles Sir Paul McCartney, sportovec Michael Jordan, herec Tom Cruise a mnoho dalších.

KULTURA

KULTURA

A VOLBA KRITIKŮ

Čtvrtá generace modelu Range Rover získala již více než 80 ocenění, mezi něž patří tituly „Luxusní vůz roku“ časopisu What Car? a „Nejlepší luxusní SUV“ podle portálu Edmunds.com a časopisu Forbes.

/

Range Rover byl v roce 1970 prvním luxusním SUV na světě a také o 45 let později zůstává na vrcholu svého segmentu. Nejnovější model je nejatraktivnější a nejsofistikovanější Land Rover všech dob, který kombinuje dokonalý komfort s nejmodernější technikou, aby cestujícím poskytoval zážitky vrcholného luxusu.

NICK ROGERS Ředitel oddělení technického rozvoje společnosti Jaguar Land Rover

ČTYŘI GENERACE

ČTYŘI GENERACE

ČTVRTÁ GENERACE – AKTUÁLNÍ MODEL

Aktuální Range Rover byl prvním SUV na světě s lehkou celohliníkovou karoserií.



Loni se stal Range Rover prvním vozem, vybaveným inovativním systémem Land Rover ATPC (All-Terrain Progress Control) – tato světová novinka vylepšuje průchodnost terénem automatickým udržováním mimořádně nízké rychlosti při překonávání překážek, aby se mohl řidič soustředit na řízení vozidla.



Čtvrtá generace modelu Range Rover je nabízena také ve verzi s dlouhým rozvorem LWB (Long Wheelbase) s nezaměnitelným vzhledem, znamenitou konstrukcí a nádhernou výbavou.

ČTYŘI GENERACE

ČTYŘI GENERACE

TŘETÍ GENERACE (2001 – 2012)

Třetí generace modelu Range Rover přinesla v porovnání s jejím předchůdcem výrazná vylepšení ve všech ohledech. Větší a prostornější interiér byl inspirován designem luxusních jachet, ušlechtilým nábytkem a sedadly na úrovni první třídy v letadlech. Výsledkem byl jeden z nejluxusnějších automobilových interiérů na světě.


Mezi technické skvosty patřily „virtuální“ přístroje, které byly do výbavy zahrnuty v roce 2010. Třetí generace modelu Range Rover se stala také prvním vozem, který poskytoval displej „Dual View“ pro informační a zábavní systém. Řidič tak mohl mít na očích pokyny navigačního systému, zatímco spolujezdec sledoval film na DVD. V souladu s vývojem techniky motorů byla rozšířena nabídka variant třetí generace modelu Range Rover. Nejprve, v roce 2005, byl na trh uveden zážehový motor V8 Supercharged 4,2 l. V roce 2006 následoval vznětový motor TDV8 a o tři roky později ho doplnily zcela nové zážehové motory V8 5,0 l.

ČTYŘI GENERACE

ČTYŘI GENERACE

DRUHÁ GENERACE – P38A (1994 – 2001)

Druhá generace modelu Range Rover, známá také pod kódovým označením P38A, které dostala, protože byla vyvíjena v budově 38A závodu Solihull ve Velké Británii, byla uvedena na trh v roce 1994 s ještě luxusnějším interiérem a většími schopnostmi pro jízdu na silnici i v terénu, než měl její předchůdce. Díky hlavním stylistickým prvkům byla okamžitě rozpoznatelná jako Range Rover. Kultovní silueta, „plovoucí“ střecha, kapota motoru ve tvaru lastury, praktické dělené víko zavazadlového prostoru a nepřerušovaná spodní linie bočních oken přetrvaly až do současnosti.


Mezi výjimečná technická řešení patřilo výškově nastavitelné odpružení a vylepšené motory, mezi něž patřil turbodiesel 2,5 l, jakož i zážehové motory V8 se zdvihovým objemem 3,9 a 4,6 l, které poskytovaly do té doby nevídanou úroveň výkonu.

ČTYŘI GENERACE

ČTYŘI GENERACE

PRVNÍ GENERACE – CLASSIC (1970 – 1994)

Příběh modelu Range Rover se začal psát v 70. letech. Tehdy se Land Rover rozhodl, že způsobí revoluci na rostoucím trhu vozidel s pohonem všech kol pro volný čas prvním luxusním SUV všech dob. První generace, označovaná později jako Classic, byla původně nabízena pouze s dvoudveřovou karoserií. Její prodej byl zahájen v roce 1970 a výbava zahrnovala lehký hliníkový motor V8, trvalý pohon všech kol a kotoučové brzdy na všech kolech. Během 25 let výroby byly představeny četné varianty a modernizované verze, včetně rozšíření nabídky o čtyřdveřový model v roce 1981 a automatickou převodovku v roce 1982.


Příliv inovací pokračoval v rychlém tempu. První Range Rover se vznětovým motorem následoval v roce 1986 a v roce 1989 se stal prvním vozem s pohonem všech kol na světě s protiblokovacím brzdovým systémem. V roce 1992 slavil Range Rover další prvenství v kategorii SUV představením elektronicky řízeného protiprokluzového systému ETC (Electronic Traction Control) a elektronicky řízeného vzduchového odpružení AEAS (Automatic Electronic Air Suspension).

/

VÝPRAVY

VÝPRAVY

PŘEJEZD DARIÉNU (1972)

Původní Range Rover z roku 1970 kombinoval vynikající ovladatelnost a kultivovanost na silnici s nekompromisními schopnostmi v jakémkoli terénu. Své postavení na výsluní segmentu luxusních SUV z hlediska schopností a atraktivity si zachoval i ve všech následujících generacích.


V roce 1972 se stal Range Rover prvním vozidlem, které absolvovalo expedici napříč Amerikami o délce 29 000 kilometrů. Akce, organizovaná britskou armádou, zahrnovala nebezpečný přejezd Dariénu v Jižní Americe.

VÝPRAVY

VÝPRAVY

PŘEJEZD SAHARSKÉ POUŠTĚ (1974)

Pověst modelu Range Rover jako bezkonkurenčního vozidla do jakéhokoli terénu byla umocněna několika testy vytrvalosti, které přitáhly pozornost celého světa. Po úspěchu v oblasti Dariénu následoval v roce 1974 úspěšně absolvovaný přejezd saharské pouště za 100 dní po úžasné trase dlouhé 12 000 kilometrů.

VÝPRAVY

VÝPRAVY

MARATON LONDÝN-SYDNEY (1977)

Range Rover upevnil v roce 1977 svou skvělou reputaci vozidla s mimořádnými schopnostmi vítězstvím ve třídě vozidel s pohonem všech kol v maratonu Londýn-Sydney o délce 30 000 kilometrů.

VÝPRAVY

VÝPRAVY

RALLYE PAŘÍŽ-DAKAR (1979 a 1981)

Range Rover vyhrál první Rallye Paříž-Dakar v roce 1979 a svůj triumf zopakoval v roce 1981.V roce 1985 překonal Range Rover „Bullet“ se vznětovým motorem 27 rychlostních rekordů, čímž byly potvrzeny všestranné schopnosti modelu Range Rover.

VÝPRAVY

VÝPRAVY

HEDVÁBNÁ STEZKA (2013)

Tři vozy Range Rover Hybrid dokončily dálkovou expedici dlouhou 16 000 kilometrů podél starověké Hedvábné stezky, po souši z Velké Británie do Indie.

/

RANGE ROVER

Vrchol kultivovaných schopností.

PŘIHLASTE SE K ODBĚRU NOVINEK O MODELU RANGE ROVER

Představení modelu Range Rover před 45 lety zcela změnilo způsob, jímž svět cestoval v terénu. V průběhu následujících let se stal ikonou britského designu. Nenechte si ujít informace o dalším vývoji modelu Range Rover.

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 u modelů Discovery Sport, Discovery, Range Rover Evoque, Range Rover Sport, Range Rover:

Spotřeba paliva v kombinovaném zkušebním cyklu: 12,8 - 4,2 l/100 km, emise CO2 v kombinovaném zkušebním cyklu: 299 - 109 g/km.

Uvedené informace o spotřebě paliva a emisích CO2 odpovídají hodnotám získaným při testování za ideálních podmínek v technických laboratořích, a to v souladu se standardizovaným postupem dle nařízení Rady (ES) č. 715/2007 a č. 692/2008 v platném znění. Uváděné hodnoty se nevztahují na konkrétní jednotlivé vozidlo a musí být chápány výhradně jako směrné hodnoty. Standardizovaná zkušební metoda umožňuje srovnání mezi různými modely vozů a jejich výrobci. V závislosti na různých specifikacích se spotřeba paliva u různých provedení vozů téže modelové řady může odlišovat. Konkrétní spotřebu paliva a výši emisí CO2 u konkrétního vozu neovlivňuje pouze účinnost využívání paliva motorem, ale také jízdní styl a další netechnické faktory jako např. aktuální jízdní podmínky, celkový jízdní výkon a stav udržovanosti vozidla. CO2 patří mezi hlavní skleníkové plyny a nese hlavní odpovědnost za globální oteplování. Další oficiální informace o spotřebě paliva a specifických emisích CO2 u nových osobních motorových vozidel Vám poskytne nejbližší autorizovaný prodejce značky Land Rover. Kompletní údaje o spotřebě paliva naleznete také v sekci „Technické údaje“.